Hiukan samaa on ihmetelty myös muinaisissa koeajoissa ja vertailutesteissä. Tietenkään suorituskykyvaateet eivät olleet nykyisen kaltaisia esim. Pystäri 200D:n aikakaudella, mutta ainakin W123:n kohdalla jo ihmeteltiin, että ketä tai mitä tarkoitusta alimitoitettu moottori oikein palvelee. Toimittajat eivät olleet löytävinään ainuttakaan perustetta, miksi koneen pitäisi olla ainakaan pienempi kuin 240D. Varsinkaan kun vähääkään sujuvampi eteneminen ei tuottanut käytännössä alhaisempia kulutuslukemia kuin isommissakaan koneissa.
No, mahtoikos 406D-pullapaku kulkea sekin 220D-koneella, saattoi olla myös 240, ei muista tarkkaan .... kun sen kokonaispainon ja ilmanvastuksen ottaa lukuun, niin eteneminen oli varsin maltillista, toteaa nimim. "406D keikka-autona kaksi kesää

"
Ropleemia ruodittiin vielä W124 200D yhteydessäkin, mutta laantui kun vaihtoehtoiset 250D ja 300D hinnoiteltiiin jotensakin ystävällisesti (kaikki on tosin suhteellista

)
Eipä ole myyntitilastoja käytettävissä, mutta arvelen että 9 kymmenestä 200D:stä meni taksiajoon, kolmisatasista varmasti taas vain yksi kymmenestä päätyi tolpalle ja 250D:t ehkä jakaantuivat jostain siitä välimailta.
Mutta ei vähän mitään. Jos perus-200D tuntui ylitehoiselta, niin eikös siitä ollut ainakin Saksassa saatavissa erityisesti taksikäyttöön tarkoitettu kuristettu "Leistung reduziert" -versio, joka puski vakuuttavat 55 hv tai sinne suuntaan
Oikokaa, jos meni aivan metsään, nyt puhutaan puhtaasti muistituntumalla.