V8 pata w124 seen, onko mahdoton tehtävä?
-
Postman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
V8 pata w124 seen, onko mahdoton tehtävä?
Morjens ukot
Mites tuollanen V8 padan asennus w124 seen onnistuis? Joko Mersun- tai joku letukan pata. Letukan patoja löytyis veljeltäni hyllystä useampiakin. Mutta mersun oma tietysti passais varmaan paremmin konehuoneeseen tai vaikka ihan suoriltaan?
Mikä aihio olis paras vaihtoehto alustaksi? 300 E? Vai laitetaanko ihan joku 200 D? Pitääkö jokatapauksessa kaikki laittaa uusiksi, jarrut, yms? Entä laatikko? Automatti tietysti. Onko laatikko sama 300 E ja vaikka 500 SE? Entä laatikko letukan perään? GM vaiko mersu?
Olis kiva kuulla jonku kokemuksia kyseisestä hommasta.
PS. Ja kilpiin pitäis kans saada..
Mites tuollanen V8 padan asennus w124 seen onnistuis? Joko Mersun- tai joku letukan pata. Letukan patoja löytyis veljeltäni hyllystä useampiakin. Mutta mersun oma tietysti passais varmaan paremmin konehuoneeseen tai vaikka ihan suoriltaan?
Mikä aihio olis paras vaihtoehto alustaksi? 300 E? Vai laitetaanko ihan joku 200 D? Pitääkö jokatapauksessa kaikki laittaa uusiksi, jarrut, yms? Entä laatikko? Automatti tietysti. Onko laatikko sama 300 E ja vaikka 500 SE? Entä laatikko letukan perään? GM vaiko mersu?
Olis kiva kuulla jonku kokemuksia kyseisestä hommasta.
PS. Ja kilpiin pitäis kans saada..
kannattaa lukea toi juben topikki sieltä loppu päästä niin sieltä varmasti löytyy aika paljon vastauksia noihin sun kysymyksiin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44959
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44959
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Onhan noita vaihettu eskortteihinkin
Ei kai ylitsepääsemätön mikäli on sen verran vanha peli että ei nuo saastehärdellit hirveästi häiritse.
t. petri
t. petri
Re: V8 pata w124 seen, onko mahdoton tehtävä?
Moro!Postman kirjoitti:Morjens ukot
Mikä aihio olis paras vaihtoehto alustaksi? 300 E? Vai laitetaanko ihan joku 200 D? Pitääkö jokatapauksessa kaikki laittaa uusiksi, jarrut, yms? Entä laatikko? Automatti tietysti. Onko laatikko sama 300 E ja vaikka 500 SE? Entä laatikko letukan perään? GM vaiko mersu?
PS. Ja kilpiin pitäis kans saada..
Kanta-autolla tuossa hommassa tuskin on niinkään väliä kun kaikki jarruista voimansiirtoon menee uusiksi ja korillekin joutuu aika mittavia muutoksia tekemään. Pienenä vinkkinä sanottakoon että coupen koppaanhan tuo istutus kannattaisi tehdä syystä että tuota CE:tä ei ole koskaan tullut tehtaan porteista 8:lla ja näin ollen tuollaisen auton arvo on ihan eri luokkaan kuin jonkun tekniikanvaihto sedanin... siis mikäli jos tässä ei jotain sika-sleeperiä haeta
Tuo kilpiin saaminen on niitä pienempiä murheita kyseisessä projektissa mikä selviää jo tuosta Juben tarinastakin.
Ei muuta kun onnea jos päätät projektin aloittaa ja kovasti vaan kuvia!
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Mielestäni lähes kaikki on mahdollista kun vain löytyy viitseliäisyyttä, aikaa ja pitkää pinnaa.....onhan noita tehty tuolla isossa maailmassa....jopa V12 koneellisia W124:sia
Mutta tällaisena pienenä ja mitättömänä vinkkinä heittäisin että, pitäydy niissä mersun koneissa -> jos joku letukka, niin verrattuna vaikka 5.0L mersun koneeseen (M119), saat kaksinkertaisen painon ja puolta vähemmän tehoa
Sikälimikäli pitäydytään vakiokoneissa ja saastemääräykset voimassa. Noh, tämä nyt oli vain tällainen lauantai illan kevennys.....löytyyhän niitä alumiini koneita jenkeiltäkin joissa vakionakin tehoa 
Mutta tällaisena pienenä ja mitättömänä vinkkinä heittäisin että, pitäydy niissä mersun koneissa -> jos joku letukka, niin verrattuna vaikka 5.0L mersun koneeseen (M119), saat kaksinkertaisen painon ja puolta vähemmän tehoa
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
-
Postman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Ideahan tässä olis pautaasti että auto näyttäis ihan tavis nokivasaramersulta, mutta pellin alla olis potkua enemmän kun lääkäri määrää. Ja tietenkin se "askartelemisen" ilo.?. Sellanen että kun pistät auton käyntiin, niin alkaa jo vähän "jopo" keulimaan ja sitten kun painais lusikan pohjaan niin "tummapoika Tuusulastakin ihmettelis että mihin vittuun mun pussihousut hävis"
Jos tähän projektiin alkais, niin ehkä järkevintä olis ottaa alustaksi tuo mun -90 200D ja hommata Taxfreenä saman ikäluokan, jo parhaat päivänsä nähnyt 500 SE/ vastaava ja alkaa hommiin..
No anyway, pariin seuraavaan vuoteen tuskin tähän voi alkaa, mutta ehkä kuitenkin joskus. Sen aika näyttää. Ja voihan se olla että parin vuoden päästä homma ei vois vähempää kiinnostaa.
Oliskohan tää jotain orastavaa 40- villitystä??
Jos tähän projektiin alkais, niin ehkä järkevintä olis ottaa alustaksi tuo mun -90 200D ja hommata Taxfreenä saman ikäluokan, jo parhaat päivänsä nähnyt 500 SE/ vastaava ja alkaa hommiin..
No anyway, pariin seuraavaan vuoteen tuskin tähän voi alkaa, mutta ehkä kuitenkin joskus. Sen aika näyttää. Ja voihan se olla että parin vuoden päästä homma ei vois vähempää kiinnostaa.
Oliskohan tää jotain orastavaa 40- villitystä??
-
Postman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
No helvetti. Tuossa olis tuollanen: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bdb2ph2ungny
Mitähän tuollaseen olis verot + muut maksut? Ei oo oikeen tullu perehdyttyä tuohon tuontiauto filosofiaan..
Menisköhän tuollaseen heittämällä 5.6 L kone?
Mitähän tuollaseen olis verot + muut maksut? Ei oo oikeen tullu perehdyttyä tuohon tuontiauto filosofiaan..
Menisköhän tuollaseen heittämällä 5.6 L kone?
Postman kirjoitti:No helvetti. Tuossa olis tuollanen: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bdb2ph2ungny
Mitähän tuollaseen olis verot + muut maksut? Ei oo oikeen tullu perehdyttyä tuohon tuontiauto filosofiaan..
Menisköhän tuollaseen heittämällä 5.6 L kone?
tuo auto veroineen suomessa varmaan jotain 5-6te ?? meinaatko vanhasta ässästä heittää 5.6 pannun ? siinä ei taas mielestäni järkeä, painavampi kone ja lähes saman tehoinen kuin tuo 4.2 joka on uudempaa tekniikkaa muutenkin.
http://www.mercefreaken.com/ -> modellene, tuolta voit niitä teknisiä tietoja vertailla
-
Postman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Alkaa meneen mulla vähän överiksi
Tuos olis kans: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lnv22t4a22xl
Vähän liian hieno vaan..
Tuos olis kans: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lnv22t4a22xl
Vähän liian hieno vaan..
No tuo 420 lookkihan sun tavoite on? E500 ostaminen olis ainaki helpoin tapa saaha taksikoppaan iso pata laillisesti. Vieläpä tuleva klassikko. Rakennettuna entisestä 200D
500E auton arvo on se mitä sitä romuna kilohinnalla sitten 10v päästä saa. Aidon E500 arvo ei enää ole lähdössä laskuun, pikemminkin nousee.
Tietysti se rakentamisen ilo, sitähän ei voi mitata rahassa. Mutta sitä varten mä en ottais taksikoppaa just ison kasin saatavuuden takia. Jos alkaisin rakentamaan, niin tekisin just kuten Jube on aikonut, eli coupeen V8.
Tietysti se rakentamisen ilo, sitähän ei voi mitata rahassa. Mutta sitä varten mä en ottais taksikoppaa just ison kasin saatavuuden takia. Jos alkaisin rakentamaan, niin tekisin just kuten Jube on aikonut, eli coupeen V8.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- IsoE
- Mersumies

- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Paras vaihtoehto olisi saada w124 V8:lla ilman noita helvetinmoisia sähkövirityksiä, mutta samoilla tehoilla mitä esim. 500e. Kuulostaa monimutkaiselta ja mahdottomalta... 500e on kallis pitää jos jotain hajoaa. Onhan noita w124 malleja muuteltu jopa toimimaan supran kutos turbokoneella. Kaikenlisäksi auto oli 500e-look mutta ohjaus oikealla jota vakiona ei ole ollut.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Tässä ois valmis v8 124 kopassa. ja ihmettelijöille et ei nyt mulla tietoa onko
virallisesti e 400 vai e 420 (sama autohan se on?), on kuitenkin rek.4/93 vaikka vanhalla keulalla,
mulla ei näistä tietoa, auto tuli vaan tällä viikolla toyotaan vaihdossa ja eka mersu mulle, autos ei ole mitään vikaa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1899385
tuossa ois 124 koppanen e 500, mutta huomattavasti kalliimpi
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1708952
Voisko joku viisas sanoa tuon -93 e400 virallisen kiihtyvyyden 0-100
katottiin vaan kellosta et tuonne 6.5-7s. se meni?
Ei oo kyllä mittarivirhettä tarkistettu, voi nuilla 19" renkailla näyttää liian vähänkin
virallisesti e 400 vai e 420 (sama autohan se on?), on kuitenkin rek.4/93 vaikka vanhalla keulalla,
mulla ei näistä tietoa, auto tuli vaan tällä viikolla toyotaan vaihdossa ja eka mersu mulle, autos ei ole mitään vikaa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1899385
tuossa ois 124 koppanen e 500, mutta huomattavasti kalliimpi
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1708952
Voisko joku viisas sanoa tuon -93 e400 virallisen kiihtyvyyden 0-100
katottiin vaan kellosta et tuonne 6.5-7s. se meni?
Ei oo kyllä mittarivirhettä tarkistettu, voi nuilla 19" renkailla näyttää liian vähänkin
Viimeksi muokannut Kaitzu, La 03.05.2008 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa vielä hieman lisää "arvoja" Mercefreaken sivuilta
W124 400 E
Antall sylindre 8 (V)
Antall ventiler 32
Boring/slaglengde 92,0 / 78,9 mm
Slagvolum 4196 cm3
Kompresjon 11,0
Effekt 279 HK ved 5700 o./min.
Dreiemoment 400 Nm ved 3900 o./min.
Drivstofftank 90 liter
Felger 6 1/2 J x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 J x 15 H 2
fra 03/1993: 7 J x 16 H 2
Dekk 195/65 ZR 15; med sportsunderstell: 205/60 ZR 15
fra 03/1993: 215/55 ZR 16
Topphastighet 250 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t 7,2 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 0,94 liter; fra 10/1992: 1,03 liter
-ved 120 km/t 1,11 liter; fra 10/1992: 1,19 liter
-ved bykjøring 1,50 liter; fra 10/1992: 1,69 liter
Transmisjon 4-trinns automatgir
Akselavstand
280,0 cm
Sporvidde foran / bak 150,1 / 149,1 cm; Sportline: 151,8 / 150,9 cm
Lengde 474,0 cm
Bredde 174,0 cm
Høyde 143,1 cm; Sportline: 140,8 cm
Snudiameter 11,27 meter
Totalvekt 2140 kg
Egenvekt 1620 kg
iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy)
Copyright © Michael Nielsen
Ja hintaa näytti 400E kehittävän Suomessa -93 vuonna 664 600Mk (111 778€) ........Pakko vielä lisätä että tämä 500E oli vastaavasti 1 138 800Mk (191 532€)
W124 400 E
Antall sylindre 8 (V)
Antall ventiler 32
Boring/slaglengde 92,0 / 78,9 mm
Slagvolum 4196 cm3
Kompresjon 11,0
Effekt 279 HK ved 5700 o./min.
Dreiemoment 400 Nm ved 3900 o./min.
Drivstofftank 90 liter
Felger 6 1/2 J x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 J x 15 H 2
fra 03/1993: 7 J x 16 H 2
Dekk 195/65 ZR 15; med sportsunderstell: 205/60 ZR 15
fra 03/1993: 215/55 ZR 16
Topphastighet 250 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t 7,2 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 0,94 liter; fra 10/1992: 1,03 liter
-ved 120 km/t 1,11 liter; fra 10/1992: 1,19 liter
-ved bykjøring 1,50 liter; fra 10/1992: 1,69 liter
Transmisjon 4-trinns automatgir
Akselavstand
280,0 cm
Sporvidde foran / bak 150,1 / 149,1 cm; Sportline: 151,8 / 150,9 cm
Lengde 474,0 cm
Bredde 174,0 cm
Høyde 143,1 cm; Sportline: 140,8 cm
Snudiameter 11,27 meter
Totalvekt 2140 kg
Egenvekt 1620 kg
iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy)
Copyright © Michael Nielsen
Ja hintaa näytti 400E kehittävän Suomessa -93 vuonna 664 600Mk (111 778€) ........Pakko vielä lisätä että tämä 500E oli vastaavasti 1 138 800Mk (191 532€)
Viimeksi muokannut piippu, La 03.05.2008 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Niin, meillä kaikilla on omat perverssiommePostman kirjoitti:Ideahan tässä olis pautaasti että auto näyttäis ihan tavis nokivasaramersulta, mutta pellin alla olis potkua enemmän kun lääkäri määrää.
Oliskohan tää jotain orastavaa 40- villitystä??

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”




