Kunnollinen ruostesuojaus
Kunnollinen ruostesuojaus
Miten mielestänne tehdään kunnollinen ruostesuojaus?
Suojaamon mielestä hiekkapuhalletaan, maalataan sinkkifosfaattimaalilla
(Auto-K) ja suojataan ne paikat, joista löytyy ruosteenalkuja. Kuulostaa aika
vaatimattomalta käsittelyltä vanhaan autoon.
http://www.kwasny.de/172.0.html?&L=1
Mitä mieltä olisitte seuraavasta menettelystä, joka on tehty POR-15 -aineilla
entisöinnin yhteydessä?
http://www.torinoproject.com/tech/torin ... rks_15.htm
1. Hiekkapuhallus tai teräsharjaus
2. Ruostereikien umpeen hitsaaminen 100% saumalla
3. Rasvanpoisto ja puhdistus (POR-15 Marine Clean)
4. Tartunta ja ruosteen neutralointi (POR-15 Metal Ready)
5. Maalaus ilmatiiviiksi (POR-15 RP musta tai hopea)
6. Saumojen tiivistys (Sika-227)
7. Toinen maalikerros (POR-15 RP musta)
8. Tartunta (POR 15 Tie-Coat Primer tai karhunkieli)
9. Päällemaalattava kiveniskumassa (esim. Würth)
10.Vedestä lujittuva pintamaali (POR-15 Chassis Coat Black)
11. Toinen pintamaalikerros ((POR-15 Chassis Coat Black)
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/mar_cl.htm
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/met_r.htm
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/por_1.htm
http://www.sika.fi/ind_te_sikaflex_227.pdf
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/t_c_prim.htm
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/c_cote.htm
Suojaamon mielestä hiekkapuhalletaan, maalataan sinkkifosfaattimaalilla
(Auto-K) ja suojataan ne paikat, joista löytyy ruosteenalkuja. Kuulostaa aika
vaatimattomalta käsittelyltä vanhaan autoon.
http://www.kwasny.de/172.0.html?&L=1
Mitä mieltä olisitte seuraavasta menettelystä, joka on tehty POR-15 -aineilla
entisöinnin yhteydessä?
http://www.torinoproject.com/tech/torin ... rks_15.htm
1. Hiekkapuhallus tai teräsharjaus
2. Ruostereikien umpeen hitsaaminen 100% saumalla
3. Rasvanpoisto ja puhdistus (POR-15 Marine Clean)
4. Tartunta ja ruosteen neutralointi (POR-15 Metal Ready)
5. Maalaus ilmatiiviiksi (POR-15 RP musta tai hopea)
6. Saumojen tiivistys (Sika-227)
7. Toinen maalikerros (POR-15 RP musta)
8. Tartunta (POR 15 Tie-Coat Primer tai karhunkieli)
9. Päällemaalattava kiveniskumassa (esim. Würth)
10.Vedestä lujittuva pintamaali (POR-15 Chassis Coat Black)
11. Toinen pintamaalikerros ((POR-15 Chassis Coat Black)
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/mar_cl.htm
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/met_r.htm
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/por_1.htm
http://www.sika.fi/ind_te_sikaflex_227.pdf
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/t_c_prim.htm
http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/c_cote.htm
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Tässä hinnasto:
http://www.mobitive.com/P15_27.pdf
POR-15 -purkista otetaan sen verran kuin käytetään
ja sitten purkki suljetaan heti. Jos purkista on kaadettu
ainetta, täytyy kannen alle panna tuorekelmu, muuten
purkkia ei saa enä auki.
Jos POR-15 -astiaan tippuu hikeä, aine on pilalla ja se
tulee kaataa pois ja ottaa uudet aineet astiaan.
Eikö kukaan ole kokeillut? Mitä sitten käytätte vai eikö
autot ruostu?
http://www.mobitive.com/P15_27.pdf
POR-15 -purkista otetaan sen verran kuin käytetään
ja sitten purkki suljetaan heti. Jos purkista on kaadettu
ainetta, täytyy kannen alle panna tuorekelmu, muuten
purkkia ei saa enä auki.
Jos POR-15 -astiaan tippuu hikeä, aine on pilalla ja se
tulee kaataa pois ja ottaa uudet aineet astiaan.
Eikö kukaan ole kokeillut? Mitä sitten käytätte vai eikö
autot ruostu?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
paljonko 126:seen menis noita alustamassaa ja kotelosuojaaJarkkoN kirjoitti:Tässä hinnasto:
http://www.mobitive.com/P15_27.pdf
POR-15 -purkista otetaan sen verran kuin käytetään
ja sitten purkki suljetaan heti. Jos purkista on kaadettu
ainetta, täytyy kannen alle panna tuorekelmu, muuten
purkkia ei saa enä auki.
Jos POR-15 -astiaan tippuu hikeä, aine on pilalla ja se
tulee kaataa pois ja ottaa uudet aineet astiaan.
Eikö kukaan ole kokeillut? Mitä sitten käytätte vai eikö
autot ruostu?


mullon pelkkiä romuja vaan
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://testwww.finikor.fi/Tyovaiheet.htm
Hinta 600 € ja kestää pari päivää. Minä luotan tuohon ja sitten lisäksi omatoimisesti ruosteenpoisto, myrkkymaali ja vaseliinipitoinen mönjä ovitiivisteitten ja listojen alle.
Monesti huomaa ainakin W124sissa että ovet kukkii siihen malliin että alusta on saatettu pitää kunnossa mutta ovet on hunningolla.
Hinta 600 € ja kestää pari päivää. Minä luotan tuohon ja sitten lisäksi omatoimisesti ruosteenpoisto, myrkkymaali ja vaseliinipitoinen mönjä ovitiivisteitten ja listojen alle.
Monesti huomaa ainakin W124sissa että ovet kukkii siihen malliin että alusta on saatettu pitää kunnossa mutta ovet on hunningolla.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
eikös se vaseliini pitoinen mönjä turvota tiivisteet semmoseks mössöksPetteri Kivimäki kirjoitti:http://testwww.finikor.fi/Tyovaiheet.htm
Hinta 600 € ja kestää pari päivää. Minä luotan tuohon ja sitten lisäksi omatoimisesti ruosteenpoisto, myrkkymaali ja vaseliinipitoinen mönjä ovitiivisteitten ja listojen alle.
Monesti huomaa ainakin W124sissa että ovet kukkii siihen malliin että alusta on saatettu pitää kunnossa mutta ovet on hunningolla.

mullon pelkkiä romuja vaan
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Uusin pystylamppuuni ovitiivisteet ja edellinen omistaja, tuttavani, oli suojannut ovitiivisteiden alta ovet maalauksen jälkeen jollakin vaseliinipitoisella aineella. Hämmästykseni oli suuri kun ruostetta ei löytynyt yhtään, ei todellakaan mitään.
Tosiaan alkuperäisten tiivisteitten kunnosta en osaa sanoa kun hän oli nuukana miehenä laittanut vanhat tiivisteet takaisin. Huonot ne oli, kuivuneet, mutta eivät kyllä mainitsemaasi mössöä.
Itse sipaisin tiivisteitten alle ohuen kerroksen kuulalaakerivaseliinia, saa nähä mitä käy - aion pitää auton lopun elämääni, joten hyvä on seurata.
Tosiaan alkuperäisten tiivisteitten kunnosta en osaa sanoa kun hän oli nuukana miehenä laittanut vanhat tiivisteet takaisin. Huonot ne oli, kuivuneet, mutta eivät kyllä mainitsemaasi mössöä.
Itse sipaisin tiivisteitten alle ohuen kerroksen kuulalaakerivaseliinia, saa nähä mitä käy - aion pitää auton lopun elämääni, joten hyvä on seurata.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966