W210 nopeusmittarin "hienosäätö"?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

W210 nopeusmittarin "hienosäätö"?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Muistelen nähneeni jossain keskustelussa juttua W211:n monitoiminäytön "huoltovalikosta", jossa pääsi ronkkimaan jos mitäkin arvoa. Tuli mieleen, että onkohan mahdollista päästä muokkaamaan W210:een nopeusmittarin "rengaskokoa" ts. säätää mittarivirhe kohdalleen? Hieman ärsyttää tuollainen 5km/h 80km/h nopeudessa oleva heitto (vaikka alkup. kiekkokoko alla)?

Olisi fiksu ominaisuus, joskun kuitenkin jossain vaiheessa vanne/rengaskokoa haluaa muuttaa, niin pystyisi nopeasti säätämään nopeusarvon. Vai onko tämä taas vain marmoritiskihommia?
s2Bdo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja s2Bdo »

Itse muutin mittarivirhettä kääntämällä mittarin osoitinta mittarivirheen verran vastapäivään. Mittari on helppo käyttää irti ja purkaa sen verran että osoittimeen pääsee käsiksi.
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Voisiko joku kaivaa WIS:stä dokkarin, kuinka tuo säätö tehdään? Olen nähnyt ko. ohjeen, mutta en muista oliko siinä tarve Vehon laitteille. Eli siellä pitäisi olla sellainen kohta, johon laitetaan korjauskerroin mittarivirheelle.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Tomp
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Antti L. kirjoitti:Voisiko joku kaivaa WIS:stä dokkarin, kuinka tuo säätö tehdään? Olen nähnyt ko. ohjeen, mutta en muista oliko siinä tarve Vehon laitteille. Eli siellä pitäisi olla sellainen kohta, johon laitetaan korjauskerroin mittarivirheelle.
Kuullut, että starilla saa W211:n mittarilukemaa muokattua juuri tuolla kertoimella. Sitä en tiedä miten onnistuu W210:n kanssa.
Vastaa Viestiin