m-b e300d .vm 95

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kallimr
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 27.02.2004 11:18

m-b e300d .vm 95

Viesti Kirjoittaja kallimr »

mitä mieltä olette autosta,moottori lienee sama kuin 124,ssa.olen tänään lähdössä saksaan auto kaupoille.kuinka alas öljyn paineet saa puota lämpösenä tässä moottorissa,entä savuttaako kone yleensä yhtään.itsellä ei kokemusta 300,sta.edellinen autoni oli 124 200d,jonka paineet ja savutukset kyllä tiedän[/b]
Viimeksi muokannut kallimr, To 04.03.2004 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmn, kuulostaa epäilyttävältä. Mikä malli onkaan kyseessä?
1995 on ajankohtana W124:n loppu ja W210:n alku. W210:ssa ei ollut kolmilitraista bensiinimoottoria.
Mallimerkintää 300 E ei taas käytetty enää tuolloin W124:ssä. Kolmilitraisella koneella sai enää mallia E 300 4Matic.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vai olisiko kyseessä näppisvirhe ja tarkoitettu 300 D:tä?
RIIVO-71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 22.05.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja RIIVO-71 »

Eikös 124 ja 300d:ssä tullut jo -93 loppupuolella ns. välimalli, jossa on ns. väyrysen dieselkone ja erilainen konepelti ym. Tehothan nousivat ko. koneessa 113 hv, 136 hv:an. Tätähähan tehtiin -96 asti, myöskin rinnakkain väyrysen kanssa.
Jos tuli puhuttua palturia korjatkaa. Muusta tekniikasta en tiedä tarkemmin.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

RIIVO-71 kirjoitti:Eikös 124 ja 300d:ssä tullut jo -93 loppupuolella ns. välimalli, jossa on ns. väyrysen dieselkone ja erilainen konepelti ym. Tehothan nousivat ko. koneessa 113 hv, 136 hv:an. Tätähähan tehtiin -96 asti, myöskin rinnakkain väyrysen kanssa.
Jos tuli puhuttua palturia korjatkaa. Muusta tekniikasta en tiedä tarkemmin.
Noup, ei tehty yhtäaikaa Väyrysen kanssa... no, farmari-124 taisi mennä jonkun aikaa. Tuo 1993-95 W124 ei ollut sen kummempi välimalli, vaan ihan normaali W124 uudemmalla dieseltekniikalla. Aivan kuten W210 loppupuolella tulivat CDI-koneet.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

E 300 Diesel 1/85 -5/89 109 hv.
E 300 Diesel 6/89 - 5/93 113 hv.(110hv. Kat)
E 300 Diesel 6/93 -> 136 hv. (24 valve) myös E 300D 6/95-1/97(W210)
E 300 TurboD 1/88 - 5/89 143 hv.
E 300 TurboD 6/89 -> 147 hv.


Notta tämmösiä 300 disseleitä on tehty noina vuosina
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

EDU kirjoitti:E 300 Diesel 1/85 -5/89 109 hv.
E 300 Diesel 6/89 - 5/93 113 hv.(110hv. Kat)
E 300 Diesel 6/93 -> 136 hv. (24 valve) myös E 300D 6/95-1/97(W210)
E 300 TurboD 1/88 - 5/89 143 hv.
E 300 TurboD 6/89 -> 147 hv.


Notta tämmösiä 300 disseleitä on tehty noina vuosina
Hyvä lista, mutta tuolla mallimerkinnällä ei todellakaan valmistettu autoja v. 1985-1993, sekä tuolloin moottori oli OM603 ja 1993-1995(1997) OM606.

Eli nimenmuutos ei päde takautuvasti, tahton sanoa, että 1985 300 D on 300 D ja 1994 E 300 D on E 300 D. Ei siis 1985 E 300 D.

Tämä ei ole vi*tuilua, vaan täyttä faktaa, jonka valheelliseen ilmaisuun sortuvat Vehon automyyjätkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jep, kyllä Timo puhuu faktaa.

Mutta tuo OM606 istui sitten myöhemmin Väykynkin keulalla.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Juuri näin kuin Timo sanoi!

Tuosta E300D:n OM 606 koneesta vielä:
omia kokemuksia on nyt 31 tkm ajalta ja pääosin positiivisia.
Ajossa mukavasti voimaa ja käyntiääni hieno. Alavääntöä saisi olla enemmän.
Osat myös aika kalliita, esim. tiivisteet :(
Kulutus pieni.
Paineet kuumana tyhjäkäynnillä n. 1,5 kg Delvacilla.

Suomessa tästä konetyypistä ilmeisen vähän asentajilla ym. tietoa. :x
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Timo L. kirjoitti

Hyvä lista, mutta tuolla mallimerkinnällä ei todellakaan valmistettu autoja v. 1985-1993, sekä tuolloin moottori oli OM603 ja 1993-1995(1997) OM606.

Eli nimenmuutos ei päde takautuvasti, tahton sanoa, että 1985 300 D on 300 D ja 1994 E 300 D on E 300 D. Ei siis 1985 E 300 D.


Joo E-luokka tuli 6/93 - 5/95 300 D moottori oli OM606.910
(24 valve 136 hv))
Väyrysessä 6/95 - 1/97 300D OM606.912 (24 valve 136 hv)

Kumma vaan kun mallitaulukossa mainitaan diiselin kohdalla näissä vanhemmissakin että E 300 Diesel.
Bensa autoissa ei tätä E - Mainintaa ole ennen kuin ns, E -malli tuli markkinoille 6/93 alkaen
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

EDU kirjoitti: Joo E-luokka tuli 6/93 - 5/95 300 D moottori oli OM606.910
(24 valve 136 hv))
Väyrysessä 6/95 - 1/97 300D OM606.912 (24 valve 136 hv)

Kumma vaan kun mallitaulukossa mainitaan diiselin kohdalla näissä vanhemmissakin että E 300 Diesel.
Bensa autoissa ei tätä E - Mainintaa ole ennen kuin ns, E -malli tuli markkinoille 6/93 alkaen
Noh, taulukkojen laatijatkaan eivät ole virheettömiä :-). Mikä on lähteesi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Lähde oli: ALFAMER W124- & E-sarjat 1985 - 1994
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No Alfamerin tietoihin on suhtauduttava tosi varauksellisesti, on muitakin virheitä siinä opuksessa.

E-merkintä mallityypin eteen tuli tosiaan vasta viimeisen Faceliftin jälkeen 7/93 (tulkinnanvaraista oliko 6 vai 7/93).
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Mikä se olis semmonen luotettava tieto lähde?

Kyllähä alfamerin vihkoista saa ihan hyviä käytännön vinkkejä, vaikka teknisellä puolen onki virheitä.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joo, hieno homma että on virheitä. Ja mun kun pitäisi alkaa ottaa tota sylinterikantta pois Alfamerin ohjeiden mukaan.
Prkl jos jotain menee pieleen ton opuksen ohjeen takia niin kyllä herra Alfamer saada syödä kirjansa :evil: :evil: :x
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Luottaisin korjauksissa silti Alfameriin ja terveeseen maalaisjärkeen, ehkä ne virheet on siellä nippelitieto puolella. :wink:
Vastaa Viestiin