w124 on vinossa vaikka uudet iskarit/jouset?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

w124 on vinossa vaikka uudet iskarit/jouset?

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Mikähän mahtaa olla kun w124 oli alunperin kallellaan kuskin puolelle muutaman sentin. Epäiltiin että 200kg kuski on autolla ajellut ja johtuu siitä. Nyt vaihdettiin uudet iskarit ja jouset mutta sama kallistus on edelleen :shock: Olisko mahdollista että jousenkumi on jotenkin painunut tms.? Jouset/iskarit vaihdatettiin muualla joten ei vierestä nähnyt niiden kuntoa.

Onko nuo miten paha vaihtaa itse ja toisekseen mitkä kumit sinne kannattaa laittaa? Tarkoitus saada vakiokorkeuteen. Kone 200b ja vuosmalli -90. Nyt keulassa on aika paljon tilaa renkaan ja lokarinkaaren välissä.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Katoppa ensiksi onko molemmilla puolilla samanpaksuiset kumit. Eli onko nystyröitä yhtä paljon. En oo koskaan kuullut, että nuo kumit ois pettäny, jos ei oo hitsatessa poltettu.
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

tuli mieleen että eihän ole jousenkuppia vaihdettaessa hitsattu sitä ketulleen...
W124 230E
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mullakin on pari senttiä eroa renkaan ja lokarin välissä kuskin ja vänkärin puolta verratessa. Onkohan pyöränkulmien säädöllä joku vaikutus, ja onko tuo peräti ihan normaalia (jos alusta on säädetty tien kallistuksen mukaan)? :roll: Mitään haittaa tuosta ei ole ollut eikä sitä huomaa ellei varta vasten ala katsomaan.
1991 420 SE
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jousenpaksuus riippuu painosta eli moottorista ja lisävarusteista,
siksi jousi tilataan valmistusnumeron perusteella. Tuliko varmasti
tilattua riittävän paksu jousi?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

puslat/koiranluut totaalisen väljänä jostain päin autoa, takakelkka syönyt itsensä korin sisälle. Siinä myös ehdokki syitä.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Eipä ole tällekään tehty mitään, mutta tiellä ei meinaa enää mennä suoraan. Varmaan takaa nuo kelkan puslat vaihtokunnossa kaikki, ajettu nyt 225tkm. Jousenkumit on kaikki samanlaisia eli niistä ei johdu.

Jouset on oikeat, kl:ltä ostettu suoraan tiskiltä ja tämä 200 bensa (ilman mitään varusteita) on varmasti kevyin eli ei voi edes vahingossa ostaa liian löysiä jousia.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
ejla
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 17.06.2004 00:29

Viesti Kirjoittaja ejla »

Ei kait kallistuksen vakaaja ole saanut siipeensä?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Vastaa Viestiin