Kannattaako MB-klubiin liittyä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kannattaako MB-klubiin liittyä?

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Kuului taannoin tuohon Vehon suojeluksessa olevaan yhdistykseen.

Nettisivuista ei ota mitään tolkkua. Mitä jäsenmaksulla nykyään saa?

Mielipiteitä, vinkkejä tms kehiin vaan reippaasti jos kuulut klubiin...
jackie
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jackie »

Jäsenmaksulla saa ainakin oikeuden osallistua klubin järjestämiin tapahtumiin ja Tähdelliset -lehden. Tapahtumien määrähän on suoraan riippuvainen jaosten (jokaisen omasta) aktiivisuudesta, mutta ainakin allekirjoittanut on ollut tyytyväinen niin valtakunnalliseen, kuin omankin jaoksen toimintaan. Lisäksi ainakin tähän asti ja toistaiseksi tehdas sponsoroi klubilaisille internationaalin MB-Classic -lehden kotiin kannettuna. Merkittävä etu klubilaisille on myös 10% alennus merkkiliikkeessä varaosista, ite tulee vuodessa säästettyä tuo jäsenmaksun suuruus jo pelkissä varaosahankinnoissa, vaikka en kaikkea "tiskiltä" haekaan.

Suosittelen.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
kardaani
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kyllä varmaankin. Klubi tarvitsisi vain uuden johtajan, mutta ei nuita vapaaehtoisia taida oikein löytyä. Klubin subjektiivinen näkökanta on kyllä hieman vanhoillinen eli kaikki kirjoitukset ym. on tehty vain ja ainoastaan läpi "tähdellisten lasien", mutta niin kai se kuuluukin tiettyyn merkkiin keskittyneessä lehdessä.
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No mikäs vika nykyisessä sitten on?

Itse ainankin klubissa "varavouhkana" olevana jäsenenä olen ollut kauttaaltaan tyytyväinen klubin toimintaan.

Olen tutustunut moniin hienoihin ihmisiin, joita on yhdistänyt sama harrastus ja kiinnostus tätä kyseistä automerkkiä kohtaan.

Eikä klubi ole pelkästään Vehon suojeluksessa, kyllä se on tehtaan hyväksymä (ainut) merkkikerho Suomessa. Samoiten klubimme jäsenkanta on muihin euroopan yksittäisiin kerhoihin nähden toiseksi suurin. Ainoastaan Britanniassa on jäsenmäärältään suurempi merkkikerho kuin Suomessa, joka on tällähetkellä noin 2300 jäsentä.

Sitten nämä lukuisat tapahtumat, joita kerhon nimissä järjestetään ovat kanssa sellainen syy, jotka antavat monenmoista aktiviteettiä Mercedes-Benz merkkisten autojen ympärille.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Hö Pitäjänmäen vehossa eivät olleet tommosta klubikorttia nähneetkään :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
karra
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja karra »

Itse olen ollut tyytyväinen. Toiminta paikallisesti on kiinni oman jaoksen aktiivisuudesta kuten edellä kerrottiin. Mielestäni valtakunnallisesti "Helsingin pää" kyllä on järjestänyt riittävästi toimintaa, kuka sitä vaan sitten haluaa. Alennus varaosatiskillä on tietenkin mukava lisä hommaan.

Ajattelin että jos saisi vapaata töistä niin voisi käydä E420:llä kokeilemassa:
Suomen Mercedes-Benz Klubi kirjoitti: Ahvenisto ma 18.8.08 kello 0900-1300 Rata-ajo-mahdollisuus kaikille klubilaisille. Heikki Salmen opettaa nopean ajon niksejä. Käydään lopuksi jossain syömässä ja vertaillaan kokemuksia (ja autoja).
Olisi vähän erilainen häppenkinki :D .
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Yleensäkin kaikki yhdistys- ja kerhotoiminta on usein yksien ja samojen hartioiden varassa. Siitä iso peukku aktiiveille!
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:Itse olen ollut tyytyväinen. Toiminta paikallisesti on kiinni oman jaoksen aktiivisuudesta kuten edellä kerrottiin. Mielestäni valtakunnallisesti "Helsingin pää" kyllä on järjestänyt riittävästi toimintaa, kuka sitä vaan sitten haluaa. Alennus varaosatiskillä on tietenkin mukava lisä hommaan.
No joo, tuo alennus varaosista merkkiliikkeen tiskillä ei kyllä ole valtakunnallinen. Ehkä Vahoista sen saa, mutta piirimyyjien kanssa on vähän niin ja näin. Minusta siitä ei ole mitään sopimusta tai vastaavaa. Mutta eri jaoksilla on lisäksi sovittuja prosentteja paikallisista liikkeistä.

Niin, tyytyväinen olen myös itse kerhon toimintaan... ei kai sitä muuten jäsenenä olisi. Eiköhän se ole niin että klubi / jaokset ovat aivan niin aktiivisia kuin ovat niiden jäsenet.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jackie
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jackie »

Timo L. kirjoitti:No joo, tuo alennus varaosista merkkiliikkeen tiskillä ei kyllä ole valtakunnallinen. Ehkä Vahoista sen saa, mutta piirimyyjien kanssa on vähän niin ja näin.
No niin ne tais Auto-Sunillaki sanoo et"alennus jonka veho lupaa ja hyö maksaa :lol: Vaan ovat siis ton alennuksen kyllä kiltisti antaneet :D
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Jokaisella piirimyyjällä on hitusen erilaiset alennusprosentit - riippuen täysin siitä, kuinka paljon he myyvät vuotuisella tasolla Mercedeksen varaosia.

Mutta vieläkään ei ole tullut vastausta siihen kysymykseen, että mikä vika tässä nykyisessä puheenjohtajassa oikein on?

Kardaani, ala kertoa!
Fenton
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Päivänselvä juttuhan tuo.. Puheenjohtajassa ja puolan johdossahan aina vika on... :lol:

Eikä pidä ottaa herneitä, en tunne klubin puheenjohtajaa, enkä ketään klubilaistakaan kyllä.. Enkä oikein toimintaakaan..Jäsen kyllä olen.
Olisihan se mukavaa joskus osallistua johonkin toimintaan, mutta kun toiminta on aina niin kaukana.. Mikähän jaos olis meikäläistä lähinnä?

Jaa juu, sen verran olen osallistunut, että Classic Motor Showssa kävin klubin osastolla kahvilla...
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Fenton kirjoitti:Mikähän jaos olis meikäläistä lähinnä?
Taitaa Nastolaa lähinnä olla Kouvolan jaos.

Tuolta Klubin sivuilta kohdasta jaokset näkee missä on lähin jaos,
ja soitto tai viesti jaospäällikölle,
niin saa selville mitä omassa jaoksessa tapahtuu ja milloin.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Fenton
Mersumies
Mersumies

katja74 kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Mikähän jaos olis meikäläistä lähinnä?
Taitaa Nastolaa lähinnä olla Kouvolan jaos...
Nii, kato, joo, kato, tiäksä..
Nyt kun aukoo silmiään niin sellainenhan todella on. Minä sitä olen pariinkin otteeseen yömyöhällä tavaillut noita Klubin sivuja, enkä ole huomannut. Hämeenlinnan hokasin, mutten Kouvolaa..
Vaan kiitosta tästäkin.
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja katja74 »

katja74 kirjoitti:...omassa jaoksessa tapahtuu ja milloin.
Niin tuo Kouvolan jaos kokoontuu
Susikosken kahviossa joka kuukauden ensimmäinen arkitiistai klo 18.
Eli ensi tiistaina (3.6.) pääsee taas kuulemaan uusia ja vanhoja Mersujuttuja.

kartta
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Oma mielipiteeni täällä pääkaupunkiseudulla asuvana on, ettei Klubilla mitään tapahdu. Itse olen ollut jäsen jo 10 vuoden ajan ja ainoa mitä olen saanut on klubilehti ( hyvä) ja jäsenmaksu lomakkeet kerran vuodessa.
Klubi on vanhoollinen sekä jäsenistön, että toiminnan kannalta. Varsinainen ompeluseura, johon kuulutaan kun siihen on liitytty. Kytkös tehtaaseen ja sitä kautta Vehoon on ilmeinen ja ilmeisesti tästä johtuen se ei varsinaisesti aja ( tai uskalla ajaa ) Mersuharrastajien etuja suuremmassa mittakaavassa, mikä voisi olla hyödyllistä tavallisille rivijäsenille. Tämä on omalta kohdalta aiheuttaa sen etten viitsi klubin aktiivi toimintaan lähteä mukaan.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

adenauer300 kirjoitti:Oma mielipiteeni täällä pääkaupunkiseudulla asuvana on, ettei Klubilla mitään tapahdu. Itse olen ollut jäsen jo 10 vuoden ajan ja ainoa mitä olen saanut on klubilehti ( hyvä) ja jäsenmaksu lomakkeet kerran vuodessa.
Klubi on vanhoollinen sekä jäsenistön, että toiminnan kannalta. Varsinainen ompeluseura, johon kuulutaan kun siihen on liitytty. Kytkös tehtaaseen ja sitä kautta Vehoon on ilmeinen ja ilmeisesti tästä johtuen se ei varsinaisesti aja ( tai uskalla ajaa ) Mersuharrastajien etuja suuremmassa mittakaavassa, mikä voisi olla hyödyllistä tavallisille rivijäsenille. Tämä on omalta kohdalta aiheuttaa sen etten viitsi klubin aktiivi toimintaan lähteä mukaan.
Ohhoh - vai ei tapahdu, vai ei klubi aja jäsenistön etuja...mitähän etuuksia nyt sitten oltais vailla?

Pitäiskö klubin kenties maksaa jäsenistölle kaikki polttoaineet mitä he ajavat vai?

Klubi on järjestänyt rata-ajopäiviä, koulutustilaisuuksia, matkoja, kerännyt massiivisen kokoelman Mercedeksen esitteitä, kirjallisuutta, aiheeseen liittyviä lehtiä ympäri maailmaa. Mitähän vanhoillista toimintaa nyt oikein tarkoitetaan?

Vanhoollinen ompeluseura. Mitähän ristipistoa nyt tuollakin ajetaan takaa?

Mielenkiintoisia kommentteja, mutta varsinkin negatiivisella kannalla olevien kirjoittajien perusteet jää näemmä usein tarkemmin kertomatta...
Fenton
Mersumies
Mersumies

adenauer300 kirjoitti:Oma mielipiteeni ...
Jokaisella kai kuitenkin on oikeus omaan mielipiteeseen, oli perusteluja tai ei.

Tiedän kyllä kokemuksesta, että se käy aktiivijäsenen, joka toimintaa yrittää parhaan näkemyksensä mukaan pyörittää siten, että se mahdollisimman monia palvelee, luonnolle.

Nimimerkillä erään-seuran-hallituksen-jäsenenä-v*ttuilua-vuosikaudet-kuunnelleena-ja siihen-k*rpiintyneenä.

Sitten kun kysytään, että mitäs tässä oikein pitäisi tehdä, niin ei oikein löydy vastausta. Ja jos kysyy, että kukas valitaan tilalle,vapaaehtoisia? Kaikki tietää vastauksen.
gulfstream kirjoitti:Yleensäkin kaikki yhdistys- ja kerhotoiminta on usein yksien ja samojen hartioiden varassa. Siitä iso peukku aktiiveille!
Olen kyllä valmis auttamaan, jos jotain on mitä pystyn tekemään vielä perheen tästäkin laajentuessa.

Antti Rokkaa mukaillen: Jos sie missä tarvit oikein keskinkertaista miestä, täs siul on sellane
Kaapo
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vanhojen partojen suviseuraksi luulin tuota muinoin itsekin, mutta ensimmäinen vierailu hiukan suurempaan tapahtumaan muutti mielipiteet. Eipä ole valitettavaa edes täällä periferiassa. Perusedut pelaavat ja paikallinen piiri on aktiivinen. Klubista "irti saadut" kiksit ovat paljolti omassa hanskassa. Jäsenkirjeet jos tavaa läpi ja lähtee liikenteeseen eri touhuihin, niin aika tavalla kolmas jalka päänä saa koluta MB-aiheen parissa. Täytyy kyllä myöntää, että aika ei ole antanut myöten kaikkeen mitä haluaisi. Ja äänensäkin saa esiin, esim. Tähdellisiin sopii jokaisen kirjoittaa. Jäsenmaksu ei ole päätäsärkevä kumminkaan. Mutta tässäkin on se, että koviovelta ei kukaan tule hakemaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Fenton
Mersumies
Mersumies

katja74 kirjoitti:
katja74 kirjoitti:...omassa jaoksessa tapahtuu ja milloin.
Niin tuo Kouvolan jaos kokoontuu
Susikosken kahviossa joka kuukauden ensimmäinen arkitiistai klo 18.
Eli ensi tiistaina (3.6.) pääsee taas kuulemaan uusia ja vanhoja Mersujuttuja.

kartta
Noh.. Tämäkin jää sitten..

Täytyy kai vaan pysytellä taustalla piilossa..

Tulee mun aikataululle liian aikaa viepä reissu, arki-illalle yleensä.
Nythän se osuu vieläpä iltavuoroviikolle.
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Nyt on liitytty, maksettu ja saatu postia.

Tähdelliset-lehti tuli postiluukusta ja siellä oli mukavia juttuja ensisilmäyksellä.
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Nyt voi ihan sanan varsinaisessa merkityksessä sanoa, että tervetuloa kerhoon. :D
illinois
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja illinois »

en ole yhteenkään tapahtumaan osallistunut omaa saamattomuuttani ja tietysti senkin takia että täällä päin klubin toimintaa ei juurikaan ole.
Kuitenkin jäsenkirje ja tietysti MB Classic tulee luettua riviriviltä ja jos ajattelee että yhden (halvan)kaljoitteluillan hinnalla saa moisen tietopläjäyksen ja mahdollisuuden osallistua niin voin suositella klubia. Itsestähän se on kiinni kuinka aktiivinen haluaa olla.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tulipa mieleen jopa yksi MB-aiheinen juttukin. Ties vaikka toimituskunta hyväksyisi sen...
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

gulfstream kirjoitti:Tulipa mieleen jopa yksi MB-aiheinen juttukin. Ties vaikka toimituskunta hyväksyisi sen...
Eikun vaan! Meilläkin parhaillaan työstetään yhtä juttua, joka pitäisi näkymän seuraavassa numerossa. Tekijänä vaan en ole minä... :wink:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
terho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja terho »

Jos MB classic lehti kuuluu hintaan, niin se on iso etu. Sehän maksaa 9.60€ irtonumerona. Täytys vissiin liittyä klubiin.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70

EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Klubiin liittyminen on kaikkien mersuilijoiden Velvollisuus :D
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Toimitus hyväksyi jutun ja kuvat syksyn Tähdellisiin. Which is nice.
kardaani
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Milloin muuten MB-klubin "johtaja" vaihtui? Kuinka monta vuotta siitä jo on? Soitin meinaan silloin nykyiselle "pomolle" ja jätin soittopyynnön-soitin kaksi kertaa(eri päivinä). Hänen parempi puolisko laittoi soittopyynnön. Ei ole vielä kuulunut yhteydenottoa. No asia on vanhentunut jo ja tarvittava tieto saatu. No ei sitä tietenkään voi kaikkea aina muistaa.
Olen kerran käynyt ehkä kymmenen vuotta sitten pääkaupungin-klubitallilla . Siellä oli muutama kaveri höpisemässä niitä näitä keskenään. Ei kukaan kysellyt kuka olen-yritin siinä jotain kysellä mersuista, mutta ei tuo pikkuseura silloin oikein houkutellut tulemaan uudelleen. Mitenköhän nykyään hommat toimii-vieläkö on kerran viikossa joku kokoontuminen ja käykö siellä enemmän porukkaa?
Tähdelliset lehdet luen aina innolla läpi ja kyllähän niissä on ihan hyödyllistäkin tietoa-kaikki on suurinpiirtein tallellakin tosin siellä täällä.
Mutta asiaan-mikä lehti oli ensimmäinen, jossa AJ oli ensimmäisen kerran johdossa/vastuussa?
Eniten nykyisessä toiminnassa huolestuttaa lehden täysin subjektiivinen-näkökulma asioihin-eli se on vanhoillinen edelleen. Siksi minä haluan, että on aika miettiä uusia keinoja ja yksi tällaisissä tilanteissa on johtajan vaihto. Mutta kuka olisi seuraaja? Kriteeriksi ei riitä, että on mukava.Sitä en osaa sanoa kuka homman ottaisi-voisi olla parempi, että uusi tulisi klubin ulkopuolelta. Pitäisi saada uusia nuoria jäseniä innostumaan klubista ja sen toiminnasta. Mutta jos toiminta halutaan pitää nykyisenä ja ollaan siihen tyytyväisiä niin silloin ei tarvitse muuta kuin jatkaa samalla vanhalla linjalla.
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Jäseneksi velvoitteesta

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

Ostin vuosi sitten ensimmäisen Mersuni, ja huomasin vasta keväällä katsoa tarkemmin pikku ikkunassa olevaa klubin pientä tarraa. Liityin samana päivänä klubiin, ajatuksella, että autoni on vanha klubin jäsen, perinteet kunniaan.

Nyt olen odotellut (3 kk) sitä jäsenkorttia, että pääsee niille suljetuille foorumeille kortissa olevalla numerolla. Sikäli tuuria, että paikallinen jaos kokoontuu n. 3 kilometrin päässä kodistani. Kyseessä siis Itä-Helsingissä oleva jaos.

Kun luin näitä ketjussa olevia arvioita klubin vanhoillisuudesta, aloin miettimään mitä laitan päälleni, sitten kun sinne ensimmäistä kertaa menen. Kehtaako klubi-iltaan mennä farkuissa ollenkaan, vaan pitääkö laittaa tumma puku. Pitää lisäksi aseistautua kaikilla mahdollisilla asenteilla. No, vitsit vitsinä, menen sinne avoimin mielin.
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
W111
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja W111 »

Kyllä näissä klubin tapahtumissa on ollut sellanen perus rento meininki.
Vaimokin ihmetteli ollessaan ensimmäistä kertaa mukana 25-vuotis kekkereissä Turussa. Luuli ensin että klubi on vaan sellanen vanhojen äijien kerho jotka kikkailee vaan puku päällä etc.
Mikä siinä klubin toiminnassa on vanhoollista? Tiettyjä perinteitä pitää kunnioittaa,mut ei ihan joka kohdassa.....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Vastaa Viestiin