Takapuoli puutuu Mersun penkissä
250 D:ssä vaihdettiin risa penkki hyväkuntoiseen käytettyyn originaaliin. Nyt taas sekin on vaihtokunnossa, ja penkinmetsästys käynnissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Sama juttu. Itse asiassa mummon Toyopet Corollassa puutuu enemmänkin, mutta se johtuu siitä, että en saa penkkiä tarpeeksi taakse. Kai meillä Mersukuskeilla on sitten normaalia tuhdimpi takamus, että pienet laskentavirheet penkeissä ei niin hirveästi tunnurolle kirjoitti:Ei kai mulla puudu sen enempää kuin missään muussakaan penkissä.
Kummeli Kultakuume elokuvaa siteeraten:
"noku sillä on erilainen perse"

Mutta pääasia, että Sveitsin autoklubin ja Kantonin teknillisen korkeakoulun järjestämässä kokeesta selvisi ehjänä vain kaksi istuinta 36:sta; toinen niistä oli Mercedes-Benz -istuin.
Todiste

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Parisataa
Terve!
On tullut joskus todettua, että Mersulla pitää ajaa 200tkm, jotta penkki pehmiää. Jos taasen takana on 500tkm ja ryhti on hävinnyt, niin verhoilijatuttuni neuvo oli:
Ensin puretaan istuinosan verhoilu pois. Sen jälkeen laitetaan penkin pohjalle vanerilevy. Penkin rungon sivupellit on pokattu sisäänpäin alareunastaan, joten vaneri istuu tuon hyllyn päälle mitä parhaimmin.
Tässä vaiheessa penkki muodostaa vaneripohjaisen laatikon. Tuo laatikko tungetaan täyteen superlonia haluttuun istuimen kovuuteen saakka. Parhaiten homma onnistuu erilaisilla suikaleilla tai nyrkin kokoisilla paloilla.
Lopuksi verhoilu laitetaan takaisin.
Tämä toimii, jos päälinen on suhteellisen ehjä.
Tämä on verhoomoissa yleisesti käytetty tapa. Voi silti kokeilla kotona
On tullut joskus todettua, että Mersulla pitää ajaa 200tkm, jotta penkki pehmiää. Jos taasen takana on 500tkm ja ryhti on hävinnyt, niin verhoilijatuttuni neuvo oli:
Ensin puretaan istuinosan verhoilu pois. Sen jälkeen laitetaan penkin pohjalle vanerilevy. Penkin rungon sivupellit on pokattu sisäänpäin alareunastaan, joten vaneri istuu tuon hyllyn päälle mitä parhaimmin.
Tässä vaiheessa penkki muodostaa vaneripohjaisen laatikon. Tuo laatikko tungetaan täyteen superlonia haluttuun istuimen kovuuteen saakka. Parhaiten homma onnistuu erilaisilla suikaleilla tai nyrkin kokoisilla paloilla.
Lopuksi verhoilu laitetaan takaisin.
Tämä toimii, jos päälinen on suhteellisen ehjä.
Tämä on verhoomoissa yleisesti käytetty tapa. Voi silti kokeilla kotona

Terveisin
Tero
Tero
Sitten herää kysymys että mitkä mahtoivat olla testimetodit?Timo L. kirjoitti:Mutta pääasia, että Sveitsin autoklubin ja Kantonin teknillisen korkeakoulun järjestämässä kokeesta selvisi ehjänä vain kaksi istuinta 36:sta; toinen niistä oli Mercedes-Benz -istuin.
Varmaan joku 150 kiloinen vilttihattuinen nahkahousu on istunut leveän ahterinsa kanssa penkille 100000 kertaa peräjälkeen ja päästellyt jousistoa syövyttäviä bratwursti / weissbier -tuhnauksia.

Kovasti kehutaan penkkien sivuittaistukea, aika lättänöiltä näyttävät. Mutta kukapa sitä nyt Ässällä isompia kanttailisikaan...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sladissa
Ässällä ajetaan isoa kovaa siten, että perä kulkee sopivassa sladissa. Tällöin g-voimat suuntautuvat kurveissakin selkänojan suuntaanPasi M. kirjoitti:Mutta kukapa sitä nyt Ässällä isompia kanttailisikaan...

Terveisin
Tero
Tero
Re: Sladissa
Ja tietenkin tätä metodia noudatetaan myös kesäisillä asfalttibaanoilla. Aiheeseen jos mennään, niin henk. koht. ei ole istumalihas puutunut Mersun tuhdolla. Tämä on tosin aika paljon pöksyistä kiinni. Jos jalassa on Voilevin ja vintturin avulla jalkaan pakotetut farkut, niin kyllä sitä takalistoa alkaa pakottaa, vaikka sitten seistenflosse kirjoitti: Ässällä ajetaan isoa kovaa siten, että perä kulkee sopivassa sladissa. Tällöin g-voimat suuntautuvat kurveissakin selkänojan suuntaan

Hiphop housuissa taas ei, kun haaravälikin on polvissa, kuten kunnon kusenpolttamissa Jukola-tyypin äijäkalsareissa konsanaan

Lukaisin tuossa ruokatunnin ratoksi uutta Taksi-lehteä. Siinä eräs pääkaupunkiseudun kuski kehui Volvoa, vittuillen kautta rantain, että istuinkin on niin hyvä, ettei sitä tarvitse mihinkään Recaroon ensi töikseen vaihtaa. No, kyllä Volvolla hyvät tuhdot onkin, ei siinä mitään.
Varsinaisen numeron vantaalainen teki siitä, että oli ajanut yhdellä ja samalla V70:llä peräti 480.000 km. Hui!

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Mersun penkissä on myös aika olematon tuki reisille. Recaroahan ne kaikki suosittelee. On vaan niin kalliita, esim.
http://www.carsport.fi/recaro.php
tai
http://www.recaro-seats.co.uk/list.asp? ... model=9626
http://www.carsport.fi/recaro.php
tai
http://www.recaro-seats.co.uk/list.asp? ... model=9626
300TD-92
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Re: Sladissa
Eikö traktoreissa ole työtunti mittarit? Vai onko niissä myös km mittarit, no loistava saavutus traktorilleKaapo kirjoitti:Ja tietenkin tätä metodia noudatetaan myös kesäisillä asfalttibaanoilla. Aiheeseen jos mennään, niin henk. koht. ei ole istumalihas puutunut Mersun tuhdolla. Tämä on tosin aika paljon pöksyistä kiinni. Jos jalassa on Voilevin ja vintturin avulla jalkaan pakotetut farkut, niin kyllä sitä takalistoa alkaa pakottaa, vaikka sitten seistenflosse kirjoitti: Ässällä ajetaan isoa kovaa siten, että perä kulkee sopivassa sladissa. Tällöin g-voimat suuntautuvat kurveissakin selkänojan suuntaan![]()
Hiphop housuissa taas ei, kun haaravälikin on polvissa, kuten kunnon kusenpolttamissa Jukola-tyypin äijäkalsareissa konsanaanMutta aika tavalla tuntuu Mersun penkin mukavuus olevan "perskertoimesta" kiinni.
Lukaisin tuossa ruokatunnin ratoksi uutta Taksi-lehteä. Siinä eräs pääkaupunkiseudun kuski kehui Volvoa, vittuillen kautta rantain, että istuinkin on niin hyvä, ettei sitä tarvitse mihinkään Recaroon ensi töikseen vaihtaa. No, kyllä Volvolla hyvät tuhdot onkin, ei siinä mitään.
Varsinaisen numeron vantaalainen teki siitä, että oli ajanut yhdellä ja samalla V70:llä peräti 480.000 km. Hui!

Re: Sladissa
Joo myönnetään, että Volvoissa on hyvät penkit. Muuta hyvää saakin sitten jo hakea.Kaapo kirjoitti:Lukaisin tuossa ruokatunnin ratoksi uutta Taksi-lehteä. Siinä eräs pääkaupunkiseudun kuski kehui Volvoa, vittuillen kautta rantain, että istuinkin on niin hyvä, ettei sitä tarvitse mihinkään Recaroon ensi töikseen vaihtaa. No, kyllä Volvolla hyvät tuhdot onkin, ei siinä mitään.
Varsinaisen numeron vantaalainen teki siitä, että oli ajanut yhdellä ja samalla V70:llä peräti 480.000 km. Hui!
Ei nuo vanhempien Mersujen penkit ole uutenakaan mitään älyttömän hyviä olleet. Vasta 90-luvulla Mersun penkit mielestäni kehittyivät kategorian ehdottomalle huipputasolle.
Periaatteessa penkit kannattaa muutaman sadan tuhannen kilometrin välein kovettaa ihan oman itsensä takia. Tuohon matkaan mahtuu niin paljon penkillä röhnötystä, että ne väkisinkin menettävät enemmän tai vähemmän ryhtiään. Omaan reuhkaan on muutaman viime vuoden sisällä molemmat etupenkit kovetettu verhoomon toimesta ja toimenpide osoittautui välittömästi erittäin ehdottomaksi. Kuin olisi uudet penkit saanut.
Omassa 201:ssä oli 3jousta poikki kuskin penkistä....
Ei voinut yli 50km:n matkoja tehdä, etteikö olisi jalka ja perse ollut tunnoton.
Nyt Recarot ja pisin yhtä mittainen matka ollut 400km eikä olo ollut mitenkään huono...
Ja onhan se ehjässäkin penkissä sellainen trampoliinimainen olo, ainakin näissä vanhemmissa malleissa.
Ei voinut yli 50km:n matkoja tehdä, etteikö olisi jalka ja perse ollut tunnoton.
Nyt Recarot ja pisin yhtä mittainen matka ollut 400km eikä olo ollut mitenkään huono...
Ja onhan se ehjässäkin penkissä sellainen trampoliinimainen olo, ainakin näissä vanhemmissa malleissa.
Joku mersupurkaamo??
enpä ole huomannut
Eipä tunnu perse puutuvan kun istuu tuossa "ajodynaamisessa kuljettajan istuimessa".
Siinä on niitä säätöjä sen verran reilusti että kyllä täytyy olla varsin ihmeellinen perse jos ei siihen muokkaannu
Takamus kyllä leviää, kun mersussa liikaa istuu, mutta se ei liene yksistään auton vika
Siinä on niitä säätöjä sen verran reilusti että kyllä täytyy olla varsin ihmeellinen perse jos ei siihen muokkaannu

Takamus kyllä leviää, kun mersussa liikaa istuu, mutta se ei liene yksistään auton vika

kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
???????virgil kirjoitti:Mersun penkissä on myös aika olematon tuki reisille.
Eikö sinulla etureunan korkeussäätö toimi?
Väärin säädetty etureuna kyllä aiheuttaa puutumista:
jos liian alhaalla, reidet ovat ilmassa - ja puutuu,
jos liian ylhäällä, niin jalkojen verisuonet puristuu lyttyyn - ja taas puutuu.
Asiaa pahentaa se, että matka-ajossa ainakin oikea jalka on jäädytetty yhteen ja samaan asentoon pahimmillaan tuntikausiksi...
Pitkillä lennoilla tuo verisuonten puristuminen tunnetaan paremmin, on aiheuttanut jopa veritulppia jalkoihin.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
verhoilijat korjaa..
Jos perse puutuu ja jousia on poikki niin vie koko jakkara verhoilijalle. Mä korjautin puhki kuluneen selkänojan kulman ja samalla se ukko laittoi vylliä lisää persuksen alle. Mekaniikka oli istuinosassa ehjä mutta väsynyt joten kohotusleikkauksessa kaveri otti 190:sen nahkajakkaran istuinosan ja nitoi sen tuohon mun penkkiin lisäpehmikkeeksi alkuperäisen verhoilun alle! Tuli tosi hyvä eikä enää roiku perse lattiassa. Ryhti on yhtä hyvä kuin matkustajan penkissä. Minusta tuossa '93 mallissa on penkit ihan ok malliset tällaiselle 175 pitkälle 75 painavalle, ei valittamista.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Onhan tuo mersun penkki melko huono, ihan uusissakaan ei mielestäni ole niin super hyvä penkki kuin voisi olettaa. Kaikenlaisilla mersuilla tulee ajettua ja vieläpä melko paljon kilometrejä vuodessa. (kaikille tiedoksi, että koko suvulla on pelkkiä mersuja muutamia mainitakseni w211 koriset 220 cdi ja 400 cdi) Jos ei muista rastittaa monisäätö istuimia yms heebeleitä niin uudessakin mersussa on aika lahjaton penkki istua. Noh, tämähän on pelkkä mielipide
Omaan w123een olen vaihtanut königin penkit eteen, kuskin jakkara on sähkö säätöinen ja säätöjä löytyy joka suuntaan. Ei puudu persus enää. Muuttuu koko auton fiilis ko penkin vaihtaa, tuntuu 82nenkin 92lta

Omaan w123een olen vaihtanut königin penkit eteen, kuskin jakkara on sähkö säätöinen ja säätöjä löytyy joka suuntaan. Ei puudu persus enää. Muuttuu koko auton fiilis ko penkin vaihtaa, tuntuu 82nenkin 92lta

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Varsinkin madalletussa mersussa nuo orkkis penkit ei oikein sytytä,ovat aivan liian pehmoiset.Välillä hieman kuuluu valitusta kun oikein kunnolla monttuun ajaa,ihme ettei takapenkkien kohdalla katossa ole lommoja ulospäin...
Vanhoihin penkkeihin laitoin hieman täytettä ja niistä tuli huomattavasti paremmat,olisi kyllä aiheellista noissa nykyisissä nahkajakkaroissakin kunhan vaan saisi aikaiseksi.
Etupenkitkin ovat liian pehmeät/joustavat,muuten kohtuullisen hyvät istua.Sähköllä liikkuu molemmat etupenkit ja kohtuullisen hyvä asennon niissä saa.Ainoa huonopuoli on melko lyhyt istuinosa,pitkällä kuten minulla tahtoo reisien tuki jäädä hieman heikoksi.

Etupenkitkin ovat liian pehmeät/joustavat,muuten kohtuullisen hyvät istua.Sähköllä liikkuu molemmat etupenkit ja kohtuullisen hyvä asennon niissä saa.Ainoa huonopuoli on melko lyhyt istuinosa,pitkällä kuten minulla tahtoo reisien tuki jäädä hieman heikoksi.