Terve.
Ensinnäkin kiitos todella hyvästä foorumista ja pahoittelut jos kysymyksiini on vastailtu jo muissa aiheissa. Aikani käytin haku toimintoa, mutta en riittäviä vastauksia saanut.
Eli autona toimii 93-vuosimallin MB 4D Sedan C180, korimalli ilmeisesti W202?. Tuotu Saksasta vajaa 2 vuotta sitten ja tuojana oli autoliike. Auto ollut minulla viikon verran.
Voiko autosta tarkistaa mittarilukeman paikkansapitävyys? Mittari näyttää 212tkm. Edelleninen omistaja (olen toinen omistaja Suomessa) oli kysynyt jostain (mistä, sitä en tiedä) ja kuulemma ei voi. Mutta entä jos voikin?
Jos voi, niin missä ja paljonka homma keventää kukkaroa? Mieluiten Pohjois-Karjala/Pohjois-Savo akselilla. Onko normaaleissa korjaamoissa (myös ei merkkiliikkeissä) mittauspisteitä? VEHOt ovat vähän turhan kaukana.
Bensamittari jumitteli ostaessani auton. Näissä C-malleissa ilmeisesti tyyppivikana että viisarit takertuvat mittarin kannatintappeihinsa? Vika kuitenkin korjaantui itsestään ja on nyt toiminut hyvin. Jos vika ilmenee uudestaan, niin korjaustoimenpiteinä sähköjohdon kuoresta palanen tapin päälle? Antureista ei varmaan tarvitse lähteä vikaa etsimään?
Ulkolämpötilamittari näyttää mitä sattuu. Lukema heittelehtii +49.5:stä +55.5 asteeseen. Anturi oli hapettunut vihreäksi (jos anturi sijaitsee etupuskurissa rekisterikilven alapuolella, jos ei, en tiedä missä se on) joten suihkautin siihen CRC:tä. Ei tunnu auttavan. Onko anturi sanonut sopimuksensa irti, vai pitäisi vikaa lähteä metsästämään kojelaudan sisältä, vai mistä?
Apukuskin ikkuna (sähkö) narisee ja inisee käytettäessä. Kun ikkunaa laskee alaspäin, niin ensimmäisen 15cm matkalta kuuluu ääntä. Loppu menee ilman ääniä. Ikkuna myös laskeutuu hitaammin kuin muut ikkunat. Rasvaus voisi ehkä auttaa, mutta mitä rasvaa tulisi käyttää ja mihin rasvaa laitetaan? Ikkunan reunoihin, vai pitäisikö ovipahvi irroittaa ja sinne jonnekkin tunkea rasvaa?
Mitään muita vikoja ei ole vielä ilmaantunut (paitsi pientä ruostetta apukuskin oven alakulmassa) ja auto toimii kaikinpuolin loistavasti. Nuokin yllämainitsemani viat ovat melko mitättömiä, mutta kyllähän ne mielellään kuntoon laittaisi.
93-vm C180 pari kysymystä
ikkunan ulkotiivisteessä voi olla hiekkaa/pölyä, tiiviste siis joka pyyhkii koko lasin , kun lasia lasketaan alas. rasvaa lasiin ei toki parane laitta. Ovipahvin ja muovin kun irroittelee niin lasinostimen mekanismiin ja liukukiskoihin kun pistää ihan tavallista vaseliinia tms rasvaa , niin voisi helpottaa. nostinmoottorin vaihteeseen voi kanssa yrittää laittaa rasvaa sisälle, jos sen saa jotenkin rikkomatta purettua. Ulkoilman anturin Ohm lukema kannatta mitata, jos ei ole ohjearvoissa, niin vaihtoon.
Viimeksi muokannut mk, To 05.06.2008 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
Tervetuloa foorumille! Ulkolämpötilamittarin anturi on sökö. Omassa autossa näyttö oli juuri noita lukemia. Anturi vaihtoon niin korjaantuu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Muista puhdistaa myös bensamittarin viisari hyvin, jos se rupeaa jumittumaan. Siihen tuppaa jäämään sen verran tahmeutta että jumii vielä tapin "holkittamisen" jälkeenkin. Nimimerkillä kaikki hommat tehdään aina kahdesti...
Ja kyllä, malli on W202.
-93:sta ei kai saa km-tietoja mistään, ei käsittääkseni tallennu kuin näyttöön. Uudemmista sitten.
Vaan eihän kilometrit ole kuin numeroita mittarissa, jos auto on kunnossa.
Tieto vain lisää tuskaa.
Ja kyllä, malli on W202.
-93:sta ei kai saa km-tietoja mistään, ei käsittääkseni tallennu kuin näyttöön. Uudemmista sitten.
Vaan eihän kilometrit ole kuin numeroita mittarissa, jos auto on kunnossa.
Tieto vain lisää tuskaa.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Tänään taas mittari jumitteli ja huomasin että alkoi toimimaan kun vedin mutkaan vähän normaalia lujempaa. Pitää viikonloppuna puhdistaa mittarit ja samalla mittariston lasi sisäpuolelta. On meinaan todella likainen sisältä. Pitää samalla rasvata tuo ikkuna.Fenton kirjoitti:Muista puhdistaa myös bensamittarin viisari hyvin, jos se rupeaa jumittumaan. Siihen tuppaa jäämään sen verran tahmeutta että jumii vielä tapin "holkittamisen" jälkeenkin. Nimimerkillä kaikki hommat tehdään aina kahdesti...
Ja kyllä, malli on W202.
-93:sta ei kai saa km-tietoja mistään, ei käsittääkseni tallennu kuin näyttöön. Uudemmista sitten.
Vaan eihän kilometrit ole kuin numeroita mittarissa, jos auto on kunnossa.
Tieto vain lisää tuskaa.
Ja se nyt on tosiaan aivan sama mitä mittari näyttää jos auto vain muuten toimii, ja toimiihan se.
Sellainen vika myös ilmeni että pitkät valot eivät aina toimi niin sanotulla vilkutus toiminnolla, eli kun viikseä vetästään itseä päin. Melko usein toimii, mutta välillä ei. Taitaa viiksessä olla jotain häikkää, mutta en sitä ala vaihtamaan, kun muuten viiksi kyllä toimii.
Osaako joku sanoa paljon tuollainen ulkolämpötila-anturi kustantaa? Tuskin hunajaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Mulla on samaa vikaa (180 C -94) sekä polttoaine- että nopeusmittarissa eli mittarit ovat aivan nollissa, mutta kun olen ajanut jonnin aikaa, niin alkavat toimimaan eli pompahtavat ylös näyttämään oikeaa lukemaa!!
Onko vika siis tahmeissa tapeissa/viisareissa?? Pitää putsata tapit/viisarit?
Miten ihmeessä saan sen lasin ensin pois, jotta pääsen viisareihin käsiksi?
Sitten vielä ummikon kysymys, onko mulla nopeusmittarissa vaijeri vai joku sähköinen epeli?
Auto on minulle uusi ja kytkin ottaa aika ylhäällä kiinni ja melko rivakasti. Onko tämä ominaisuus vai jokin vika. Voihan olla, kun olen ajellut ennen japsilla, niin tuntuu vain niin "tarkalta" siis se kytkin
Onko vika siis tahmeissa tapeissa/viisareissa?? Pitää putsata tapit/viisarit?
Miten ihmeessä saan sen lasin ensin pois, jotta pääsen viisareihin käsiksi?
Sitten vielä ummikon kysymys, onko mulla nopeusmittarissa vaijeri vai joku sähköinen epeli?
Auto on minulle uusi ja kytkin ottaa aika ylhäällä kiinni ja melko rivakasti. Onko tämä ominaisuus vai jokin vika. Voihan olla, kun olen ajellut ennen japsilla, niin tuntuu vain niin "tarkalta" siis se kytkin