W211 automaattilaatikon öljynvaihto
W211 automaattilaatikon öljynvaihto
Uutena mersukuskina kyselen teiltä kokeneemmilta, että mikä on E 220 CDI mallin automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Huoltokirjasta ei saanut oikein selvää asiasta. Tarkoitus on näet vetää Mesellä vaunua kesäisin, mihin tarkoitukseen moottorissa on vääntöä ihan tarpeeksi asti.
Huoltokirjasta ei saanut oikein selvää asiasta. Tarkoitus on näet vetää Mesellä vaunua kesäisin, mihin tarkoitukseen moottorissa on vääntöä ihan tarpeeksi asti.

A mersuun kyselin ja etsin käyttökirjasta , en löytänny vaihtoväliä, Mega autosta kertoivat ettei kuulu huolto ohjelmaan.
Chevyssä taisi olla 50 000km:rin tai kahden vuoden välein.
Jos vaunua vetäisin niin melkein vaihtaisin uudet automaattiöljyt joka kevät.
Kokeneet forumin kävijät sanoovat, notta 60000 välein.
Mega-autokin puhuu niinkun oltas ameriikas, jossa laatikoita on enemmän ko tarvitahan.
Joo,ihan tosissaan, ei se vaihto ainakaan ennen kuulunut huolto-ohjelmaan, mutta niimpä sitten saivat myydä uusia lootia kuin leipää.
Kannattaa siis vaihdella, varsinkin jos kerran vedät vaunua.
Mega-autokin puhuu niinkun oltas ameriikas, jossa laatikoita on enemmän ko tarvitahan.
Joo,ihan tosissaan, ei se vaihto ainakaan ennen kuulunut huolto-ohjelmaan, mutta niimpä sitten saivat myydä uusia lootia kuin leipää.
Kannattaa siis vaihdella, varsinkin jos kerran vedät vaunua.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Henk.koht uskoisin olevan kuitenkin se ja sama, ajaako 60 vai 80 tuhatta, kunhan siinä välissä vaihtaa. Niin mä olen tehnyt, merkistä riippumatta.
jos siis olen yhdellä autolla ylipäätään noin pitkään ajanut
Tietty sekin vähän vaikuttaa, tuleeko se 80 tkm kasaan vuodessa, vai 12 vuodessa...
jos siis olen yhdellä autolla ylipäätään noin pitkään ajanut
Tietty sekin vähän vaikuttaa, tuleeko se 80 tkm kasaan vuodessa, vai 12 vuodessa...
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Kiitokset vastauksista. Noin arvelin vähän itsekin että 60tkm on hyvä väli vaununvedossa. Enemmän on kokemusta jenkkivetureista, jossa samaa väliä suositeltiin.
Entä onko Mersussa jokin erikoisöljy automaattilootaan vai käykö jokin normaali punainen laatuöljy? Chrysleriin ei kelvannut mikään muu kuin Moparin oma spesiaaliöljy. Muilla meni kuulemma laatikko tukkoon.
Entäs Mesessä?
Entä onko Mersussa jokin erikoisöljy automaattilootaan vai käykö jokin normaali punainen laatuöljy? Chrysleriin ei kelvannut mikään muu kuin Moparin oma spesiaaliöljy. Muilla meni kuulemma laatikko tukkoon.
Entäs Mesessä?
18 vuotta mb.llä ajaneena ja automaatilla niin seuraava ohje,niin ei onkelmia.211:ta vain alkuperäistä sähkölaatikko öljyä ja alkuperäinen suodatin ja tiiviste.sama pätee 210.iin.kopio kiinalainen suodatin ei istu ja tiiviste on kopiossa kovin muovimainen orkkis kumimaisempi.helpompi vaihtaa ja ei vuoda.omaani vaihdan 40 välein kun ei vaihdu kun puolet öljystä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 automaattilaatikon öljynvaihto
Kannattaa vaihtaa 60000km välein, varsinkin kun turpiinissa ei ole roppua,eli öljystä ei vaihdu kuin puolet eli alle 4 litraa,tarvikkeesta saa saman öljynPfizer kirjoitti:Uutena mersukuskina kyselen teiltä kokeneemmilta, että mikä on E 220 CDI mallin automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Huoltokirjasta ei saanut oikein selvää asiasta. Tarkoitus on näet vetää Mesellä vaunua kesäisin, mihin tarkoitukseen moottorissa on vääntöä ihan tarpeeksi asti.
Saksalainen febi bilstein Nr.22806 jotain 8,5euroa litra,lisäksi tietenkin suodatin ja pohjan tiiviste.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Eikö vaihteiston öljyä ole mahdollista vaihtaa auton käydessä, silloin kun turbiini pyörii, eli ns. verensiirtona??
Audeissa ainakin sai öljyt vaihdettua laatikkoon siten, jos vaan vaihtajalla oli osaamista ja ymmärrystä. Ainakin vielä pari vuotta sitten suomessa n. 80% liikkeistä ei osannut tehdä laatikon öljynvaihtoa oikein ja tulos oli se, että noin puolet öljystä vaihtui, jolloin vaikutuksena oli se, että uusi öljy irroitti kaikki p%skat kiertoon ja se teki hallaa laatikolle.
Audeissa ainakin sai öljyt vaihdettua laatikkoon siten, jos vaan vaihtajalla oli osaamista ja ymmärrystä. Ainakin vielä pari vuotta sitten suomessa n. 80% liikkeistä ei osannut tehdä laatikon öljynvaihtoa oikein ja tulos oli se, että noin puolet öljystä vaihtui, jolloin vaikutuksena oli se, että uusi öljy irroitti kaikki p%skat kiertoon ja se teki hallaa laatikolle.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Löysin tältä foorumilta saman kikan, eli puhuivat kierrätyksestä.Division kirjoitti:Eikö vaihteiston öljyä ole mahdollista vaihtaa auton käydessä, silloin kun turbiini pyörii, eli ns. verensiirtona??
Audeissa ainakin sai öljyt vaihdettua laatikkoon siten, jos vaan vaihtajalla oli osaamista ja ymmärrystä. Ainakin vielä pari vuotta sitten suomessa n. 80% liikkeistä ei osannut tehdä laatikon öljynvaihtoa oikein ja tulos oli se, että noin puolet öljystä vaihtui, jolloin vaikutuksena oli se, että uusi öljy irroitti kaikki p%skat kiertoon ja se teki hallaa laatikolle.
Auton käynnissä ollessa toisesta päästä valutetaan vanha öljy ulos ja toisesta syötetään uutta. Kun väri alkaa vaihtumaan kirkkaan punaiseen, on kaikki öljyt vaihtuneet. Öljyä kuluu tällä tavoin enemmän, noin 10 litraa.
Itse en osaa/arvaa tehdä tuommoista, joten pitänee viedä Veholle. 206 euroa on toimenpiteen hinta tarvikkeineen ja töineen.
Volvoihin (Aisinin laatikko) öljyt vaihdetaan huuhtelemalla,
otetaan jäädyttäjästä letku irti, lasketaan 2 litraa ulos, täytetään,
ja lasketaan taas. Menekki on 8-12 litraa.
Mulle vaihdettiin 7g-tronickkiin öljyt maanantaina merkkihuollossa,
oli veloitettu 9.5 litraa. Sanoivat huoltoon viedessä että öljyn määrä riippuu siitä onko momenninmuuntimessa roppua, mulla ilmeisesti oli kun meni noin paljon öljyä. Maksoi kaikkine hilppeineen ja töineen joku 230-240 euroa.
otetaan jäädyttäjästä letku irti, lasketaan 2 litraa ulos, täytetään,
ja lasketaan taas. Menekki on 8-12 litraa.
Mulle vaihdettiin 7g-tronickkiin öljyt maanantaina merkkihuollossa,
oli veloitettu 9.5 litraa. Sanoivat huoltoon viedessä että öljyn määrä riippuu siitä onko momenninmuuntimessa roppua, mulla ilmeisesti oli kun meni noin paljon öljyä. Maksoi kaikkine hilppeineen ja töineen joku 230-240 euroa.
Re: W211 automaattilaatikon öljynvaihto
Kun sitä turbiinin roppua ei ainakaaan alkupään w211:ssä ole niin minun kokemukseni mukaan normi vaihdossa ei vaihdu kuin alle 3 litraa eli ymmärtääksen about 1/3 koko tilavuudesta joka on yhtä tyhjän kanssa. Mielestäni pitäisi huuhdella 60000 km:n välein siten että kaikki vaihtuu (varsinkin jos vedetään vaunua). Mersun momentinmuunnin (turbiini vai mikä se nyt on) taitaa olla sen verran lyhyt ikäinen vaikkei sitä kuuluisaa klygoli -ongelmaa olisikaan. Tämän on tietty oma mielipiteeni ja vastaan saa väittää.jussilampi kirjoitti:Kannattaa vaihtaa 60000km välein, varsinkin kun turpiinissa ei ole roppua,eli öljystä ei vaihdu kuin puolet eli alle 4 litraa,tarvikkeesta saa saman öljynPfizer kirjoitti:Uutena mersukuskina kyselen teiltä kokeneemmilta, että mikä on E 220 CDI mallin automaattilaatikon öljynvaihtoväli?
Huoltokirjasta ei saanut oikein selvää asiasta. Tarkoitus on näet vetää Mesellä vaunua kesäisin, mihin tarkoitukseen moottorissa on vääntöä ihan tarpeeksi asti.
Saksalainen febi bilstein Nr.22806 jotain 8,5euroa litra,lisäksi tietenkin suodatin ja pohjan tiiviste.
Joku Audi mies kertoi laittaneensa syylärin viereen T-haaran jossa avattava venttiili niin "kierrätys" käy kätevämmin. Onkohan tästä kenelläkään kokemuksia ?
öljyt
Eli tehtaan näkemys tähän asiaan on että sähköisesti ohjatuissa laatikoissa eli -97---> vaihdetaan kerran 60tkm kohdalla eikä enää jälkeenpäin Wis:n ohjeen mukaisesti.
Suosittelen kyllä itse vaihtamaan vielä n 150tkm kohdalla toisen kerran vähintään
Suosittelen kyllä itse vaihtamaan vielä n 150tkm kohdalla toisen kerran vähintään
Re: öljyt
Ilmeisesti on näin! Ostin Saksasta 84 tkm ajettuna ja vaihdettiin öljyt "Veholla"200 tkm ajettuna. Oli vielä aivan käyttökelpoisen näköistä öljyä - sanottiin. Sanottiin myös, että oli vaihdettu jo kerran aiemmin (60 tkm ajettuna?). Seuraava vaihto ehkä 320-350 tkm:n jälkeen?KaaliMato kirjoitti:Eli tehtaan näkemys tähän asiaan on että sähköisesti ohjatuissa laatikoissa eli -97---> vaihdetaan kerran 60tkm kohdalla eikä enää jälkeenpäin Wis:n ohjeen mukaisesti.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Luulen että asia on jusiinsa päinvastoin. Jos proppua ei ole turbiinissa, silloin sitä kuluu enemmän vaihdossa, koska joudutaan käyttämään kierrätystä.Major kirjoitti:Sanoivat huoltoon viedessä että öljyn määrä riippuu siitä onko momenninmuuntimessa roppua, mulla ilmeisesti oli kun meni noin paljon öljyä.
Jos proppu taas löytyy, voidaan täyttää juuri oikea määrä eli noin 6-7 litraa.
<E220D W211 -02>
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Pfizer kirjoitti:Luulen että asia on jusiinsa päinvastoin. Jos proppua ei ole turbiinissa, silloin sitä kuluu enemmän vaihdossa, koska joudutaan käyttämään kierrätystä.Major kirjoitti:Sanoivat huoltoon viedessä että öljyn määrä riippuu siitä onko momenninmuuntimessa roppua, mulla ilmeisesti oli kun meni noin paljon öljyä.
Jos proppu taas löytyy, voidaan täyttää juuri oikea määrä eli noin 6-7 litraa.
Mulla vaihdettiin Oulun Veholla Öljyt laatikkoon ja meni 3,6litraa,mitä järkeä sitä on jos vaihdetaan 60000 välein enempi vaihtuakkaan,alunperinhän on ollut tarkoitus ettei niitä tarvi vaihtaa ikinä,mutta käytäntö on näyttänyt ihan toista ja miten autoa voi käyttää jos vaihteiston pohja on pois,koska ei siinä ole mitään öljyroppua.vaan öljy otetaan pois vaihteiston pohja irrottamalla.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Kekkosen aikaan nehän oli ikuisia,Tarvainenkin Oulun pirssissä ajoi toista miljoona pitkällä kakkosnelosella,viis reikänen,oli pirun tarkka mies, meni siinä koiranluu poikineen.aer1967 kirjoitti:Pirssissä 320cdi -04 huolto ilmoitti vaihtoväli on 60000km lootanöljyllä 5-pykäläinen loota.Nuo uudet lodjuthan tuppaa olla kulutus tavaraa joka merkissä nykyään!!Kaikki oli paremmin Kekkosen aikaan!!!!
700000 loppu öljynpaineet, mutta sanoi ettei kuski ollut ihan apukoulusta ja lopetti ajamisen,ei tarvinnu panna kuin uusi öljy pumppu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D