EPC?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
EPC?
Eli tossa äsken kävi semmonen homma että kun lähdin tolla mersulla (-99 C 220cdi) risteyksestä kiihdyttämään sillein rivakasti, niin yhtäkkiä ei enää ottanut kierroksia, ja huomasin että EPC valo paloi, ja hetki eteenpäin, niin auto sammui, eikä lähtenyt käyntiin ennen ku oli vähän aikaa antanu olla sammuksissa. Tosin en yrittänytkään ku kerran heti sillon sammumisen jälkeen. Mistäköhän johtuu, ja mitä tarvii/tarviiko korjauttaa/vaihtaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
se epc on suomeksi heittoistuin. pyrkii heittämään epäilyttävät kaverit mäkeenTaetamaton kirjoitti:No en ajanut ku suunnilleen kilsan sen jälkeen, mut toimi kyllä mun mielestä ihan normaalisti. Mikäs toi EPC oikein on? Ja miks se tollein tekee?


Partanen.net
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
Juu, näin se on....barton kirjoitti:Sulla pitäis käydä lukeen vikakoodit. Muuten on liikaa vaihtoehtoja.
Hyvin monesti käyttäjän mielestä selvä ja yksinkertainen vika, tai oire voikin sitten oikeastaan tulla niin monesta eri tekijästä, että vian arvailu on tosiaankin vaan arvailua ja sitä pitäisi kirjoittaa piiiitkä rimpsu, että olisi edes jonkinlaiset mahdollisuudet osua.
Vikakoodien luetuttaminen on kyllä käytännössä aina paras keino lähteä vyyhteä purkamaan.
Jos muistissa on tosi paljon tavaraa, niin silloin ei auta, kun ensin raakasti tyhjennyttää ja seuraavan kerran vaivan ilmennyttyä, luetuttaa uudestaan, jotta saadaan pääasiassa "tuoreempaa" tavaraa näkyviin.
Kun vikakoodi on tiedossa, niin varmasti lähes jo kaikkiin vaivoihin ja korjauksiin täältä löytyykin vihjeitä.
Hetisammuttavista vioista ylivoimaisesti yleisimmät, siis käytännössä ainoat, ovat railpaineen jääminen liian pieneksi ohjelmaan pyyntiin verrattuna, tai automaattilaatikon luistaminen (liikaa).
Polttoainelinjan viat voisivat periaatteessa johtua vaikka huonoista tiivisteistä, tai anturista, tai suuttimista, jos vaiva on siellä.
Kunhan saat tallentuneen vikakoodin esille, niin siitä varmaan tulee vihjettä, mihin kohteeseen kannattaa ruutia polttaa.
Toivottavasti tämä auttoi alkuun.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mulla vilkutteli samaa valoa aika-ajoin, käytin vikakoodien luvussa ja tuomio oli seuraava.
- R/P salvan käyttömagneetti
- ajoittain kaasupoljinarvo ei uskottava, CAN
- ajoittain krs.luku ei uskottava, CAN
- ajoittain moottorin vääntömom. ei uskottava, CAN
Siinäpä ne vikakoodit mitä tuli ulos, mut missä vika, mitä pitää korjata ?
- R/P salvan käyttömagneetti
- ajoittain kaasupoljinarvo ei uskottava, CAN
- ajoittain krs.luku ei uskottava, CAN
- ajoittain moottorin vääntömom. ei uskottava, CAN
Siinäpä ne vikakoodit mitä tuli ulos, mut missä vika, mitä pitää korjata ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
.
Ilman sen kummempaa tietoa oireista, tai autosta, niin veikkaan, että välillä toimii ja välillä ei...
Ja autona on tuo allekirjoituksen mukainen väyrynen.
Itse aloittaisin kaasupolkimen asentotunnistimesta.
Kuva alla.
Tai vivustot jo menneet huonoiksi, tai johdot ripsaantuneet.
Anturi siis voi olla ehjäkin.
Sieltä pääset kuitenkin alkuun.

Ilman sen kummempaa tietoa oireista, tai autosta, niin veikkaan, että välillä toimii ja välillä ei...
Ja autona on tuo allekirjoituksen mukainen väyrynen.
Itse aloittaisin kaasupolkimen asentotunnistimesta.
Kuva alla.
Tai vivustot jo menneet huonoiksi, tai johdot ripsaantuneet.
Anturi siis voi olla ehjäkin.
Sieltä pääset kuitenkin alkuun.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
...täällä osiossa juttua mun epc-valon palamisesta ja oireista.
...jos olis noista neuvoista jotain apua sulle/mulle/meille
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
...jos olis noista neuvoista jotain apua sulle/mulle/meille
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
Nostetaas tää vanha ketju ylös nyt kun viimeinkin sain aikaseks että luetutin noi koodit.
Lähinnä epäilisin että jompi kumpi näistä olisi se joka aiheuttaa vikatilaan menon:
P0100 (ilmamassamittari)
P1187 (polttoaineen yhdysputken paineen valvontalaite)
Voiko johtua jommasta kummasta noista, ja jos johtuu niin mitä pitää/kannattaa tehdä?
Lähinnä epäilisin että jompi kumpi näistä olisi se joka aiheuttaa vikatilaan menon:
P0100 (ilmamassamittari)
P1187 (polttoaineen yhdysputken paineen valvontalaite)
Voiko johtua jommasta kummasta noista, ja jos johtuu niin mitä pitää/kannattaa tehdä?
Tuohon kirjain yhdistelmään, niin onko tuo noissa vanhemmissakin tuo EPC = Engine Power Control? Moottorin ohjauksessa häiriötä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58