slk 230k r170 lastu..
slk 230k r170 lastu..
elikkä olis tarkoitus lastuttaa kyseinen motti sekä vaihtaa ahtimenrulla isompan,tehon lisäystä lupaillaan aikapaljon,joten onkos kukaan tehnyt kyseistä palikan vaihtoa?kestääkö vielä laatikko ja tarviiko jotain muuta ottaa huomioon vielä?ja jos on linkkejä kyseisten osien myyntimestoille niin tänne vain,ainahan hintoja voi vertailla...[/list]
Ainakin kleemanin tuotteita on käsittääkseni noihin laiteltu ihan ok lopputuloksin. http://www.kleemann.fi/performancekits.htm
Ihan kauheasti tohon 230:seen ei lisää saa, mutta boostkitti+ohjelma ja avarampi putkisto antaa jonkin verran lisää potkua. Jos sellaset 20-30% riittää niin siitä sitten asentelemaan.
Ihan kauheasti tohon 230:seen ei lisää saa, mutta boostkitti+ohjelma ja avarampi putkisto antaa jonkin verran lisää potkua. Jos sellaset 20-30% riittää niin siitä sitten asentelemaan.

Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Huomioita
Niin siis tuleeko tuossa Kleemannin setissä itse kompressorille pienempi uusi rulla jolla hihna kulkee ja nuo muut hihnapyörät suurenevat sitten? Jos itse kompressorille tulee suurempi uusi rulla jolla hihna kulkee niin se kompressorihan pyörii sitten hitaammin kuin pienemmällä rullalla, eikö? Tai no voidaanhan se kompressorin hihnarulla pitää alkuperäisenä tietysti ja suurentaa toisesta päästä sitä rullaa jolla sama hihna kulkee, niin alkaahan se kompressorin rulla pyöriä silläkin muutoksella alkuperäistä nopeammin jos se toinen rulla pyörii suurempana samaa vauhtia kuin aiemmin.
Joka tapauksessa ideana on laittaa kompressori pyörimään kovemmin tuolla rullien vaihdolla. Lisäksi ohjelmistomuutoksilla voidaan vaikuttaa siihen millä moottorin kierroksilla alka kompressori ahtamaan. Nämä molemmat muutokset voidaan toteuttaa yhdessä tai erikseen. Tosin tuossa Kleemannin setissä taitaa tulla jonkinlainen ohjelmistomuutos myös ja jos taas hankkii jonkin muun lastun kuin Kleemannin lastun ja sitten vielä tuon Kleemannin kompressorirullasetin niin ehkä tuollainen yhdistelmä ei enää toimikaan. Molemmilla saa mainosten mukaan tehoja lisää, pelkällä (muulla kuin Kleemannin) lastulla pitäisi saada n. 35-40 hevosvoimaa ja uusilla rullilla (+ lisäksi Kleemannin lastulla?) myös jotain samaa luokkaa pitäisi tehon lisääntyä. Lisäksi jossain on muistaakseni sanottu että vapaammin virtaavalla pakoputkistolla pitäisi saada n. 10 hevosvoimaa lisää tehoa.
Vakionahan kompressori tulee mukaan vasta n. 2000 kierroksen kohdilla. Lastulla se voidaan laittaa ahtamaan koko ajan.
Vaihteisto taitaa kestää nämä väännön ja tehon lisäykset mutta kompressori alkaa kulua nopeammin jos se pyörii koko ajan ja jos se laitetaan pyörimään vielä nopeammin kuin alunperin. Kompressorin laakerit ilmeisesti kuluvat loppuun ennen aikojaan. Tosin ebayn kautta saattaa löytää varsin halvallakin Eaton M62-ahtimia, siitä en ole ihan varma että ovatko ne kaikki samanlaisia siten että kaikki käyvät Mersuun normaalisti vaivatta, eli onko kompressoreiden ulkomitoissa tai ulkomuodoissa eroja jos kompessori on esim. eri merkkiseen autoon alunperin tarkoitettu tai on käytettynä otettu eri merkkisestä autosta.
Noilla vaihdettavilla vapaavirtausilmanputsareilla on taas se ongelma että MAF menee niillä rikki tai likaantuu nopeasti.
Joka tapauksessa ideana on laittaa kompressori pyörimään kovemmin tuolla rullien vaihdolla. Lisäksi ohjelmistomuutoksilla voidaan vaikuttaa siihen millä moottorin kierroksilla alka kompressori ahtamaan. Nämä molemmat muutokset voidaan toteuttaa yhdessä tai erikseen. Tosin tuossa Kleemannin setissä taitaa tulla jonkinlainen ohjelmistomuutos myös ja jos taas hankkii jonkin muun lastun kuin Kleemannin lastun ja sitten vielä tuon Kleemannin kompressorirullasetin niin ehkä tuollainen yhdistelmä ei enää toimikaan. Molemmilla saa mainosten mukaan tehoja lisää, pelkällä (muulla kuin Kleemannin) lastulla pitäisi saada n. 35-40 hevosvoimaa ja uusilla rullilla (+ lisäksi Kleemannin lastulla?) myös jotain samaa luokkaa pitäisi tehon lisääntyä. Lisäksi jossain on muistaakseni sanottu että vapaammin virtaavalla pakoputkistolla pitäisi saada n. 10 hevosvoimaa lisää tehoa.
Vakionahan kompressori tulee mukaan vasta n. 2000 kierroksen kohdilla. Lastulla se voidaan laittaa ahtamaan koko ajan.
Vaihteisto taitaa kestää nämä väännön ja tehon lisäykset mutta kompressori alkaa kulua nopeammin jos se pyörii koko ajan ja jos se laitetaan pyörimään vielä nopeammin kuin alunperin. Kompressorin laakerit ilmeisesti kuluvat loppuun ennen aikojaan. Tosin ebayn kautta saattaa löytää varsin halvallakin Eaton M62-ahtimia, siitä en ole ihan varma että ovatko ne kaikki samanlaisia siten että kaikki käyvät Mersuun normaalisti vaivatta, eli onko kompressoreiden ulkomitoissa tai ulkomuodoissa eroja jos kompessori on esim. eri merkkiseen autoon alunperin tarkoitettu tai on käytettynä otettu eri merkkisestä autosta.
Noilla vaihdettavilla vapaavirtausilmanputsareilla on taas se ongelma että MAF menee niillä rikki tai likaantuu nopeasti.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997