Mersu vs. Volvo

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kime_81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.03.2005 15:27

Mersu vs. Volvo

Viesti Kirjoittaja kime_81 »

"Tervehdys foorumille. Täältä löytynee volvotietäjiä vastaamaan kaverille joka on juuri saanut perheenlisäystä, eli olisi tarvetta tukevalle ja TURVALLISELLE farmarimalliselle autolle, mut rahaa ei ole tolkuttomasti sijoitaa. Harkinnassa MB 124 TE, VOLVO 740-850-940. Eli noin parin tonnin purtiloa tarttis kattella, saa toki olla halvempikin. Mitä volvoilijat suosittelee? Lähinnä kolariturvallisuus kiinnostaa" Laitoin tuon edelläolevan tekstin volvofoorumille, mersuilijatkin vois kertoa kokemuksiaan. Itselläni oli aikoinaan tollanen 124korinen sedan, joka oli päässyt melkoisesti lahoamaan. Muutenhan Mersu olis järkevä valinta kun leipääni koitan tienata merkkiliikkeessä niin osat olis sanoisinko halpoja.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

850 volvo taitaa olla turvallisin noista vaihtoehdoista vaikkei 124 tietenkään huono ole.Jonkin ruotsalais tutkimuksen mukaan 740 olisi lähestulkoon samalla viivalla W123:sen kanssa,mene ja tiedä miten on todellisuudessa :shock: .Joka tapauksessa jos mun pitäis valita pelkästään turvallisuuden kannalta paras noista vaihtoehdoista niin ottaisin 850 volvon,muuten kallistuisin vanhempaan kalustoon :twisted: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
kime_81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.03.2005 15:27

Viesti Kirjoittaja kime_81 »

Kiitos jari.W123lle. samanlainen mielikuva oli minullakin. Pitänee kai mersuasentajan pyytää vain palkankorotus et saa auton osat ostaa vieraalta.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

850 Volvo varmaan olis paras.

Itellä ollu myös semmonen ja hyviä puolia löytyy, Eli ei ruostu juurikaan ja yleinen malli ja halvat osat.

Huonoa on bensa-koneitten gaamee kulutus. Mutta jos ei paljon aja, niin silloin ei niinkä väliä. Mutta minä kyllästyin bensa-koneisiin ja päädyin sitten tähän Meseen.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Meilläpäin tässä oli todistekin 8-pätkän turvallisuudesta, nukahti rattiin, noin 200 vauhtia, hirveä päin, hirvi kahtia, volvo löytyi jostain 300m päästä "veriläntistä", oli katkonu jotain 5 puuta ja oli katollaan pusikossa... Kuskilla "naarmu päässä". :lol:

Mullahan ois 940 2.3 Turbo :D Pitäis myydä, kun olis himo vaihtaa, vaikka tykkäänkin tuosta. :cry: Tällähetkellä vaan vähän remontin alla, kun eräs huoltotoimenpide aiheutti lisää huoltotoimenpiteitä. :lol:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
kime_81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.03.2005 15:27

Viesti Kirjoittaja kime_81 »

Tämähän on hätynen foorumi kun ei ehdi edes vastailemaan. Pitänee aivan tosissaan tuota vollea, ja mieluusti toi 85kymppinen
hankkimaan, saahan noita mersuja sit töissä ruuvata;)
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Vensku_ kirjoitti:Meilläpäin tässä oli todistekin 8-pätkän turvallisuudesta, nukahti rattiin, noin 200 vauhtia,
Aika kylmäpäinen on kuski joka nukahtaa 200:ssa rattiin. Tai sitten kauheassa kännissä...
C220d T 4-Matic
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

mol kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Meilläpäin tässä oli todistekin 8-pätkän turvallisuudesta, nukahti rattiin, noin 200 vauhtia,
Aika kylmäpäinen on kuski joka nukahtaa 200:ssa rattiin. Tai sitten kauheassa kännissä...
Ei sil kait nukahtaessa ollu kuin 100 vauhtia, mutta nukahtaessa painu sitten kaasu pohjaan..... 200 (kait suurinpiirtein?) ehti Volvo kelaa vauhtia, ennenku hirvi "katkaisi" unet. 8)

Kyl se niin pitkälle meni siitä rysähdyksestä, että 100km/h ei kyllä riitä :shock:

sellasen 250m jälkeenkin hyppäs vielä ojasta monta kymmentä metriä... :roll:

Oli tuossa alussa vähän tyngästi kerrottu... :oops:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Vensku_ kirjoitti:Meilläpäin tässä oli todistekin 8-pätkän turvallisuudesta, nukahti rattiin, noin 200 vauhtia, hirveä päin, hirvi kahtia, volvo löytyi jostain 300m päästä "veriläntistä", oli katkonu jotain 5 puuta ja oli katollaan pusikossa... Kuskilla "naarmu päässä". :lol:
sellasen 250m jälkeenkin hyppäs vielä ojasta monta kymmentä metriä...
Ja yhtään ei ole "essolisää" ainakaan jutussa :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

kime_81 kirjoitti:Tämähän on hätynen foorumi kun ei ehdi edes vastailemaan. Pitänee aivan tosissaan tuota vollea, ja mieluusti toi 85kymppinen
hankkimaan, saahan noita mersuja sit töissä ruuvata;)
Jos tarviit hyvän bensa-850, multa löytyy, kysele YV:llä.
Kun vaimon auto tarvis vaihtaa vähän taloudellisempaan, ehkäpä diisulimersuun.
Se on kyllä ainakin turvallisen ja tukevan tuntuinen, tuommoinen Volvo.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Kumpikaan ei ole turvallisia ja jos tarvitset 210tkm ajettua 230 farkkuautomaattia niin kysele hinta 1800e.
250CE 1969
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jarkki kirjoitti: Ja yhtään ei ole "essolisää" ainakaan jutussa :D
No siitä ei voi tietää paljonko siinä on extraa, ABC on kyllä parin kilsan päässä tapahtumapaikalta. :D

Mutta kyllä siinä on reilusti yli 100 ollu vauhtia. Ei hirvi ihan heti mene kahtia ja sinkoile pitkin mettää... :roll: + Auto todellakin on menny pitkän matkaa + loikannu hurjasti. :shock:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Vastaa Viestiin