Automaatti ongelmako?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jussi10
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 20.02.2008 11:42

Automaatti ongelmako?

Viesti Kirjoittaja Jussi10 »

En tiedä kuuluuko asiaan, mutta vajaalämpöisellä koneella vaihteisto vaihtaa isommalle melko korkeilla kierroksilla (n. 3000). Lämpimänä normaalisti. Vaihdatin äskettäin vaihteistoöljyt merkkiliikkeessä, mutta en viitsinyt kysyä asiasta, koska luulin uusien öljyjen auttavan.
C200 4Matic EQ Boost -19
SLK 230 A -97
C 220 -94
CE 230 -88
+ muita autonjäljitelmiä...
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

mulla ainakin tekee kylmänä samaa, en tiedä onko vika vai ominaisuus :?
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Seve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 13.03.2006 20:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Seve »

Sama ominaisuus täälläkin. Eiköhän tuo ihan normaalia ole, ainakin näillä vanhemmilla "ei elektronisilla" vaihteistoilla.
-Seve
W202 C36 AMG -96
W202 C200 Elegance -95 (Ex)
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Vuoden 94 W202:ssa lukee ihan käyttöohjekirjassa tuo, että kylmänä kuuluukin vaihtaa myöhään, että katalysaattori saadaan lämpimäksi nopeammin.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

lainaan vähän topiccia.

tietääkös joku kertoa mikä on vikana kun:

- tyhjänkäynnilläkin vetää todella reippaasti
- jarruttaessa sammuu aivan kuin manuaali(jos ei koske kytkimeen)

auto on w123 230 automaatti -82..

oma veikkaus on että turbiini ei "irrottais" ollenkaan?
missä vika, mikä neuvoksi? :roll:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

- tyhjänkäynnilläkin vetää todella reippaasti
- jarruttaessa sammuu aivan kuin manuaali(jos ei koske kytkimeen)
kaasutinkone? -> moottorijarrutuksen aikaisen polttoaineensyötönkatkaisun takaisnkatkaisu myöhästelee....esimerkiksi...

Mitkä muuten on tyhjäkänytikierrokset vaihde päällä?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

unski kirjoitti:
- tyhjänkäynnilläkin vetää todella reippaasti
- jarruttaessa sammuu aivan kuin manuaali(jos ei koske kytkimeen)
kaasutinkone? -> moottorijarrutuksen aikaisen polttoaineensyötönkatkaisun takaisnkatkaisu myöhästelee....esimerkiksi...

Mitkä muuten on tyhjäkänytikierrokset vaihde päällä?
juu, kaasarikone..

juuttuvakurkkuisella strömpällä..

en tiedä tyhjäkäyntikierroksien määrää, ei ole mittaria.
ja jos pitää jarrulla vastaan, ni sammuu.

ei mielestäni käy vapaalla liian kovaa tyhjäkäyntiä..

tota "jatkuvaa vetoa" en ymmärrä.. kyllä mulla kaikki automaattiautot on tyhjäkäynnillä liikkuneet, mutta tää hyökkää vähän turhankin reippaasti..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
kanerva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 03.04.2008 13:23

Viesti Kirjoittaja kanerva »

Mulla 124 300TE -91 tomaatti jättää kanssa vedon päälle turhan rajuna, varsinkin jos on kiusannut autoa. Normaali köröttelyvauhtia ajellessa toimii hyvin. Mutta heti jos vähän antaa kaasua reippaammin jää tyhjäkäynti todella korkeeksi.

Tyhjäkäynnin mun autossa saa palautettua normaaliin siitä 2000 kierroksesta, kun käyttää P tai N päällä kierrokset n. 4000:ssa. Senkin jälkeen se välillä arpoo pari kertaa n.1500 kierroksen ja normaalin käynnin väliä, ennenkun tasottuu. Ajattelin, että voisko tämä viitata vikaa mielummin koneen, kun tomaatin puolelle...???

Ja siihen tomaatin kylmänä vaihtamiseen, niin kyllä se vaihtaa ihan tarkotuksella myöhään vaihteet, jotta se katti lämpiäis. Sport asennolla kun ajaa, niin vaihtaa TODELLA myöhään.
Vastaa Viestiin