W124 300 ce 24 sammuu,kun lämpenee. Korjattu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

W124 300 ce 24 sammuu,kun lämpenee. Korjattu

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

Otsikon mukainen ongelma, joka ilmenee seuraavalla tavalla: Jokapäiväisessä käytössä auto toimii hienosti, mutta koska joudun työni luonteen vuoksi seisottamaan autoa joka toisen kuukauden, niin aina on ollut sama ongelma autoa taas herätellessä. Lähtee hienosti käyntiin, mutta kun lämpenee, niin sammuu eikä enää käynnisty ennenkuin on jäähtynyt kunnolla.
Autolla on tähän asti päässyt liikkeelle, mutta lämmetessään pätkii ja paukkuu. Jos onnistuu pitämään käynnissä, niin alkaa kyllä toimimaan n. 10 km ajon jälkeen ja tämän jälkeen toimii moitteettomasti kunnes joudun taas sesottamaan sitä kuukauden. Kahden viikon käyttämättömyys ei haittaa, mutta kuukauden jälkeen ei enää toimi. Virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu. Lambda todennäköisesti sökönä moisen pätkimisen jälkeen, mutta ei liene varsinainen syy ongelmaan?
Apua ongelmaan kaivataan!
Viimeksi muokannut Vesa V, To 17.07.2008 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

olisikohan syynä lämpötila-anturissa?24v on varmaan nelinapainen,siellä kannen peräpäässä,kuutossylinterin yläpuolella...imusarjan puolella...
arvot mttaamiseen armaan haulla löytyy..
jotenkin vaikuttais että antaa väärää arvoa ruiskulle koneen lämmöistä?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Ettei sinne jakajan sisään kuitekin imeytysi kostetutta sen seisottamisen aikana?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
k5ilak00
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 29.05.2008 11:35
Paikkakunta: FL

Viesti Kirjoittaja k5ilak00 »

Autoa ei ole tehty seisomaan. Minkälaisissa olosuhteissa auto seisoo? Ulkona? Se on normihommaa, et vähän yskii lämmetäkseen. Muista antaa kierrosta vaa, ni jo lähtee
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

Auto kyllä seisoo yleensä ulkona. On muistaakseni tehnyt samaa pätkimistä jo viikon seisomisen jälkeen, mutta silloin satoi vettä. Tuolloinkin lähti lyhyen ajon jälkeen toimimaan kunnolla. Pitää kurkata sinne jakajan kannen sisään ja tarkistaa toi lämpötila-anturi kunhan ehdin käymään auton luona. Seisoo nyt kaverin pihassa ja itse olen vallan toisessa kaupungissa.
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

Ongelma ratkaistu. Auto ei enää suostunut lähtemään käymään ollenkaan. Virranjakajan kansihan se oli kostea ja aikamoisia hapettumia sisällä. Puhdistus ja nyt käy,kuin kello. Mistähän sitä kosteutta sinne pääsee ja voiko sen jotenkin estää? Jotain elektroniika lakkaa sisälle?
Outoa sikäli, että antoi kyllä kipinän tulpaan, mutta ei ilmeisesti riittävän voimakas ja säännöllinen. Tulpatkaan eivät kastuneet, vaikka poljin kaasua startatessa silloin,kun ei lähtenyt käymään. Erikoista, mutta pääasia on, että nyt toimii. Ilmeisesti on aina kuukauden seisomisen jälkeen kuivattava virranjakajan sisuskalut. Kiitokset asiantuntijoile neuvoista.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1815
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Minulla oli sama ongelma 230 TE:n kanssa ja lopulta syyksi paljastui jakajanrungon ja jakajankannen välistä puuttuva muovi kiekko jossa on vain pyörijan mentävä reikä. Sen kun asensin niin oireet loppuivat siihen.
Vastaa Viestiin