W123 bensa/diesel p-aineputkien erot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

W123 bensa/diesel p-aineputkien erot?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Notta onko muuta eroa, kuin bensoissa se pumppuhässäkkä siellä tankin alla? Ajattelin vaihdattaa bensasuodattimen, niin kehottivat hommaamaan uudet putkistot/letkut saman tien. KL-varaosat ei ainakaan erittele noita, tosin tilanne saattaa selvitä soittamalla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minulla on sellainen käsitys, että pentsiinimalleissa on polttoaineputkien päässä tämä "helmiliitos" kun taan dieseleissä on vaan klemmarikiinnitys.

Ja tämä koski sitä pannuhuoneen puolta.
En ole varma, koska en ole alkuperäistä nähnyt.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

ruiskupelissä letkujen paineenkestovaatimus noin 10 baria (alppila autohuollosta sanoivat), näitä alkupään letkuja oon SL:stä vaihtanu, putkiosuuksista en tiedä. Dieseliin ei tule painetta samalla tavalla, mutta ei kai toi painevaatimus kovin suuri ole, että ehkä menee samat putket. Moottoripuolella on juu helmiliitokset.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Vastaa Viestiin