ahtopainemittari

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 08.02.2007 14:49
Paikkakunta: Lapland

ahtopainemittari

Viesti Kirjoittaja ceemeli »

Kumman laittaisitte dieselkoneeseen mekaanisen vai sähköisen ahtopainemittarin vai liekkö noilla sitten eroavaisuuksia?!Ajattelin tohon Vitoon laittaa pirruuttani löylymittarin..
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Re: ahtopainemittari

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

ceemeli kirjoitti:Kumman laittaisitte dieselkoneeseen mekaanisen vai sähköisen ahtopainemittarin vai liekkö noilla sitten eroavaisuuksia?!Ajattelin tohon Vitoon laittaa pirruuttani löylymittarin..
Mekaaninen autogauge ainakin mulla on. Helppo asentaa.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Mulla on omassa Autogauge smoke sarjaa ja siinä on sähköinen anturi niin että kone huoneessa on se anturi ja siihen tulee letku imusarjasta, ja tieto menee mittarille ihan johtoa pitkin. Helpottii helvetisti asennusta, ei tarvinnut letkuu vetämään hyttiin.

Toivottavasti puhutaan edes vähän samasta asiasta.

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikadoo kirjoitti: Helpottii helvetisti asennusta, ei tarvinnut letkuu vetämään hyttiin.

Toivottavasti puhutaan edes vähän samasta asiasta.

-Mika-
No samalla vaivalla kai sen letkun kuin johdotkin sisälle kiskoo. :lol:
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

joo, meillä päin on sähköjohdolla ja letkulla monen millin koko ero.

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mikadoo kirjoitti:joo, meillä päin on sähköjohdolla ja letkulla monen millin koko ero.

-Mika-
En tiedä minkämoista jöötiä telläpäin on letkut, mutta meillä on 1.5neliön johto ja ahtomittarin mukana tuleva letku tasan samanpaksuista eli 3mm :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vitossa jos sen haluaa kattoon keskelle tarvitaan pidempi nailonputki, jolla se paine tuodaan. Letkuja ei kannata kovasti käyttää kun menevät kuitenkin luttuun ja ovat muutenkin paksuja. Nailonputkea saa pilkkahintaan hydrauliikkakaupasta.

Enemmän kuin sähköjohdon vetämistä vertailee nailonputken vetämiseen kannattaa pohtia mittareiden toimintaperiaatteen eroa. Sähkömittarissa on aina erillinen anturi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin