S124 bensakoneisen 300 TE 4-maticin dieselöinti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 817
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

S124 bensakoneisen 300 TE 4-maticin dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi !

Voipi olla, että tähänkin löytyy jo jonkinlaista keskustelua ennestään, mutta menenpäs avaamaan uuden.

:?

Onko kukaan vaihtanut S124 bensakoneisen 4-maticin konetta dieseliksi ? Ajoa kun tulee vuodessa noin 30 tkm, niin ei oikein houkuttelisi bensakuutosella vedellä. 300TDT 4-Maticceja on aika niukasti tarjolla, niin heräsi ajatus hankkia S124 300TE ja dieselöidä keksintö myöhemmin.



Joten kysymykseni :

Mitkä diesel-koneet käyvät yhteen S124 4-maticin vaihdelaatikon kanssa ?

OM 603 ?
Uudemmat CDIt ?


Tiedosta kiitollisena,

Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Muuten kyllä, mutta koneen on oltava joka tapauksessa 4maticista lähtöisin. Nääs nelivetoisessa on etuperä koneen kyljessä kiinni ja muistaakseni öljypohjakin on vallan erilainen.

Kai sitä kätevä seppä istuttaa konehuoneeseen vaikka mitä, mutta homman järkevyydestä tai helppoudesta ei voi mennä takuuseen. :?

Niin, OM603:han tuossa on dieselversiona ollut, farkuissa ei muistaakseni ollut kuin turbona.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kyllä tuolla mesen puolella oli ihan topickikin aiheesta jossa pensamatikkiin istutettiin turpotiisseli, en ihan heti sitä löytänyt mutta koitan vielä etsiä.

Eli kyllä se onnistuu, mutta öljypohjaa piti muokata jonkun verran ja pitikö vielä tiisselikoneen öljypumpun "imuputki" vaihtaa siitä pensakoneesta, jokatapauksessa tehtävissä oleva juttu. ;)

-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 817
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Järjellähän ei olisikaan tämän (mahdollisen) projektin kanssa mitään tekemistä...

;-)

Aku P kirjoitti:Muuten kyllä, mutta koneen on oltava joka tapauksessa 4maticista lähtöisin. Nääs nelivetoisessa on etuperä koneen kyljessä kiinni ja muistaakseni öljypohjakin on vallan erilainen.

Kai sitä kätevä seppä istuttaa konehuoneeseen vaikka mitä, mutta homman järkevyydestä tai helppoudesta ei voi mennä takuuseen. :?

Niin, OM603:han tuossa on dieselversiona ollut, farkuissa ei muistaakseni ollut kuin turbona.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 817
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Jos vaan löydät ko. topicin, niin kiitoksia jo etukäteen.

Malm kirjoitti:Kyllä tuolla mesen puolella oli ihan topickikin aiheesta jossa pensamatikkiin istutettiin turpotiisseli, en ihan heti sitä löytänyt mutta koitan vielä etsiä.

Eli kyllä se onnistuu, mutta öljypohjaa piti muokata jonkun verran ja pitikö vielä tiisselikoneen öljypumpun "imuputki" vaihtaa siitä pensakoneesta, jokatapauksessa tehtävissä oleva juttu. ;)

-RIsto
:)
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Kyllä tuo muutos on ihan mahdollinen , mutta noissa pensamatikeissa on tosi huonot perävälitykset. (tietysti makuasia).
Jos vaan on meininki tien päällä olla , niin pensamallin 3.29
välitys on ainaki omasta mielestä ihan liian hidas - kun toisinaan tuo turbodiisselinkin 2.65 tuntuu liian hitaalta.
Omassa röntässä kun oli ne isot renkaat alla , niin se vastasi 2.29 välitystä - eikä sekään vielä tuntunu liian nopealta välitykseltä...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

rehtijii kirjoitti:Kyllä tuo muutos on ihan mahdollinen , mutta noissa pensamatikeissa on tosi huonot perävälitykset. (tietysti makuasia).
Jos vaan on meininki tien päällä olla , niin pensamallin 3.29
välitys on ainaki omasta mielestä ihan liian hidas - kun toisinaan tuo turbodiisselinkin 2.65 tuntuu liian hitaalta.
Omassa röntässä kun oli ne isot renkaat alla , niin se vastasi 2.29 välitystä - eikä sekään vielä tuntunu liian nopealta välitykseltä...
Joo, todella lyhyt kokonaisvälitys. Satasessa automaattiversion kone kiertää jo 3000 kieppiä ellei vähän yli.

No, lähteehän se tehoisekseen kipakasti ohitukseen :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Aku P kirjoitti:...No, lähteehän se tehoisekseen kipakasti ohitukseen :twisted:
Jep jep 8)
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Vastaa Viestiin