SImpukkako? - tyhjä liike ratissa
SImpukkako? - tyhjä liike ratissa
Ratissa tuntuu noin 2cm välys, joku on sanonut että vika voisi olla simpukassa..? onko näin vai onko jotain muita vaihtoehtoja? Voiko simpukkaa korjata, vai onko uuden/käytetyn osto edessä? Löytyykö räjäytyskuvaa yllämainittuun simpukkaan.
Mikä on simpukka englanniksi / saksaksi? Varaosa numeroa tuolle? Jotain edullista paikkaa tilata? (saksasta tms.)
Simpukan kiristäminen ei auttanut.
Voiko välys olla jossain muussa kohtaa?
Mikä on simpukka englanniksi / saksaksi? Varaosa numeroa tuolle? Jotain edullista paikkaa tilata? (saksasta tms.)
Simpukan kiristäminen ei auttanut.
Voiko välys olla jossain muussa kohtaa?
Re: SImpukkako? - tyhjä liike ratissa
siinä vaiheessa kun simpukan kiristys ei enää auta, on se korjattava, se maksaa tosi suolaisesti , ehkäpä vähän ajettu varaosa olisi paikallaan?klaze kirjoitti:Ratissa tuntuu noin 2cm välys, joku on sanonut että vika voisi olla simpukassa..? onko näin vai onko jotain muita vaihtoehtoja? Voiko simpukkaa korjata, vai onko uuden/käytetyn osto edessä? Löytyykö räjäytyskuvaa yllämainittuun simpukkaan.
Mikä on simpukka englanniksi / saksaksi? Varaosa numeroa tuolle? Jotain edullista paikkaa tilata? (saksasta tms.)
Simpukan kiristäminen ei auttanut.
Voiko välys olla jossain muussa kohtaa?
jotkut sanoo että apusimpukan korjaus voi auttaa, tosin se ei sitä välystä silti poista.
SImpukka - miten korjaan..
Mitenkäs sen korjaan?
Mitä osia tarvitaan / mistä saa?
Mikä siellä hajoaa.. Vai kuluuko vaan loppuun jokin laakeri tms.. eli mistä välys syntyy?
Mitä osia tarvitaan / mistä saa?
Mikä siellä hajoaa.. Vai kuluuko vaan loppuun jokin laakeri tms.. eli mistä välys syntyy?
Re: SImpukka - miten korjaan..
klaze kirjoitti:Mitenkäs sen korjaan?
Mitä osia tarvitaan / mistä saa?
Mikä siellä hajoaa.. Vai kuluuko vaan loppuun jokin laakeri tms.. eli mistä välys syntyy?
eli kannattaa etsiä koko ohjaustehostin uusi.
vanhankin voi korjata, täytyy TODELLA tietää mitä tekee.
tämän tarkemmin en itse asiasta tiedä.
Re: SImpukka - miten korjaan..
Apusimpukkaan on myytävänä korjaussarja, maksaa KL-varaosissa muistaakseni 25-30 euroa. Siinä tulee uudet muovihelat sekä tappi. Vaihtaminen on todella yksinkertaista, itse vaihdoin syksyllä W123:een ja kerroin muistaakseni siitä tällä foorumilla. Kokeile hakutoimintoa, löydät kyllä ohjeet.klaze kirjoitti:Mitenkäs sen korjaan?
Mitä osia tarvitaan / mistä saa?
Mikä siellä hajoaa.. Vai kuluuko vaan loppuun jokin laakeri tms.. eli mistä välys syntyy?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Yleensä se menee niin, että simpukan päällä olevaa kiristysruuvia pyöritetään vastapäivään. Ei kannata kiristää liikaa.keef kirjoitti: Kuinkas sitä simpukkaa kiristetään?
Englanniksi voisi olla steering gear / steering box, saksaksi Lenkgetriebe.klaze kirjoitti:Mikä on simpukka englanniksi / saksaksi?
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Itse sain Venetmäeltä sellaisen ohjeen, että korkeintaan kahdeksasosa täydestä kierroksesta kerrallaan kiristäen, ja sitten kokeillen että milloin se ajossa tuntuu hyvälle.AriK123 kirjoitti:Yleensä se menee niin, että simpukan päällä olevaa kiristysruuvia pyöritetään vastapäivään. Ei kannata kiristää liikaa.keef kirjoitti: Kuinkas sitä simpukkaa kiristetään?
Englanniksi voisi olla steering gear / steering box, saksaksi Lenkgetriebe.klaze kirjoitti:Mikä on simpukka englanniksi / saksaksi?
Eli korkeintaan 45 astetta kerrallaan.
Liika kiristäminen vaan tuhoaa entisestään sitä simpukkaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Simpukka / apusimpukka
Jos se iso möntti missä on se kiristysruuvi on simpukka, niin missä se apusimpukka sitten on? vaiko toisinpäin?
Meeppäs sinne auton alle, niin tajuut toiminta mekanismin. Apusimpukka on hanttarin puolella, se on runkoon hitsattu putken pätkä, jossa on puslat sisällä ja sen läpi menee pultti... Apusimpukan väljyyden tuntee kun ottaa varresta kiinni ja heiluttelee.
Pyydä lisäksi apulaista heiluttelemaan rattia edestakaisin, niin näet, että onko nivelissä väljyyttä.
Pyydä lisäksi apulaista heiluttelemaan rattia edestakaisin, niin näet, että onko nivelissä väljyyttä.
Viimeksi muokannut etl, Ke 10.03.2004 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85