elikkäs ois tommonen tenavatähti uutta peltiä vailla...
muutama kuva http://s48.photobucket.com/albums/f222/vknuutinen/190/
mitkä paikat kannattaa tutkia ruosteelta??? kuvia tulee lisää kun saan autoa enempi osiksi...
no oman w201 laitosta sen verran kerron missä itsellä oli kukkia niin kannattaa tarkistaa. Kaikkien ovien alalaidat, konehuoneesta molemmat etukaaret ja etukulmat, etu ja takalokarit, ovien listojen/muovihelmojen kiinnitys klipsien ympäristöt, takavalon ympärys (siis kun takavalot purat pois niin se kehys), jos takalasin otat pois niin sama kehys siinäkin, kontin lukkopesän ympärys, a-pilarien listat kannattaa myös purkaa ja katsoa alta, eiköhän siinä pitäisi kaikki mahdolliset ruosteet tulla näkyviin. Kaikki w201 mitä olen ollut työstämässä ovat pohjasta olleet hyväkuntoisia vaikka yli 300000 ajettuja elikkä sielä ei pitäisi ongelmaa olla.
Ovet on katottu menee vaihtoon jos lytyy halvalla hyvat muuten korjaan. Etu ja taka kaaret tarkistettu pitää laittaa peltiä samoin kuskin puolen etu tolpan kohdalla oleva sauma. Tunkin reijär korjata... Pohja on vielä tarkistamatta
ja lasien alta.. Lamppujen ympäryksessä hieman kukkimista edessä, että takana.. Nyt ei juuri tule muuta mieleen...
Tällaiset paljastui mulla. Siis molemmilta puolilta takapyörien edestä. Nuo tunkkien reijät tietenki ja niiden alapuolella olevian kumitassujen reikien ympäristöt tarvi muutaman kämmenen leveyden verran uutta peltii.
Jos etulokasuojia rupeaa irrottelemaan, niin rungon ja sisälokarin pystysaumasta etuovien edestä löytyy myös aika useesti ruostetta. Etenkin juuri tuossa kohdassa ruoste tykkää edetä aika mukavasti saumamassan alla, päällepäin ei välttämättä kummosia näy, vaikka pelti on hävinnyt massan alta. Tämän lisäksi ainakin a-pilarien alaosat konehuoneen puolelta olivat päässeet ruostumaan. Etujousien kupit kannattaa myös tarkistaa. Tämmösten kanssa karkaa helposti homma käsistä, kun alkaa purkamaan... mitä enemmän purat, sitä enemmän sitä mätää löytyy...loputon suo...lähes.
no mitä nyt oon purkanu niin näyttäs tähän mennessä hyvältä ei ole oikeastaan kuin yksi suurempi reikä. Pinta ruostetta on kummiskin melkein joka kolossa. mutta nehän lähtee teräs harjalla ja hiekkapuhalluksella..