Iltaa taas! Taas mieltä kutkuttaa amg mersut ja nyt vielä avautuu mahdollisuus saksan reissulle...
Niin aikasemmin katoin c36:sta mutta ruottissa valikoima oli kohtuu huono ja kaiken lisäksi autot oli syrjäämyöten etelässä(noh onhan se etelä-ruotti saksaa lähempänä mutta kuitekki) joten c43 on alkanu kiinnostaa. Tosin E36 amg ei olis paha ollenkaan. Niin siis onko tässä c43:ssa paljon kalliimmat osat ku c36:ssa johon ymmärrykseni mukaan käy paljon c280:n osia?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
PS. muitakin "nopeampia" autoja saa ehdotella vaikkakin tähtikeulassa on edellytys
Moottorinohjausboksi maksaa yhtä paljo ku C36:eenkin, eli sen 5000 € Kyllä toi kirjainyhdistelmä AMG on pahana päivänä todella kallis... Lukaseppa ulkomaalaisia foorumeja ja kokemuksia C43:sta, on losahdellut vaihdelootia jne. Tää nyt oli vaan varoitus. Sinuna ostaisin jonku ihan normaalin, on ne riittävän tehokkaita...
Secci kiinnostas kyllä ja sitä olen miettinykki, mutta ce ei ole aivan sitä mitä mie haen. clk ja sec on ne mersun coupet mistä mie tykkään ja joihin saattas perse revetä.
Kyllä CLK 230 K - 430 ois varmaan ihan varteenotettava vaihtoehto, varsinkin kun niitä alkaa saamaan jo aika edukkaasti. Lisäksi ovat Suomessa ihan arvossaan vielä ja tuskin tulee mitään AMG-osien hintayllätyksiä ja ei ruostu kuten vanha C-sarja.
Clkoita olen kanssa miettiny mutta se on kuitekki loppupeleissä niin pieni ja 2-ovinen että ehkä sedan kiinnostas enemmän. Minun tapauksessa auton valinnassa on tällähetkellä tärkein on se että löytyy hyvä ja läheltä(, jos ei saksaan lähe)
No jos minä olisin tuollaisten vaihtoehtojen edessä, niin valinta olisi todella helppo-> W124 E36 avo tai coupe Jostainsyystä tuossa olisi vielä tallella ripaus sitä mystiikkaa joka OldSchool AMG:ssä oli ennen tätä nykyistä massatuotanto aikaa En toki väheksy näitä nykyisiäkään tuotoksia, mutta silti niistä puuttuu se jokin.....liian samasta muotista ja vielä se, kun niitä tarra AMG:itä näkee ihan riittävästi, niin ei jaksa enää edes katsoa ja varmasti nykyään menee moni aitokin ohi silmien jonain "lookkina"
Hintaa tuollaiset aidot E36:set kehittää ihan mukavasti, joten ei se C43 olisi paha vaihtoehto (huomattavasti harvinaisempi kuin C36...joka tuokin on tosin ihan hieno laite!) ja suurimpana murheena on tosiaan ne vaihdelaatikot.....mutta. Laatikkohan on ihan normitavara, jolloin korjaus tai vaihtolaatikko ei ole kustannuksena kuin "hyttysenkusi valtameressä" verrattuna sähköhilppeiden uusimiseen, joita taas tuntuu noissa C36:ssa menevän
piippu kirjoitti:
Hintaa tuollaiset aidot E36:set kehittää ihan mukavasti, joten ei se C43 olisi paha vaihtoehto (huomattavasti harvinaisempi kuin C36...joka tuokin on tosin ihan hieno laite!)
Ei nyt ehkä huomattavasti harvinaisempi kuitenkaan; C36 n. valmistusmäärä n. 5200 kpl, C43 valmistusmäärä n. 4200 kpl.
Mutta C43 AMG oli ensimmäinen AMG:n sarjatuotantomalli joka koottiin kokonaan Affalterbachin tehtaalla. C36:n tapauksessa tehtaalle toimitettiin valmiita C280 mersuja lähtökohdaksi.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
piippu kirjoitti:
Hintaa tuollaiset aidot E36:set kehittää ihan mukavasti, joten ei se C43 olisi paha vaihtoehto (huomattavasti harvinaisempi kuin C36...joka tuokin on tosin ihan hieno laite!)
Ei nyt ehkä huomattavasti harvinaisempi kuitenkaan; C36 n. valmistusmäärä n. 5200 kpl, C43 valmistusmäärä n. 4200 kpl.
Mutta C43 AMG oli ensimmäinen AMG:n sarjatuotantomalli joka koottiin kokonaan Affalterbachin tehtaalla. C36:n tapauksessa tehtaalle toimitettiin valmiita C280 mersuja lähtökohdaksi.
Onko tuo C36:sen valmistusmäärä varmasti oikea (jos vielä on ollut noin, että C280:stä rakennettu, niin miten tarkasti ne on kirjattu) kun tuntuu että noita 36:sia on joka pitäjässä.....kun taas ajattelee näihin E500E malleihin joiden kokonaismäärä karvan yli 10 000autoa ja näitä taas ei näe oikein missään (edes ulkomailla), samoin kuin ei ole noita C43 mallejakaan Väittäisin tuon C36 määrän hipovan yli 10 000 yksilöä
Eiköhän ne aika tarkkaan ole tiedossa, VIN koodissakin tuo mainitaan, vaikka ei ollut vielä sarjatuotantomalli. Tuossa omasta autosta:
VIN WDB2020281F224207
Model C 280 , C36 AMG
Chassis 2020281F224207
Engine 104941 12 044680
Transmission 722328 04 106319
Order 0 5 222 71099
Heating 0-22206305
Lights VALEO
Wiper SWF
Winch 0422201253
Cab 00000
Delivery date 13.03.95
Dealer Wuppertal branch (222)
Interior leather black or graphite (201)
jne..
Wikipediasta ja monesta muusta lähteestä nuo samat valmistusmäärät löytyvät.
In 1995, the C-Class received its first genuine performance model, the C 36 AMG, to counter the new six-cylinder BMW M3. Developed with AMG, the tuning house that had now become a subsidiary of Daimler-Benz, it had a racing-tuned suspension (lowered by 25 mm (1 in)) and in the USA, a four-speed automatic gearbox, followed by a standard five-speed automatic gearbox. The 3.6 L engine had a maximum output of 280 PS (276 hp/206 kW) at 5750 rpm and 385 N·m (284 lb·ft) at 4000 rpm. Top speed was electronically limited to 250 km/h (155 mph). Only a total of 5200 C 36 AMGs were produced.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Totta se sitten oli...en vain nolouttani löytänyt noita valmistusmääriä netin syövereistä. Aika jännä että noinkin vähän valmistettu, kun ottaa huomioon kuinka monta tuollaista on näillä mersuaiheisillakin foorumeilla, eikä näissäkään ole kuin murto-osa suomen kalustosta
Mutta ei siinä mitään, hieno auto se on jokatapauksessa