Elikkäs kyseinen pikkumersu on 190e vm91 1.8 bensa. Olen saanut meseni alle näillä foorumeilla paljon hehkutettua alusta palikkaa eli h&r:n 60mm ja bilstainin sprintit. kiitos teille, sillä kyyti on aivan mahtavan tasaista no mutta asiaan: tiedusteluni koskee alustan jäykistämistä. Kyyti on tasaiasta ja mukavaa mutta kaarreominaisuuksissa löytyisi runsaasti parantamisen varaa
tähän lääkkeeksi on ehdoteltu vahvempia kallistuksenvakaajia. kysymykseni siis kuuluukin että mistä hankin vahvemman vakaajan? mieluiten ei mistään jenkeistä tilattavia tai maailman harvinaisimmasta vain islannista löytyvästä mesestä purettavia tankoja vaan jollakin lailla järkeviä ehdotuksia kiitos kaikista ehdotuksista ja neuvoista jo etukäteen
yksi todella helppo tapa tehdä jäykkä ja tunnokas alusta tuosta setistä on : pienempi kehäinen ratti mitä orkkis ruori!, varsinkin jos on alle 92 vm auto.
eepillä on tuo sama setti ja en kyllä näe miksi tarvii saada jäykempää, tosin riippuuhan se renkaistakin. On todella maukas ajella, ei uskoisi mitä "alusta" muutoksia saa aikaan pelkän ratin vaihdolla
onhan tuossa myös hyomattavasti pienempi ratti mutta tosiaan sitä kaarreominaisuuksien paramtamistahan tässä nyt haetaan tuota just tarvitsin, tuota ehdotusta kossun tahi 2.6:n vakaajista... oon tuota kyllä miettinyt mutta pelkään enemmänkin että riittääkö se? kakskuutosen vakaajia vois olla kyl helpompi löytää ku kossun?
Nämä on kyllä aika lussuja kaikki kun ajetaan oikeasti mutkaista tietä
Tuo farkkukin kaipaisi kipeästi puolet jäykempää vakaajaa, ainakin taakse. Edessä on jo sportilinen vakaaja, eikä se juuri mitään muutosta tehnyt. Toki tuolla nyt jo pystyy ajamaan 90 asteen mutkan jotain 120 km/h
Eri Mersu-lähteiden mukaan sataysikymppisessä on ollut seuraavankokoisia vakaajia:
190E ja 190E 2.3; etu 22 mm, taka 13 mm
190E 2.6; etu 25 mm. taka 14 mm
190E X.X-16V; etu 23 mm. taka 18 mm
Tuo 2.6-tyypin 25-millinen etuvakaaja ohuen takavakaajan kanssa saattaa tehdä kevytmoottorisemman auton aliohjaavaksi, mutta yhdistelmä etu 25 ja taka 18 (tai paksumpi, jos löytyy) voisi olla mielenkiintoinen.
W124-tyypin etuvakaajaa (26 mm?) on ilmeisesti käytetty myös W201:sessä lyhennettynä (tai sellaisenaan?). Onko jollain kokemusta W124 vakaajien sopivuudesta W201:seen eteen ja taakse?
löytyis yks vakaaja w201 2.6:sta osunut hiukan kanttariin joten ei mahtunu ilman suoristusta kutoskoneiseen meseen,pystyy kyllä suoristaan ja tuskin haittaa pieni vääntymä toimintaa.
tomant kirjoitti:W124-tyypin etuvakaajaa (26 mm?) on ilmeisesti käytetty myös W201:sessä lyhennettynä (tai sellaisenaan?). Onko jollain kokemusta W124 vakaajien sopivuudesta W201:seen eteen ja taakse?
Tämä kiinnostaisi itseänikin että minkälaisella modauksella menee paikalleen?
BenzWorldissä löytyi vinkkejä W124:sen vakaajista W201:sessä. Tässä yksi esimerkki.
Etuvakaajat saa ilmeisesti muokattua sopivaksi lyhentämällä ja vaihtamalla kiinnikkeet, mutta takavakaajat eivät käy (hitsaamista ehdottivat, mutta sitä en suosittele).