MB w210 E 290 TD, avaimen pariston vaihto.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
komart80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 09.08.2008 22:31
Paikkakunta: Vantaa- Pärnu

MB w210 E 290 TD, avaimen pariston vaihto.

Viesti Kirjoittaja komart80 »

Autossa alkuperäinen keskuslukitus.

Avaa ovet normaalisti, mutta sulkemisessa tuleekin usein ongelmia.

Painan "sulje" nappia, mutta ovet ei sulkeudu.

Suljen kaikki ovet - ikkunat kunnolla, kesk. luk. ei mee päälle.

Vasta n.5 min painelun jälkeen (joskus kauemmin joskus ei) vasta sulkeutuu.

Saattaisiko paristo olla loppu - Mitä vaihto maksaa?

Kiitos vinkeistä,

T:Vasta 2kk mersun omistaja
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yleensä ne "liikennevalot" peilissä näyttää jos patterit on loppu. Vilkuttaa tiuhaan tahtiin molempia valoja. Pattereiden vaihto ei ole mikään vaikea homma. Itse ostin jotain halppispattereita, 6kpl/eurolla. 2kpl tuohon avaimeen menee joten jäi vähän varallekin 8)
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kaikissa väykyissä ei ole "liikennevaloja". Halvin ja helpoin on kun tosiaan vaihdat paristot ensin,niitä taitaa saada melkein mistä kellokaupasta tahansa. Omasta hävisi juurikin sama vika aikoinaan pariston(jen) vaihdolla.
komart80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 09.08.2008 22:31
Paikkakunta: Vantaa- Pärnu

Viesti Kirjoittaja komart80 »

Eihän se paristo tietenkään paljoa maksa, mutta jos autossa on "originaali" käynnistyksen esto + juuri asennettu, tupla käynnistyksen esto järjestelmä koodilla.

Paljon kun puhutaan että, itse kun alat paristoa vaihtaa niin saattaa olla että tuon toimenpiteen jälkeen ei saa enää kukaan autoa käyntiin. Johtuen että avain ei "tunnista" autoa.

Onhan se tietysti niinkin, että ihmisä yritetään pelotella.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Jaahas niin minuakin peloteltiin! Mutta kuinkas kävikään vaihdoin paristot ja menin auton luo ja pariin kertaan painoin ovet kiinni ja auki sitten starttaus.... PELAA. loppu kaukosäädin jumppa siihen paikkaan.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Uudemmissa on kai joku aika minkä sisällä nuo patterit pitää vaihtaa, tai ainakin näin esson baarissa on kerrottu :D No näissä vanhoissa ei sellaista tuntunut olevan, ainakaan en mitään kiirettä pitänyt ja hyvin toimi..
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

komart80 kirjoitti:
Paljon kun puhutaan että, itse kun alat paristoa vaihtaa niin saattaa olla että tuon toimenpiteen jälkeen ei saa enää kukaan autoa käyntiin. Johtuen että avain ei "tunnista" autoa.
Juu. Tosi homma.

Siinä on käyttöohjekirjan mukaan 30sek aikaa vaihtaa ne patterit. Sen jlk ilmeisesti avaimessa koodi vaihtuu ja auto ei enää tunnista sitä.

Tosin se avaimen voi kyllä koodata uudelleen kun menee avaimella autoon sisään ja saa virrat päälle.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Eli siis ei mitään hätää kun vaihtaa paristot. Eipä siinä puolta minuttia Mene kun paristot laittaa paikalleen.
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Mikä sen käypäsen pariston tyyppi mahtaa olla? Ja mistä kohdin tuota avainta kannattaa alkaa kampeamaan auki. (vm -01 S210 kyseessä)

edit: Tällai se avataankin: Etsivä löytää: http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... #d13e73878 Nyt vain pitäisi se pariston tyyppi keksiä? Ei uskalla aukoa, ettei jää työpaikalle...

edit 2: No siinähän se lukee samassa ohjeessa! **¤%)("#! Tarvitset kaksi 3 V:n nappiparistoa, jotka ovat tyyppiä CR 2025.
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

[quote="Skraba"]Mikä sen käypäsen pariston tyyppi mahtaa olla? Ja mistä kohdin tuota avainta kannattaa alkaa kampeamaan auki. (vm -01 S210 kyseessä)

edit: Tällai se avataankin: Etsivä löytää: http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... #d13e73878 Nyt vain pitäisi se pariston tyyppi keksiä? Ei uskalla aukoa, ettei jää työpikalle...

edit 2: No siinähän se lukee samassa ohjeessa! **¤%)("#! Tarvitset kaksi 3 V:n nappiparistoa, jotka ovat tyyppiä CR 2025. :twisted: :evil: :oops: Mulla on samanlainen avain kun sulla ja kun räpläsin sitä sisällä niin naapuri tuli kysymään onko tarkoituksella paksi ja ikkunat auki. Olivat auenneet siinä räplätessä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
esko101
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 25.01.2011 21:20

Re:

Viesti Kirjoittaja esko101 »

Mika.T kirjoitti:
komart80 kirjoitti:
Paljon kun puhutaan että, itse kun alat paristoa vaihtaa niin saattaa olla että tuon toimenpiteen jälkeen ei saa enää kukaan autoa käyntiin. Johtuen että avain ei "tunnista" autoa.
Juu. Tosi homma.

Siinä on käyttöohjekirjan mukaan 30sek aikaa vaihtaa ne patterit. Sen jlk ilmeisesti avaimessa koodi vaihtuu ja auto ei enää tunnista sitä.

Tosin se avaimen voi kyllä koodata uudelleen kun menee avaimella autoon sisään ja saa virrat päälle.
mulla oli vara-avain viikkoja ilman paristoa, eikä sitä tarvinnu koodata. toimi heti ku pariston sai sisäänsä
mb w210 290td -97
Vastaa Viestiin