W203 C320 Avantgarde

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

W203 C320 Avantgarde

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään tuli hierottua kauppa tuollaisesta kauppakassista. Vehon vanha esittelyauto. Olen veljelle etsinyt hyvää 124:sta, mutta hinnat ovat olleet niin kovia joten päädyttiin c-sarjaan kuitenkin kilometrejä taulussa vasta 124tkm, niin toivotaan että on huoletonta ajoa veljellä. Maalipintassa on vähän sanomista, kun auto ollut naisen käytössä ja pieniä lapsia, niin hyvin ymmärrettävää. Eli jotain naarmuja löytyy.

seuraavaksi on vuorossa kunnon imurointi. Nahkojen hoito ja vahaus. Pistän kuvia tuon jälkeen.

VIN WDB2030641A006659
Model C 320
Chassis 2030641A006659
Engine 112946 30 716948
Transmission 722618 02 113017
Order 0 0 529 10584
Delivery date 28.04.00
Dealer Finland (529)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
994 amethyst violet metallic
Options
143 Unknown code
220 parking aid (с 01.10.1993)
236 special lamp switching - daytime running lamps (с 01.04.1985)
special light wiring for Norway and Sweden
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
282 ski bag (inboard loading facility) (с 01.07.1989)
287 ski inboard loading facility
through-loading feature (с 01.10.1990)
293 trunk set, 3-piece
sidebag in rear left and right (с 01.01.1995)
330 compartment for compact discs in centre console (с 01.05.1996)
345 rains sensor for windshield wipers (с 01.10.1993)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
551 anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system (с 01.04.1998)
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
650 Unknown code
668
669 spare wheel (с 01.06.1995)
spare wheel (R170)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
691 blue heat-insulating glass all round, rear window, single pane safety glass (с 01.02.1995)
753 radio MB Audio 10 cc with traffic news decoder and RDS (с 31.10.1996)
801 Change of year of model, last figure shows new model year
819 CD changer - alpine - in trunk (с 31.07.1992)
852 Unknown code
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
882 passenger compartment protection/towing-off protection (with anti-theft warning system only) (с 01.07.1993)
954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)
Viimeksi muokannut Kryptonite, La 29.11.2008 11:40. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Minkä verran 7v vanhasta mersusta piti köyhtyä? Ainakin väri ja varusteet vaikuttavat mielenkiintoisilta.
Ex. S202 cdi -99
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

En nyt viitsi osto hintaa sanoa. Aika edukas oli suhteessa 124:n hintatasoon. 17-25 000e noista pyydetään. riippuen kilometreistä, koneesta ja varustelusta.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tässä muutama kuva laitteesta:

Kuva

Kuva

Kuva
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään tuli auto käytettyä 124tkm huollossa.

Käytin vehossa. Vaihtoivat vain moottoriöljyt ja suodattimen.

Kävin toisessa firmassa kysymässä huoltoväleistä, niin automaattilaatikon öljyt olisi kuulunut vaihtaa jo 120tkm kohdalla. Taisi olla viimeinen huolto veholla. Lisäksi hemmetin kallis öljynvaihto.
220.128 Black Mirror
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Hyvän näköinen vehje on, kelpais itsellenikin :)
Mitä kehtaavat veloittaa öljynvaihdosta Veholla??
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

SiNi kirjoitti:Hyvän näköinen vehje on, kelpais itsellenikin :)
Mitä kehtaavat veloittaa öljynvaihdosta Veholla??
244e
220.128 Black Mirror
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kryptonite kirjoitti: automaattilaatikon öljyt olisi kuulunut vaihtaa jo 120tkm kohdalla.
No viimeistään tuossa vaiheessa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14264
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Lykkyä kulkineelle! Muistan elävästi nuo esittelyautot. C 320:t olivat noita violetteja, C 220 CDI:t tumman vihreitä. Ja aika täyteen pakattuja varusteita. Mikä lienee valmistenumeron loppuosa, että lieneekö kovinkin varhainen vehje?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Timo L. kirjoitti:Lykkyä kulkineelle! Muistan elävästi nuo esittelyautot. C 320:t olivat noita violetteja, C 220 CDI:t tumman vihreitä. Ja aika täyteen pakattuja varusteita. Mikä lienee valmistenumeron loppuosa, että lieneekö kovinkin varhainen vehje?
Näyttäisi avausviestissä loppuosa olevan 6659. Muistan myös W203 Suomen ensiesittelypäivänä kuinka ajoin mopolla paikalliseen Vehoon hakemaan prosyyrit ja istuskelemaan varusteltuun violettiin C320-malliin :lol:
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Itselläni oli edellinen peli juuri näitä samoja esittelyautoja, C 220 CDI, väri tämä sama violetti ja varusteet pikasilmäyksellä identtiset tämän topikin auton kanssa.

Kiva peli kyllä oli, varusteita riittävästi...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Nettiautossa näyttäisi olevan identtisesti samanlainen laite myynnissä. Myöskin vanhan esittelyauto.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1755457
http://www.carman.fi/autot/c320v6_lisakuvat.htm

tosin ajettu 25tkm vähemmän..

Tietääkö joku että saako näihin uudempaa puhelinsarjaa? näyttäisi olevan alkuperäinen handsfree setti ilmeisestikkin nokian 6210:lle. Tarvisi mahdollisesti päivittää nykypuhelimelle jos mahdollista.
220.128 Black Mirror
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Rekkari heittää vain kahdella :shock:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Seuraava:

Varattu aika myllytykseen, jos pienet naarmut lähtisi ja saa kunnon kiillon pintaan. 100e pitävät myllytyksellä hintana täällä päin. Eikä pitäisi olla huono paikka, kun vehon jälleenmyyjä käyttää autonsa kyseisessä firmassa.

Tuli myös tilattua mokomaan Comand 2.0 ja densionin gateaway 500 ipod adapteri, eli tuon jälkeen varustetaso rupeaa olemaan kunnossa :)

http://www.dension.com/icelinkgateway500.php

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=65664
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ma 15.09.2008 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Nyt on auto myllytetty ja huollot tehty A,B, 2-vuotta, 3-vuotta ja lisäksi vähän extra töitä.

-Moottoriöljyt vaihdettu
-perän öljyt vaihdettu
-vaihteiston öljyt vaihdettu
-Jarruvelyt eteen ja taakse vaihdettu
-jarrupalat eteen ja taakse vaihdettu
-taka jarruletkut vaihdettu
-jarrunesteet vaihdettu
-Takajouset vaihdettu
-jäähdtysneste vaihdettu


Eli tälläistä laittoa näillä kilometreillä. (125040km)

Ensiviikonloppuna alkaa tuon comandin asennus. Saa nähdä mitä siitäkin tulee sitten. Sitten on valmiina kaikki tarvittavat johtosarjoista lähtien.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään tuli projektia jatkettua, mutta ei vieläkään tullut valmiiksi. Meni tarpeeksi hermot, niin tarvitsi lopettaa tältä päivältä.

Eli ongelmana tuli vastaan, kun tarvitsi vetää uuden johtosarjan piuha ETU SAM:lle, eli sulakerasialle pistoke N26, napa 3:een, mutta tuntui vaihteeksi täysin mahdottomalta tehtävältä, kun ilmeisesti kyseinen liitin on on sulakerasian pohjassa ja kyseistä samia ei saa pois sulakerasiasta nostettua ilman purkamatta tuulilasin pyyhkijä mekanismiä. sen verta saa Samia käännettyä sulakerasiassa, että pääsee nipin napin liittimiin käsiksi, mutta ei pysty lukemaan liittimien numeroita. Eli löytyykö jostain Samin kaaviot, että missä numero järjestyksessä liittimet menevät?

Muuten olisi valmista. Comandi on paikoillaan ja gateway 500 on asennettu.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

noniin tänään pääsin paremmin käsiksi tuohon etu samiin, kun sain ohjeita ulkomaan forumilta, että pyyhkijät pitää jättää pystyyn (yläasentoon), niin tällöin pyyhkijän mekaniikka sirtyy sivuun. Ei olisi tullut heti mieleen.

Kuitenkin sain ohjeistuksen alan ammattilaiselta että kyseinen johto pitäisi kytkeä liittimeen N26 ja napa 3, mutta en kyseistä liitintä löytänyt.

Ulkomaan forumeilla taas puhutaan liittimestä 24 ja napa 3. ajonopeuden signaali.

Noh liitin numero 24 löytyi, tai siis tyhjä paikka. Kyseiseen paikkaan ei ole kytketty mitään. Kyseessä on 3 napainen liitin. Eli nyt taitaa jäädä homma kesken ja tarvitsee maanantaina käydä vehosta kyselemässä liitintä,( ilmeisesti A038 545 48 28 ) ilmeisesti onkin kyseessä liitin 24 eikä 26, mihin tuo ajonopeuden signaali tulee kytkeä?

Eikö kukaan ole perehtynyt asiaan?

http://forums.mbworld.org/forums/showth ... p?t=178706

Tuolta lainattua:

"Speed Signal Connection

Here is a description of how to hook up the speed wire from another forum member.... http://www.mbworld.org/forums/showpo...6&postcount=10 ... I used an unused blue D2B wire from the COMAND harness but you can buy some wire if you don't want to do that. Crimped the A013 545 76 26 pin on one end and plugged that into the housing A038 545 48 28 then plugged that into position 24, after threading everything through to the center console (I took off the panel under the steering wheel to help threading the wire.) I crimped on a A008 545 55 26 C2 connector pin and put that into position 10 of the C2 connector, reconnected everything (you don't need to replace all the panels just yet just make sure you reconnect all electrics before turning the car on) switched the COMAND head unit back on and checked the MAP screen as described before, now if you drive about you will see the arrow moving, one way to check is to do a circle with you car , you should see the arrow do the same on screen, this means your speed signal is working."
220.128 Black Mirror
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kryptonite kirjoitti:noniin tänään pääsin paremmin käsiksi tuohon etu samiin, kun sain ohjeita ulkomaan forumilta...
...Ulkomaan forumeilla taas puhutaan liittimestä 24 ja napa 3. ajonopeuden signaali.

Noh liitin numero 24 löytyi, tai siis tyhjä paikka. Kyseiseen paikkaan ei ole kytketty mitään. Kyseessä on 3 napainen liitin. Eli nyt taitaa jäädä homma kesken ja tarvitsee maanantaina käydä vehosta kyselemässä liitintä...
Tämä lienee tapaus, jossa tulee alueelliset Mersu-erot esiin. USA-markkinoille (lainauksen lähde) menevät autot on esijohdotettu ja osin jopa ohjelmoitu käytännössä kaikille mahdollisille varusteille. Eli senkun vaan etsii oikeat johdot kojelaudan sisältä ja pudottaa varusteet paikalleen.

Vastaavasti taas ns. Suomi-autoissa ei ole kovinkaan montaa ylimääräistä johtoa kyydissä. Mistä seuraa että merkittävämmät varustelisäykset edellyttävät visiittiä Vehon (tai KL-Varaosien) johtosarjaosastolla.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

eerola kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:noniin tänään pääsin paremmin käsiksi tuohon etu samiin, kun sain ohjeita ulkomaan forumilta...
...Ulkomaan forumeilla taas puhutaan liittimestä 24 ja napa 3. ajonopeuden signaali.

Noh liitin numero 24 löytyi, tai siis tyhjä paikka. Kyseiseen paikkaan ei ole kytketty mitään. Kyseessä on 3 napainen liitin. Eli nyt taitaa jäädä homma kesken ja tarvitsee maanantaina käydä vehosta kyselemässä liitintä...
Tämä lienee tapaus, jossa tulee alueelliset Mersu-erot esiin. USA-markkinoille (lainauksen lähde) menevät autot on esijohdotettu ja osin jopa ohjelmoitu käytännössä kaikille mahdollisille varusteille. Eli senkun vaan etsii oikeat johdot kojelaudan sisältä ja pudottaa varusteet paikalleen.

Vastaavasti taas ns. Suomi-autoissa ei ole kovinkaan montaa ylimääräistä johtoa kyydissä. Mistä seuraa että merkittävämmät varustelisäykset edellyttävät visiittiä Vehon (tai KL-Varaosien) johtosarjaosastolla.
Kyllä, ainahan jenkkimalleissa on ollut varustelista huomattavasti kattavampi. Tosin tuo varusteiden ja johdotuksien puuttuminen ei jää kyllä pelkästään Suomi-autoihin. Taitaa koskea etupäässä kaikkia eurooppaan suunnattuja autoja, joista ei kaikkia verusteita löydy.
220.128 Black Mirror
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

eerola kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:noniin tänään pääsin paremmin käsiksi tuohon etu samiin, kun sain ohjeita ulkomaan forumilta...
...Ulkomaan forumeilla taas puhutaan liittimestä 24 ja napa 3. ajonopeuden signaali.

Noh liitin numero 24 löytyi, tai siis tyhjä paikka. Kyseiseen paikkaan ei ole kytketty mitään. Kyseessä on 3 napainen liitin. Eli nyt taitaa jäädä homma kesken ja tarvitsee maanantaina käydä vehosta kyselemässä liitintä...
Tämä lienee tapaus, jossa tulee alueelliset Mersu-erot esiin. USA-markkinoille (lainauksen lähde) menevät autot on esijohdotettu ja osin jopa ohjelmoitu käytännössä kaikille mahdollisille varusteille. Eli senkun vaan etsii oikeat johdot kojelaudan sisältä ja pudottaa varusteet paikalleen.

Vastaavasti taas ns. Suomi-autoissa ei ole kovinkaan montaa ylimääräistä johtoa kyydissä. Mistä seuraa että merkittävämmät varustelisäykset edellyttävät visiittiä Vehon (tai KL-Varaosien) johtosarjaosastolla.
Vähän OT:tä:
Vieläköhän USA:an menevät autot toimitetaan ilman asiakastilauksia? Eurooppaan jäävät tehdään loppuasiakkaan tilauksen perusteella ja täsmälleen halutuilla varusteilla. Amerikkaan menevät taas ainakin ennen tilattiin ns. varastoon ja maahantuoja / diileri päätti itse varusteet. Jotta näihin olisi helpompi sitten laittaa asiakastoiveiden mukaisia lisävarusteita, niin on kannattanut laittaa johdotukset valmiiksi. Euroopassa ei ole tarvinnut varautua jälkiasennuksiin, koska auto tehtiin kerralla ns. valmiiksi.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Näin luulisin, koska Special Orderia
mainostetaan niin spesiaalina juttuna.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Todii, auto on nyt etupäässä ollut veljellä kaupunkiajossa, kun hänellä on noin 4km työmatka. Otin auton itse eilen alle ja ajoin 130km lenkin autolla, niin eiköhän tuo mittaristo vilkahtanut punaiseksi (Reduce engine oil level) ja valitti että liian paljon öljyä koneessa, kun moottori lämpesi kunnolla. Auto oli juuri käynyt öljynvaihdossa täkäläisessä vehon ketjussa.
On tuo huvittavaa etteivät huollossakaan osaa öljyä laittaa koneeseen oikeaoppisesti. Täytyy huomenna käydä avautumassa ja kunnolla. Ei tiedä vaikka menikin jotain rikki autosta nyt tuon liiallisen öljymäärän seurauksena.
220.128 Black Mirror
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Sama juttu on mullakin käynyt Veholla, A-Mersuun tunkivat litran liikaa ja jopa kehtasivat laskuttaa siitä! Sytty sitte motarilla valo -> sanomista tuli :twisted:

Nyt kun käyt avautumassa, niin huollossa varmaan suhtautuvat aika välinpitämättömästi tapahtuneeseen. Suosittelen ottamaan suoraan yhteyttä esim. sähköpostitse huoltopäällikköön. Säästät aikaa ja saat hyvityksen ravaamisesta.
Vastaa Viestiin