Terve!
Auto on vm 1987 260E 4-matic ja ongelmana oikea etu parkkivalo. Parkit paloivat aluksi, mutta oikea ajovalo oli pimeenä. Vaihdoin ajovalon ja parkit toimi normaalisti tämän jälkeen. Kävin kaksi päivää myöhemmin katsastuksessa ja silloin oli oikea pimeenä. Vaihdoin polttimon ja tarkastin sulakkeen, mutta ei toimi. Mittasin jännitteen johtojen päistä ja sinne tulee vain 6V ja ehjälle puolelle 12v. Otin lampuille menevän töpselin irti ja putsasin, mutta edelleen tulee 6V. Kun oikealle puolelle laittaa polttimon paikoilleen laskee jännite nollaan ja toinen puoli toimii normaalisti. Kaikki muut valot toimii myös normaalisti.
Jostain toisesta topiikista luin että vika saattaa olla valojen ohjausmoduulissa???. En millään haluaisi ruveta purkamaan mitään bokseja koska yleensä sen jälkeen ei toimi enää mikään. Uskaltaako ottaa vasemmalta parkilta virran oikealle puolelle erillisellä johdolla uusinta katsastuksen ajaksi? Tai onko muita hyviä ideoita?
W124 Oikea parkki pimeenä
Re: W124 Oikea parkki pimeenä
Uskaltaahan sen ryöstää vasemmalta parkiltakin. Tuskin tuon takia kuitenkaan tuli hylsyä katsastuksesta?j328 kirjoitti: Jostain toisesta topiikista luin että vika saattaa olla valojen ohjausmoduulissa???. En millään haluaisi ruveta purkamaan mitään bokseja koska yleensä sen jälkeen ei toimi enää mikään. Uskaltaako ottaa vasemmalta parkilta virran oikealle puolelle erillisellä johdolla uusinta katsastuksen ajaksi? Tai onko muita hyviä ideoita?
No paras ja ainoa hyvä idea on korjata se poksi, todennäköisesti siinä on vika. Ei sisällä mitään avaruusajantekniikkaa vaan ihan helposti itse korjattavissa. Yleensä ihan silmällä näkee murtuneet juotokset, siitä vaan lämmittää sen verran kolvilla että sulaa uudelleen, voihan toki tinaakin lisätä mutta ei välttämätöntä. Varmuudeksi voi käydä kaikki juotoksetkin läpi. Epäonnistuminen aika epätodennäköistä...eikä nuo montaa euroa käytettynä maksakaan. Lisäksi saa oikein korjattuna tuon vikavalonkin sammumaan.
Re: W124 Oikea parkki pimeenä
[/quote]Uskaltaahan sen ryöstää vasemmalta parkiltakin. Tuskin tuon takia kuitenkaan tuli hylsyä katsastuksesta?
No paras ja ainoa hyvä idea on korjata se poksi, todennäköisesti siinä on vika. Ei sisällä mitään avaruusajantekniikkaa vaan ihan helposti itse korjattavissa. Yleensä ihan silmällä näkee murtuneet juotokset, siitä vaan lämmittää sen verran kolvilla että sulaa uudelleen, voihan toki tinaakin lisätä mutta ei välttämätöntä. Varmuudeksi voi käydä kaikki juotoksetkin läpi. Epäonnistuminen aika epätodennäköistä...eikä nuo montaa euroa käytettynä maksakaan. Lisäksi saa oikein korjattuna tuon vikavalonkin sammumaan.
Joo ei tullut hylsyä sen takia. Oli siinä vähän enemmänkin laittoa: kolme reikää pohjassa ja yksi helmassa + päästöt pielessä + tuulilasi pitäisi vaihtaa ja se pimeä parkki. Ei ole helppoa mersumiehen elämä...
Täytyy ryöstää aluksi ehjältä puolelta ja tutkia sitten boksia ajan kanssa. Mielellään senkin laittaisi kuntoon kun on ensin saanut isommat viat korjattua. Ei kukaan haluaisi ostaa uuden karheata 4-matic mersua...
