Mut sitä mä vaan meinasin et onkohan toi ihan normaalia ja jos ei oo ni missähän mahtaa olla vikaa?
Ennenki lämmöt vähän noussu paikallaan. Mut ei kyl ihan noin paljon mitä tänään...
Toimiiko se sähkötuuletin jo. Mulla olis nimittäin ylimääräinen sellainen jos se on rikki. On pirun kallis uutena.Aku P kirjoitti:No, eipä se dieseli ihan yhtä herkästi paikallaan lämpiä kuin bensakone. Joskin tästä Maurin TDT:n lämpiämistaipumuksesta olen ihmetellyt ennenkin...
Ilmastoidussa autossahan on hemmetin tärkeää muuten se, että kun nokalla on peräkkäin kaksi kennostoa, molempien flektien on syytä toimia.
Itsellä oli viime suvena tilanne, jossa koneeen tuuletin toimi oikein mutta etummaisena oleva ilmastoinnin kennolle varattu sähköpuhallin ei pyörinyt.
Autolla oli lievästi sanottuna mielenkiintoista ajella Helsingissäkin ruuhka-aikaan hellekelillä kun lämmöt nousi sataseen jo pienessäkin pysähdyksessä.
(Nohevina taistelijoina ratkaisimme ongelman kääntämällä lämmityksen täysille ja avaamalla kattoluukun/ikkunat sepposen selälleen. Sillä pelin pysyi kuumuudet kurissa mutta kokemus oli muistettava.)
Olen samaa mieltä: jos lämmöt nousee tuolla tavalla, niin nesteen kierrossa täytyy olla vikaa. Kesähelteellä sen voisi ymmärtää, mutta ei talvella.Ville Komulainen kirjoitti:Vesipumppu voi olla rikki tai syyläri tukossa.
Jotain on vialla jos noin diesel lämpeää vaikka kovan ajon jälkeenkin.
Oma 409 paukuttaa tyhjäkäyntiä joskus 16h ja lämmöt ei nouse "normaalin" yli.
Olet oikeassa, eihän sitä joka paikassa pidä säästää. Voi tulla kalliiksi ja onhan suotavaa säilyttää auto alkuperäisessä kunnossa tai tehdä siitä parempi.dealer kirjoitti:Halpa remontti, joo.
Mutta huhhuh, jos 10-20 € osassa säästää aina kun on mahdollista tehdä jotenkin toimiva "ohitusleikkaus" niin auto saattaa olla erikoisessa kunnossa vaikkapa 5 vuoden kuluttua ...![]()
(Jouni74, tämä ei ole henkilökohtainen loukkaus - tuli vain tuosta kirjoituksestasi noin yleisesti mieleen)
Mut ei siinä bensakoneen lämmönnousussa paikallaan ole välttämättä mitään ihmeellistä/vikaa.. Itellä on 230E, jossa tuuletin on "kitkatuuletin"Kalle kirjoitti:Juu eli tossa äsken olin ajelemassa ja auto siinä sitte seiso 15min tyhjäkäynnillä. Sitte menin autoon istuu ja tsiikailin vaa mittareita ni huomasin et perkule lämmöt o melkeen 120cSitte ku lähti ajelee ni ne iha minuutissa tai kahessa laski taas siihen normaaliin.
Mut sitä mä vaan meinasin et onkohan toi ihan normaalia ja jos ei oo ni missähän mahtaa olla vikaa?
Ennenki lämmöt vähän noussu paikallaan. Mut ei kyl ihan noin paljon mitä tänään...