Menee hermot, prkl! Taas uusi kokemus!
Menee hermot, prkl! Taas uusi kokemus!
Teenpä tähän yhteenvedon, kuinka 124 300E tomaatilla varustettuna temppuilee ja mitä on tehty. Asiaa sivuavaa tietoa on varmasti paljon, mutta pieninä paloina foorumilla.
Siis, kärry käynnistyy hyvin ja kulkee kunnes lä-tila n. 60-70 astetta. Sen jälkeen kulkee joten kuten, mutta nykii hemmetisti. Kun lähtee valoista, normaalikaasulla ei tapahdu mitään. Vasta kun survaisee kd:n päälle, lähtee. Sen jälkeen raju vaihto, jolloin tekarit on lentää suusta.
Joskus, hivenen aikaa menee kuin enkeli, sukkasillaan ja pintakaasulla. Mutta sitten taas...prkl!
On vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, virranjakajan kansi, lä-tila-anturi, syttyboksi ja juotettu ylijänniterele uudestaan. Hetken tuntuu siltä, että joku olis auttanut, mutta sitten taas vajotaan pohjamutiin.
Oisko bensapuolella jotain tehtävissä? Voiko toimia kd pohjassa, jos ei saa kunnolla ainetta? Kuinka saa suuttimet mitattua? Kuinka mitataan bensan paine ja mistä?
Entäpä EHA? Mitkä ovat oireet jos hajalla?
Siis, kärry käynnistyy hyvin ja kulkee kunnes lä-tila n. 60-70 astetta. Sen jälkeen kulkee joten kuten, mutta nykii hemmetisti. Kun lähtee valoista, normaalikaasulla ei tapahdu mitään. Vasta kun survaisee kd:n päälle, lähtee. Sen jälkeen raju vaihto, jolloin tekarit on lentää suusta.
Joskus, hivenen aikaa menee kuin enkeli, sukkasillaan ja pintakaasulla. Mutta sitten taas...prkl!
On vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, virranjakajan kansi, lä-tila-anturi, syttyboksi ja juotettu ylijänniterele uudestaan. Hetken tuntuu siltä, että joku olis auttanut, mutta sitten taas vajotaan pohjamutiin.
Oisko bensapuolella jotain tehtävissä? Voiko toimia kd pohjassa, jos ei saa kunnolla ainetta? Kuinka saa suuttimet mitattua? Kuinka mitataan bensan paine ja mistä?
Entäpä EHA? Mitkä ovat oireet jos hajalla?
Viimeksi muokannut spede10, Ma 08.09.2008 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
yksihän näissä on bensapumpun rele missä kans juotokset murtuu, mut en tiiä aiheuttaneeko suoraan tuommoista käytöstä mut se kannattaa kans tarkistaa ja tinata mahdolliset murtumat uudelleen
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Voisi viitata ECU:n temppuiluun. Itselläni oli juuri samantyylistä vikaa taannoin w126 300SE :n kanssa. ECU:n vaihdon jälkeen kaikki oireet hävisivät.
ECU = einsprizung control unit = ruiskun säätöyksikkö. Sijaitsi W126:ssa
hanttarin jalkatilan ulkoposken sisällä. Moottori oli samainen M103.
Tilasin käytettynä Venetmäeltä. Hinta oli jotain 250EUR.
ECU = einsprizung control unit = ruiskun säätöyksikkö. Sijaitsi W126:ssa
hanttarin jalkatilan ulkoposken sisällä. Moottori oli samainen M103.
Tilasin käytettynä Venetmäeltä. Hinta oli jotain 250EUR.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Bremit on.Kummisetä kirjoitti:Onkos tulpanjohdot minkämerkkiset? Omassa oli samantyylistä vikaa ja kahta eri johtosarjaa kokeilin mutta asettui vasta kun KLstä tilasin BREMIn satsin. Harakiri-piuhat mm.rätki läpi samantien kun käyntiin laittoi.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Tuo voi olla hyvinkin. Ruiskutusta olen alkanut epäilemään.JussiS kirjoitti:Voisi viitata ECU:n temppuiluun. Itselläni oli juuri samantyylistä vikaa taannoin w126 300SE :n kanssa. ECU:n vaihdon jälkeen kaikki oireet hävisivät.
ECU = einsprizung control unit = ruiskun säätöyksikkö. Sijaitsi W126:ssa
hanttarin jalkatilan ulkoposken sisällä. Moottori oli samainen M103.
Tilasin käytettynä Venetmäeltä. Hinta oli jotain 250EUR.
Oisko kellään nurkissa ehjää, tehtäis kaupat!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Siinähän sekin on akun takana, siinä on muistaakseni kaksi semmoista pitkää relettä, nastoja on kummassakin pirusti pohjassa.spede10 kirjoitti:Ja sijaitsee...?yksihän näissä on bensapumpun rele
Nyt menee muistikuvat hatariksi, mutta oliskohan se ollut etummainen niistä kahdesta, joku viisaampi korjatkoon. Ja siinä keskivaiheilla olevat nastat oli bensapumpulle....Joku kun muistaa mitkä ne on, niin ne nastat voi koeilun vuoksi yhdistää, vetää vaikka katkaisijan sitten väliin, niin voi ajossa testailla, vaikuttaako.
Venetmäellä niitä oli kasapäin, jos ei tinaamalla tokene. Mulle ei aikanaan sieltä löytynyt kun matikissa oli erilainen, Mega-autossa olis maksanut kolmisen sataa, joten tein ratkaisun c, ja ohitin koko releen, laitoin euron tarvikereleen väliin, ja taas pelasi.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Jäi vaihtolistasta pois puola, sekin on mennyt uusiksi.
No, Venetmäki lupasi tänään laittaa ruiskuboksin, joten katsotaan kertyykö vain kokemus vai tuleeko auto kuntoon. Laitan tietoa kuinka käy.
No, Venetmäki lupasi tänään laittaa ruiskuboksin, joten katsotaan kertyykö vain kokemus vai tuleeko auto kuntoon. Laitan tietoa kuinka käy.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
R-boksi vaihdettu, mutta eipä vielä korjaantunut kokonaan. Parannusta kyllä tuli, mutta vielä pätkii.
Suurin ongelma on vielä, että ei vastaa kaasuun kovinkaan herkästi.
Oisko nyt ruvettava penkomaan bensapuolta?
Jollain viisaalla ehdotuksia?
Suurin ongelma on vielä, että ei vastaa kaasuun kovinkaan herkästi.
Oisko nyt ruvettava penkomaan bensapuolta?
Jollain viisaalla ehdotuksia?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
jos vika bensa puolella niin sen saa selville kahdella bensanpaine mittarilla ja volttimittarilla lambdaa mittaamalla itsellä oli sama vika ja määräjakajasta oli sisältä yksi o-rengas poikki sen vaihtamalla alkoi painnet pysymään ylhäällä ja toimimaan kuin enkeli toiminut jo koko kesän. tosin oli vain nelipyttyinen, mutta samanlainen systeemi.
olipas taas vaikeasti selitetty
olipas taas vaikeasti selitetty

Mercedes-Benz forever
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Entäpä sitten, mitä mittarit kertovat? Painetta tietysti, mutta mitä niiden tulisi näyttää?toisen mittarin laitat tulo putkeen ennen määräjakajaa. ja toisen siihen määräjakajan kylkeen missä on se sokea tulppa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Menee hermot prkl! Mitä ihmettä koneessa tapahtuu?
Noh, niin!
Kun kone toimii kylmänä hyvin, niin pälkähtipä päähän kokeilla siten, että otin lä-tila-anturin piuhat irti ja laitoin irrallisen anturin niihin. Ja baanalle. Mitä ihmettä? Auto kulkee nyt myös kone kuumana ihan pintakaasulla. Vaihtaa kuin unelma, tekarit eivät enää lentele pitkin kabiinia.
Siis mitä nyt sitten oikein tapahtuu? Sen verran vielä kränkkää, että liikkeelle lähtiessä mietii sekunnin verran ennen kuin lähtee. Mutta ei nyi eikä rynkytä kuten ennen.
Viisaammat selittäkööt, minun ymmärrys ei nytkään riitä!
Kun kone toimii kylmänä hyvin, niin pälkähtipä päähän kokeilla siten, että otin lä-tila-anturin piuhat irti ja laitoin irrallisen anturin niihin. Ja baanalle. Mitä ihmettä? Auto kulkee nyt myös kone kuumana ihan pintakaasulla. Vaihtaa kuin unelma, tekarit eivät enää lentele pitkin kabiinia.
Siis mitä nyt sitten oikein tapahtuu? Sen verran vielä kränkkää, että liikkeelle lähtiessä mietii sekunnin verran ennen kuin lähtee. Mutta ei nyi eikä rynkytä kuten ennen.
Viisaammat selittäkööt, minun ymmärrys ei nytkään riitä!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Menee hermot prkl! Mitä ihmettä koneessa tapahtuu?
Viikko sitten yksi puolituttu kertoi että 1988 230CE:n tyhjäkäynti oli alkanut "humppamaan" . Oli käynyt Bosch-huollossa ja mitään vikaa ei löytynyt mistään. Korjaustoimenpide oli että joku pistoke otettiin irti sieltä määräjakajan paikkeilta. Tyjhäkäynti asettui ja kuulemma menee vielä päästöistäkin läpi, olivat mitanneet. Kuulostaa oudolta koska kysessä on saksantuonti/kattipeli; no onhan tuossa KE:ssä lambda vaikka ei olisi vähäpäästöinenkään mutta tuo kaiken lisäksi on. Ajettu vajaat 300 tkm.spede10 kirjoitti:Noh, niin!
Kun kone toimii kylmänä hyvin, niin pälkähtipä päähän kokeilla siten, että otin lä-tila-anturin piuhat irti ja laitoin irrallisen anturin niihin. Ja baanalle. Mitä ihmettä? Auto kulkee nyt myös kone kuumana ihan pintakaasulla.
Kuski aikoo nyt ajella tovin tuolla lailla, pyysin autoa nähtäväksi jotta saisi selville mikä pistoke otettiin irti

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Tekipä eilen niin, että yht´äkkiä alkoi nikottelemaan rajusti. Kävi miten kävi. Kotona avasin tulpat ja kaikki paksun noen peitossa. Puhdistin ja taas kaikki kunnossa.
Tänään auto toimi taas kuin unelma. Pintakaasulla ja vaihdot nykimättömiä.
Edelleen lä-tila-anturi roikkuu johtojen varassa. Mikä tuon anturin tehtävä on? Vaikuttaako esim. systytysennakkoon vai ruiskutukseen?
Tänään auto toimi taas kuin unelma. Pintakaasulla ja vaihdot nykimättömiä.
Edelleen lä-tila-anturi roikkuu johtojen varassa. Mikä tuon anturin tehtävä on? Vaikuttaako esim. systytysennakkoon vai ruiskutukseen?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Taitaa vaikuttaa molempiin.spede10 kirjoitti:Tekipä eilen niin, että yht´äkkiä alkoi nikottelemaan rajusti. Kävi miten kävi. Kotona avasin tulpat ja kaikki paksun noen peitossa. Puhdistin ja taas kaikki kunnossa.
Tänään auto toimi taas kuin unelma. Pintakaasulla ja vaihdot nykimättömiä.
Edelleen lä-tila-anturi roikkuu johtojen varassa. Mikä tuon anturin tehtävä on? Vaikuttaako esim. systytysennakkoon vai ruiskutukseen?
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Juu, mitataan. Auto jää tulevana viikonloppuna seisomaan pariksi viikoksi ja silloin tehdään mittaukset. Samalla uusitaan iskarit, jarrut, alatukivarren kumit, häränsilmät, tunkinreiät....jne.tonijuopperi kirjoitti:oletko saanut bensan paineet mitattua? nyt se auto luullee että se on kylmä koko ajan ja kylmäkäynnistys suutin ruikkii koko ajan bensaa. mittaa ne bensan paineet ja se anturi oikealla paikallaan turha enään koittaa neuvoa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI