Imusarjan hionta
Imusarjan hionta
Onkos kukaan tehnyt tuota? Ja hionnalla tarkoitan imusarjan sisäpuolen hiomista/kiillottamista. Sillä saa vissiin hieman paremmaksi tuon virtauksen, mutta onko siitä tehollisesti paljoakin hyötyä? Ajatus sinänsä kiehtoisi, mutta taitaa olla niin suuritöinen homma ettei siitä paljoa iloa ole?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Asiasta aasinsiltaan
Tietääkö kukaan, onko menettely painettu unholaan, jossa juurikin noita imusarjoja hiottiin semmosella muovailuvahan tyylisellä pastalla? Siis kanavaan puristettiin paineella tavaraa, jota oli eri karkeuksia, riippuen oliko kyseessä purseiden poisto vai oikein kanavien muotoilu. Tuo muotoiluhan tapahtui ikäänkuin luonnostaan, kun mömmö pyrki kulkemaan jouhevasti jolloin kanavastakin tuli huomattavasti paremmin virtaava.....satuin vain lukemaan tässä jokupäivä wanhaa Street&Race tjsp. lehteä jossa menetelmä oli esittelyssä ja vaikutti lähes nerokkaalta, mutta en ole tuosta tosiaan ikinä kuullut 


-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Tossa imusarjan kiilloittamisesta tuskin juuri on hyötyä ennemmin vaan haittaa, koska kun pinta on sileä niin on vaarana että polttoaine ei sumuunnu
hyvin vaan pisaroituu kanavien seinämille josta se kulkeutuu pisaroina palo tilaan jossa se kaasuuntuu ja syttyy epätasaisesti joka aiheuttaa huonosti hallitun palotapahtuman joka taas rasittaa sylinteriä ja venttiileitä. Imusarjojen kanavien pieni karheus on syytä jättää jolloin polttoaine sumuuntuu paremmin minkä takia kaasuuntuminen tapahtuu nopeasti ja tasaisesti, tietysti isoimmat purseet ja rosot voi siistiä mikä oikein tehtynä parantaa virtaamista. En kyllä suosittele ihan ensikertalaista suorittamaan tätäkään toimenpidettä ilman kokenutta apua
hyvin vaan pisaroituu kanavien seinämille josta se kulkeutuu pisaroina palo tilaan jossa se kaasuuntuu ja syttyy epätasaisesti joka aiheuttaa huonosti hallitun palotapahtuman joka taas rasittaa sylinteriä ja venttiileitä. Imusarjojen kanavien pieni karheus on syytä jättää jolloin polttoaine sumuuntuu paremmin minkä takia kaasuuntuminen tapahtuu nopeasti ja tasaisesti, tietysti isoimmat purseet ja rosot voi siistiä mikä oikein tehtynä parantaa virtaamista. En kyllä suosittele ihan ensikertalaista suorittamaan tätäkään toimenpidettä ilman kokenutta apua

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kaveri teetti tuollaisella piitahnalla Chevyn kannet ja imusarjan. Joutui lähettämään värkit Saksaan, missä sillon oli lähin tekijä. En oo V8 Magazinen artikkelin jälkeen siitä kuullut juurikaan muuta. Ja se artikkeli oli joskus 90 luvun alussa. Oli onni että niillä oli jigit chevyn kalikoille niin jäi homma edulliseksi , en muista paljonko, kuitnekin murto-osa normaalista vastavan työn hinasta. Jos jigit olis joutunut teettämään, olisi ne maksanut maltaita.piippu kirjoitti:Asiasta aasinsiltaanTietääkö kukaan, onko menettely painettu unholaan, jossa juurikin noita imusarjoja hiottiin semmosella muovailuvahan tyylisellä pastalla?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021