Turbiinin öljy tilavuus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mpeltola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 18.10.2004 17:42
Paikkakunta: Kokkola

Turbiinin öljy tilavuus

Viesti Kirjoittaja mpeltola »

Elikkäs kuinka paljo laitetaan automaattilaatikon turbiiniin öljyä auto o w124 300turbotiisseli nii ja minkälaista öljy.?
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Re: Turbiinin öljy tilavuus

Viesti Kirjoittaja Malm »

mpeltola kirjoitti:Elikkäs kuinka paljo laitetaan automaattilaatikon turbiiniin öljyä auto o w124 300turbotiisseli nii ja minkälaista öljy.?
Ei sinne turpiiniin erikseen öljyjä laiteta vaan se ottaa laatikosta ne öljyt, ite oon käyttäny mobil atf 220 ja mobil atf 320, jotku sanoo että tuo Dextron III:n luokituksen omaava öljy ois parempaa. (atf 320).

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Timope »

Eikös sinne mene öljyä siinä 6,5 litraa ellen ihan väärin muista.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Timope kirjoitti:Eikös sinne mene öljyä siinä 6,5 litraa ellen ihan väärin muista.
Juu. Laatikkoon ja turbiiniin yhteensä.

Molemmat pitää erikseen tyhjentää. turbiinin tyhjennyroppu tulee esille sieltä turbiinikopan pohjan ritilästä kun pyörittää konetta.

Täyttö sitten niin että ensin laatikkoon MAKS :idea: 3litraa öljyä. Sen jlk auto käyntiin ja loput öljyt laatikkoon. Mittatikulla tason tarkistus. Ennen tätä on hyvä käyttää vaihkepistä vaihteita päällä.
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Viesti Kirjoittaja Veijo »

FHRA:n touhuissa enemmänkin kiinni oleva ja paljon maailman kisoja kiertävä kaveri mainitsi joskus, että lähes kaikki kiihdytysautoilijat käyttävät Valvolinen ATF-kamaa. Vaikea sanoa johtuuko se siitä, että harrastajista suurimmalla osalla on rapakon takana tehdyt laatikot vai siitä, että Valvolinen öljyillä kuulemma laatikko kestää paremmin, koska niissä on mukana enemmän voitelevia ainesosia. Täysin toisenkäden tietoa ilman perusteita, mutta asiassa voi olla puoli totuutta.
- Veijo
Vastaa Viestiin