mb 300 e 4-matic ylesimmät viat ja osien saatavuus (vm 93)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lippis
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 01.03.2004 14:15
Paikkakunta: oulu

mb 300 e 4-matic ylesimmät viat ja osien saatavuus (vm 93)

Viesti Kirjoittaja lippis »

Mitä vikoja kyseisessä mallissa yleensä esiintyy ja osien hinta yleisesti ja saatavuus. Pari kuukautta ollu ,ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia ps. pystyykö 4-maticin alustaa madaltamaan, jos niin mistä osat.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

4- matic

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Etu perän stefojen öljy vuoto, alapallot, kallistuksen vakain edessä muuten ei sen kummempaa kuin muissakaam. Ja osia saa ihan samalla tavalla kuin normaali mersuunkin. TOSI HYVÄ KÄYTTÖ AUTO :!:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tästä kyllä löytää haullakin aikaisempaa asiaa.
Tuosta allekirjoittaisin ainakin etukallistuksenvakaajan. Omaan autooni jouduttiin vaihtamaan koko etuvakaaja ja sen kumipuslat syksyllä -- nyt auto odottelee puolestaan vakaajan kiinnitysrautaa. Edellinen osa yksinkertaisesti murtui poikki. :shock:

Lisäksi tuo 4Maticin etupään korjailu ei ole mitenkään edullista, osat ovat lähes järjestäen ainakin tuplahintaisia takavedon palikoihin verraten ja tarvikeliikkeistä (Motonet, Biltema) on turha etsiä.

Mielestäni 4Maticiin ei ole madallusjousia tarjolla ainakaan MB-tehtaan toimesta. Takapäässähän jouset ovat takavetoversion kanssa samanlaiset, mutta etupäässä nelivedossa on varsin omintakeiset vieterit eli takavedon madallusjouset eivät etupäähän sovi. Ellet sitten alennu tekemään "laikkamadallusta..."

Kokemuksesta voin kyllä kertoa, että enempi autoon kaipaa lisää maavaraa kuin madallusta. Umpihangessakin vehje etenisi kuin tankki, mutta kun turhan aikaisin jäädään "kellumaan" mahasta lumeen tai muuhun scheiseen, alkaa lisäsenttejä alustaan miettiä.

***
Muuten kyllä täsmälleen samoja vikoja on tuossa kuin takavedoissakin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kuten jo edellä mainittiin.
Pääpiirteittäin samanlainen kuin muutkin 124 mallit.
Mutta jos on 4x4 niin voi jotku osat todellakin olla hinta x 4.
Yleensä kyllä mahtava peli!
Joku mersupurkaamo??
lippis
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 01.03.2004 14:15
Paikkakunta: oulu

mb 300 e 4-matic

Viesti Kirjoittaja lippis »

kiitti tiedoista. etupäässä voi olla vähän väljää kuskin puolella.Kuinka tarkkoja konttorilla leima hommissa.Taitaa olla parempi ajella näinä aikoina sohjon yläpuolella kuin alakerta pitkin sohjoa ja muuta paukuraa,että se siitä madalluksesta. t.lippis
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Riippuu, missä kohdassa etupäätä sitä väljää on. Itsellä oli viime vuonna leimalle mentäessä kallistuksenvakaajan molemmissa päissä millikaupalla löysää ja kyllä pienemmässäkin töyssyssä kuului ohjaamoon selvä kolahdus. Läpihän tuo vaan meni, eikä inssi sanonut ko. asiasta yhtään mitään. Ei ilmeisesti ole kallistuksenvakaaja ainakaan niitä katsastuksessa syynättäviä turvallisuusosia.

Jonkun alatukivarren tai raidetangon kolahteluun sitä huomiota sitten voidaankin (ja pitää!) kiinnittää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 11.11.2003 14:58
Paikkakunta: Viitaniemi

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Aku P kirjoitti:Tästä kyllä löytää haullakin aikaisempaa asiaa.
Tuosta allekirjoittaisin ainakin etukallistuksenvakaajan. Omaan autooni jouduttiin vaihtamaan koko etuvakaaja ja sen kumipuslat syksyllä -- nyt auto odottelee puolestaan vakaajan kiinnitysrautaa. Edellinen osa yksinkertaisesti murtui poikki. :shock:

Lisäksi tuo 4Maticin etupään korjailu ei ole mitenkään edullista, osat ovat lähes järjestäen ainakin tuplahintaisia takavedon palikoihin verraten ja tarvikeliikkeistä (Motonet, Biltema) on turha etsiä.

Mielestäni 4Maticiin ei ole madallusjousia tarjolla ainakaan MB-tehtaan toimesta. Takapäässähän jouset ovat takavetoversion kanssa samanlaiset, mutta etupäässä nelivedossa on varsin omintakeiset vieterit eli takavedon madallusjouset eivät etupäähän sovi. Ellet sitten alennu tekemään "laikkamadallusta..."

Kokemuksesta voin kyllä kertoa, että enempi autoon kaipaa lisää maavaraa kuin madallusta. Umpihangessakin vehje etenisi kuin tankki, mutta kun turhan aikaisin jäädään "kellumaan" mahasta lumeen tai muuhun scheiseen, alkaa lisäsenttejä alustaan miettiä.

***
Muuten kyllä täsmälleen samoja vikoja on tuossa kuin takavedoissakin.
Olen täysin samaa mieltä, enemmän kaipaa lisäsenttejä kuin madallusta.
Ne mitä todella tarvitsisi olisi vakio mittaiset todella jäykät etujouset,
mutta niitä kun ei löydy edes rahalla. Jos joku tietäisi missä tehtäisiin tai
mistä saisi olisin erittäin kiitollinen. Etsitty on , väsytty on ja tosi on!
Vastaa Viestiin