vm 94 C 250D teho haviää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
eq53
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 23.09.2008 17:09

vm 94 C 250D teho haviää

Viesti Kirjoittaja eq53 »

Onko kellään tietoa miksi teho alkaa häviämään moottorista kun se lämpiää (ainakin tuntuu niin) ajossa. Onko pumppu kulunut vai onko moottori jo niin väljä (alta 300000km ajettu). Onko kellään kommentteja tähän?
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ei 300000 km ole mitään käyttöiän loppumisen suhteen, vika viittaa pakokaasun kierrätysksen aiheuttamiin imusarjan tukkeutusmis ongelmiin.
Ota muovinen pakokaasun kierrätysputki auki ja tutki onko väylät auki. Katso myös EGR-venttiilin toimivuus.
eq53
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 23.09.2008 17:09

Viesti Kirjoittaja eq53 »

kiitti vastauksesta. Tutkin asiaa heti huomisin. Kerron sitten kuinka oli.

t EQ53 8)
eq53
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 23.09.2008 17:09

Viesti Kirjoittaja eq53 »

eq53 kirjoitti:kiitti vastauksesta. Tutkin asiaa heti huomisin. Kerron sitten kuinka oli.

t EQ53 8)
Tsekkasin EGR ventiilin ja se toimi kyllä ja imusarjaan menevässä muoviputkessa oli kyllä mustaa mönjää mutta ei kuitenkaan niin paljon että se olisi tukossa (kerrostuma seinämällä n 1-3mm).
Olisikohan kuitenkin kone väljä kun syö jonkun verran öljyäkin, ehkä 1-2 l / 10000 km. Miten moottorin väljyyttä voisi mitata. Voiko puristukset mitata niin kuin bensamoottorissa voi? Muistaakseni laitettiin 5/50W öljyt viimeeksikin moottoriin. Olisiko hyviä neuvoja?

t. EQ53
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

eq53 kirjoitti: Olisikohan kuitenkin kone väljä kun syö jonkun verran öljyäkin, ehkä 1-2 l / 10000 km.
t. EQ53
Pakko kuitata, kun valittelin tossa edellisen auton kanssa että menee öljuä noin 0.5l/1000km. niin vastaus oli 1l/1000km saa mennä valmistajan mukaan :D

1-2l /10 000km on ihan normaalia. jos häiritsee heitä pikkasen jäykemmät öljy.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

eq53 kirjoitti:
eq53 kirjoitti:kiitti vastauksesta. Tutkin asiaa heti huomisin. Kerron sitten kuinka oli.

t EQ53 8)
Tsekkasin EGR ventiilin ja se toimi kyllä ja imusarjaan menevässä muoviputkessa oli kyllä mustaa mönjää mutta ei kuitenkaan niin paljon että se olisi tukossa (kerrostuma seinämällä n 1-3mm).
Olisikohan kuitenkin kone väljä kun syö jonkun verran öljyäkin, ehkä 1-2 l / 10000 km. Miten moottorin väljyyttä voisi mitata. Voiko puristukset mitata niin kuin bensamoottorissa voi? Muistaakseni laitettiin 5/50W öljyt viimeeksikin moottoriin. Olisiko hyviä neuvoja?

t. EQ53



Moottorin indikoimiseksi on vain luotettavaa ohivirtaustestin tekeminen.
Puristuspaineiden mittaus ei kerro koko totuutta. Ohivirtaustestillä voidaan määrittää luotettavasti kaikki tahot minne paineet karkaa.
Tuntuu kuitenkin EGR-venttiilin olevan viallinen ( alipainevuoto tms.) jos tehot tuntuu häviävän lämpimänä.
Voisit vaihtaa polttoainesuodattimet ja tarkistaa ruiskutusennakon.
eq53
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 23.09.2008 17:09

Viesti Kirjoittaja eq53 »

Moottorin indikoimiseksi on vain luotettavaa ohivirtaustestin tekeminen.
Puristuspaineiden mittaus ei kerro koko totuutta. Ohivirtaustestillä voidaan määrittää luotettavasti kaikki tahot minne paineet karkaa.
Tuntuu kuitenkin EGR-venttiilin olevan viallinen ( alipainevuoto tms.) jos tehot tuntuu häviävän lämpimänä.
Voisit vaihtaa polttoainesuodattimet ja tarkistaa ruiskutusennakon.

Kiitti kovasti vastauksista. Tilasin jo ajan dieselhuoltoon missä tarkistetaan pumppua 6.10 ja palaan sitten asiaan.

t. EQ53 :)
Vastaa Viestiin