vm 94 C 250D teho haviää
vm 94 C 250D teho haviää
Onko kellään tietoa miksi teho alkaa häviämään moottorista kun se lämpiää (ainakin tuntuu niin) ajossa. Onko pumppu kulunut vai onko moottori jo niin väljä (alta 300000km ajettu). Onko kellään kommentteja tähän?
Tsekkasin EGR ventiilin ja se toimi kyllä ja imusarjaan menevässä muoviputkessa oli kyllä mustaa mönjää mutta ei kuitenkaan niin paljon että se olisi tukossa (kerrostuma seinämällä n 1-3mm).eq53 kirjoitti:kiitti vastauksesta. Tutkin asiaa heti huomisin. Kerron sitten kuinka oli.
t EQ53
Olisikohan kuitenkin kone väljä kun syö jonkun verran öljyäkin, ehkä 1-2 l / 10000 km. Miten moottorin väljyyttä voisi mitata. Voiko puristukset mitata niin kuin bensamoottorissa voi? Muistaakseni laitettiin 5/50W öljyt viimeeksikin moottoriin. Olisiko hyviä neuvoja?
t. EQ53
Pakko kuitata, kun valittelin tossa edellisen auton kanssa että menee öljuä noin 0.5l/1000km. niin vastaus oli 1l/1000km saa mennä valmistajan mukaaneq53 kirjoitti: Olisikohan kuitenkin kone väljä kun syö jonkun verran öljyäkin, ehkä 1-2 l / 10000 km.
t. EQ53
1-2l /10 000km on ihan normaalia. jos häiritsee heitä pikkasen jäykemmät öljy.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
eq53 kirjoitti:Tsekkasin EGR ventiilin ja se toimi kyllä ja imusarjaan menevässä muoviputkessa oli kyllä mustaa mönjää mutta ei kuitenkaan niin paljon että se olisi tukossa (kerrostuma seinämällä n 1-3mm).eq53 kirjoitti:kiitti vastauksesta. Tutkin asiaa heti huomisin. Kerron sitten kuinka oli.
t EQ53
Olisikohan kuitenkin kone väljä kun syö jonkun verran öljyäkin, ehkä 1-2 l / 10000 km. Miten moottorin väljyyttä voisi mitata. Voiko puristukset mitata niin kuin bensamoottorissa voi? Muistaakseni laitettiin 5/50W öljyt viimeeksikin moottoriin. Olisiko hyviä neuvoja?
t. EQ53
Moottorin indikoimiseksi on vain luotettavaa ohivirtaustestin tekeminen.
Puristuspaineiden mittaus ei kerro koko totuutta. Ohivirtaustestillä voidaan määrittää luotettavasti kaikki tahot minne paineet karkaa.
Tuntuu kuitenkin EGR-venttiilin olevan viallinen ( alipainevuoto tms.) jos tehot tuntuu häviävän lämpimänä.
Voisit vaihtaa polttoainesuodattimet ja tarkistaa ruiskutusennakon.
Moottorin indikoimiseksi on vain luotettavaa ohivirtaustestin tekeminen.
Puristuspaineiden mittaus ei kerro koko totuutta. Ohivirtaustestillä voidaan määrittää luotettavasti kaikki tahot minne paineet karkaa.
Tuntuu kuitenkin EGR-venttiilin olevan viallinen ( alipainevuoto tms.) jos tehot tuntuu häviävän lämpimänä.
Voisit vaihtaa polttoainesuodattimet ja tarkistaa ruiskutusennakon.
Kiitti kovasti vastauksista. Tilasin jo ajan dieselhuoltoon missä tarkistetaan pumppua 6.10 ja palaan sitten asiaan.
t. EQ53