Lämmityslaitteen puhaltimen vinkuminen..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
automaticue
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Lämmityslaitteen puhaltimen vinkuminen..

Viesti Kirjoittaja automaticue »

Se on moro taas.

Tuli ostettua vaimokkeelle tuommoinen bensiinikäyttöinen tenavatähti.Useampi vuosi tuli ajeltua VAG-konsernin tuotteilla, mersu oli kuitenkin pakko saada taasen.

Mutta, mutta lämmityslaitteen moottori vinkuu, varmaan monelle tuttu vika.Miten olette saaneet voideltua ko. kamppeen laakereita, tai onko se ylipäätään mahdollista. Mistä uusi huokealla?

Eihän tuossa voi olla muuta moottoria kuin yksipisteruisku?En ole kerennyt vielä juurikaan purkaa moottoria, siksi kysyn. Myyjä tosin väitti olevan kaasarikone. Auto on siis 190E 1.8 -91.

Mukavaa olla täällä taas!
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos tosiaan 1.8 niin on ruisku.

Puhaltimen laakeria voi voidellakin, mutta aika lyhytaikainen ilo. Kannattaa vaihtaa suosiolla ihan uusi moottori, noissa kun aina tuota samaa vikaa vanhemmiten. Hieman halvemmalla pääsee kun ostaa pelkän irtomoottorin, vaihtaa siivet siitä vanhasta.
tuomo2
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja tuomo2 »

Niin voi olla tietysti että voitelu ei enää auta, mutta itse ainakin sain pelkällä crc:llä vinkunan häviämään ja on pysynyt poissa jo kohta kolme vuotta. Pyyhkijä irti niin saa puhaltimen moottorin näkyviin ja sinne suihkii ainetta.
MB 190E -90

Mercedes-Benz - Eihän muita autoja ole valmiiksi tehty.
Fenton
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mä olen joskus menestyksellä käyttänyt jotain teflonpohjaista kuivavoiteluainetta, ne kun ei kerää p*skaa, eikä välitä lämpötiloista.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
automaticue
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vastaus..

Viesti Kirjoittaja automaticue »

Nyt vihdoin tuli revittyä tuo puhaltimen moottori pöydälle. Ei ihan helppo, mutta ei vaikeakaan duuni. Vähän ahdasta..

Eka muovihilut pois tuulilasin alta, ja pyyhinmekanismi kaikkineen irti. Sitten kotelon muovisuoja sivuun väkivaltaisesti, että pääsi puhaltimen ruuvaamaan irti. Taiteillen ahtaasta välistä puhallin pöydälle ja "huolellinen" WD40 voitelu laakeripintoihin ja takas paikoilleen. Ei ollut yhtään edes väljä.

Loppu se vinkuminen sitten siihen. Nelisen päivää ollut hiljaa...

Jälkeenpäin on sitten helppo todeta, että voitelu onnistunee myös irroittamatta puhallinta, kunhan vain tietää tarkan paikan johon töräyttää liukastetta, nimenomaan ropellipään laakeriin...
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

wd40 kului mulla pois parissa viikossa ja kitinä alkoi taas. Sitten ruikkasin jotain teflonpohjaista ja eipä sen jälkee tarvinu enää kuunnella sitä. Vähän yli vuoden auto ehti olla mulla tuon teflon toimenpiteen jälkeen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Parhaiten selviää moottorin vaihdolla. omassa koitin rasvata sitä vaikka millä ja laakeri leikkasi lopunkaiken kiinni. Oli nimittäin veemäinen ajaa himaan 400km päästä kauheassa lumimyrskyssä ikkunat huurussa :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Vastaa Viestiin