Se on moro taas.
Tuli ostettua vaimokkeelle tuommoinen bensiinikäyttöinen tenavatähti.Useampi vuosi tuli ajeltua VAG-konsernin tuotteilla, mersu oli kuitenkin pakko saada taasen.
Mutta, mutta lämmityslaitteen moottori vinkuu, varmaan monelle tuttu vika.Miten olette saaneet voideltua ko. kamppeen laakereita, tai onko se ylipäätään mahdollista. Mistä uusi huokealla?
Eihän tuossa voi olla muuta moottoria kuin yksipisteruisku?En ole kerennyt vielä juurikaan purkaa moottoria, siksi kysyn. Myyjä tosin väitti olevan kaasarikone. Auto on siis 190E 1.8 -91.
Mukavaa olla täällä taas!
Lämmityslaitteen puhaltimen vinkuminen..
- automaticue
- Vakiokalustoa
- Viestit: 132
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03
Lämmityslaitteen puhaltimen vinkuminen..
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
Niin voi olla tietysti että voitelu ei enää auta, mutta itse ainakin sain pelkällä crc:llä vinkunan häviämään ja on pysynyt poissa jo kohta kolme vuotta. Pyyhkijä irti niin saa puhaltimen moottorin näkyviin ja sinne suihkii ainetta.
MB 190E -90
Mercedes-Benz - Eihän muita autoja ole valmiiksi tehty.
Mercedes-Benz - Eihän muita autoja ole valmiiksi tehty.
- automaticue
- Vakiokalustoa
- Viestit: 132
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 19:03
Vastaus..
Nyt vihdoin tuli revittyä tuo puhaltimen moottori pöydälle. Ei ihan helppo, mutta ei vaikeakaan duuni. Vähän ahdasta..
Eka muovihilut pois tuulilasin alta, ja pyyhinmekanismi kaikkineen irti. Sitten kotelon muovisuoja sivuun väkivaltaisesti, että pääsi puhaltimen ruuvaamaan irti. Taiteillen ahtaasta välistä puhallin pöydälle ja "huolellinen" WD40 voitelu laakeripintoihin ja takas paikoilleen. Ei ollut yhtään edes väljä.
Loppu se vinkuminen sitten siihen. Nelisen päivää ollut hiljaa...
Jälkeenpäin on sitten helppo todeta, että voitelu onnistunee myös irroittamatta puhallinta, kunhan vain tietää tarkan paikan johon töräyttää liukastetta, nimenomaan ropellipään laakeriin...
Eka muovihilut pois tuulilasin alta, ja pyyhinmekanismi kaikkineen irti. Sitten kotelon muovisuoja sivuun väkivaltaisesti, että pääsi puhaltimen ruuvaamaan irti. Taiteillen ahtaasta välistä puhallin pöydälle ja "huolellinen" WD40 voitelu laakeripintoihin ja takas paikoilleen. Ei ollut yhtään edes väljä.
Loppu se vinkuminen sitten siihen. Nelisen päivää ollut hiljaa...
Jälkeenpäin on sitten helppo todeta, että voitelu onnistunee myös irroittamatta puhallinta, kunhan vain tietää tarkan paikan johon töräyttää liukastetta, nimenomaan ropellipään laakeriin...
W210 320 CDI Avantgarde
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX
W201 190E 1.8 -EX
W124 200D Autom. -EX
W123 240D -EX