Voi poistaa!
Voi poistaa!
Elikkäs tollanen 124 koppanen 300 turpo diesel on kyseessä... hieman piristetty.. mut siihen tein konerempan siis alakerta ja yläkerta uusiks... ja sit homma valmis... eka ongelma että hehkun valo ei syty ollenkaan... virta tulee releelle mut ei hehkuille.. kaikki liitokset ja muut tarkistettu miljoonaan kertaan.... ja eikun auto pilotilla käyntiin.. ja sit laatikkona 722.3 ennen toiminu moitteetta mut rempan jälkeen luistaa iihan vitusti... ja remppaa vaihteita edes takas.. ja mitään ei oo rempan aikana muutettu ja kaikki ilma piuhat ja muut tarkistettu oikein autopajalla... ja kaikki laitettu samoin kuin ennen remppaa.. ja hävispä vielä ahdotkin koneesta.. ennen 1.5 ja ny nostaa 0.5;teen en perkele ymmärrä... jos joku kehtais vähän vinkkiä antaa.... Kiitos.
Viimeksi muokannut Une82, Ti 11.11.2008 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytitkö syöttöpumpun kyljessä olevaa alipainerasiaa irti kun teit remonttia ?
Tunteeko paja, jossa tarkistutit letkut ihan varmasti mersun alipainehelvetin ? Ettei vain siltikin olisi alipaine, ja ahtopaineletkut ihan sekaisin ?
Saatko otettua vaikka kuvaa miten sulla ne letkut menee ?
Niin ja onko sulla maakaapeli varmasti kiinni moottorin ja korin välissä, voisi aiheuttaa tuon hehkuongelman ?
-Risto
Tunteeko paja, jossa tarkistutit letkut ihan varmasti mersun alipainehelvetin ? Ettei vain siltikin olisi alipaine, ja ahtopaineletkut ihan sekaisin ?

Saatko otettua vaikka kuvaa miten sulla ne letkut menee ?
Niin ja onko sulla maakaapeli varmasti kiinni moottorin ja korin välissä, voisi aiheuttaa tuon hehkuongelman ?
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Malm kirjoitti:Käytitkö syöttöpumpun kyljessä olevaa alipainerasiaa irti kun teit remonttia ?
Tunteeko paja, jossa tarkistutit letkut ihan varmasti mersun alipainehelvetin ? Ettei vain siltikin olisi alipaine, ja ahtopaineletkut ihan sekaisin ?
Saatko otettua vaikka kuvaa miten sulla ne letkut menee ?
Niin ja onko sulla maakaapeli varmasti kiinni moottorin ja korin välissä, voisi aiheuttaa tuon hehkuongelman ?
-Risto
En ottanu alipainerasiaa irti missään vaiheessa... ja piirsin oikein kuvat paperille ennen purkuhommia et kaikki tulee varmasti oikeaan paikkaan... ja mulla siellä vähän ylimääräisiäkin letkuja...ku on toi buusteri tos rottelossa.... mut pitänee vielä kerran tarkistaa letkut ja piuhat... nii ensimmäisenä tarkistettiin maa kaapeli.. ja kyl se kiinni on ja tiukasti:) mut kiitos vinkeistä!
Re: Mikä mättää... Konerempan jälkeen outoja ongelmia..??
Jos hehkun sulake on ehjä, niin voisi epäillä sitä relettä. Itse en käyttäisi pilottia.Une82 kirjoitti:eka ongelma että hehkun valo ei syty ollenkaan... virta tulee releelle mut ei hehkuille.. kaikki liitokset ja muut tarkistettu miljoonaan kertaan.... ja eikun auto pilotilla käyntiin..

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Once you go pilot, you never come back!
(hiukkasen muuteltu sananlasku...
)
(hiukkasen muuteltu sananlasku...

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Kyllä se auton moottori kestää starttipilottia oikein käytettynä. Mutta oikea tapahan se ei ole. Eräällä lapin reissulla jouduttiin W123 200D starttaamaan pilotilla jokapäivä melkee 1kk ajan. Ja kyl se rullasi senki jälkee viel parisataatuhatta ennen ku tehtiin remppaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Samaa mieltä.. kyllä moottori kestää pilottia oikein käytettynä, mut tietty sillä kyllä saa moottorin hajallekkin... ja ei mulla oo tarkotus seuraavaa 10 vuotta pilotilla käynnistellä..Sergey kirjoitti:Kyllä se auton moottori kestää starttipilottia oikein käytettynä. Mutta oikea tapahan se ei ole. Eräällä lapin reissulla jouduttiin W123 200D starttaamaan pilotilla jokapäivä melkee 1kk ajan. Ja kyl se rullasi senki jälkee viel parisataatuhatta ennen ku tehtiin remppaa.
Ny toimii..
Joo elikkäs oli laatikossa liian vähän öljyä.... tuli vissiin arvioitua väärin pois valuneen öljyn määrä... eikä sit tullu lisättyä tarpeeks... hehkun releessä oli vika ja ny se on uus ja toimii... ja syötöt liian pienellä.... nyt nostelee ahtojakin ihan kivasti.... paitsi sisään ajo pitäis kai malttaa..
mut kiitos kaikille vinkeistä autoni ja ongelmieni suhteen!
