Vilkut hävis 300 TE -90
Vilkut hävis 300 TE -90
Jus äsken, kesken ajon hävisi vilkut, ei naksu eikä vilkuta kumpaankaan suuntaan eikä hätävilkkukaan toimi.
Lisäksi viiksen päästä painettaessa pissapoika ruikkii mutta pyyhkiä ei pyyhi. Samoin pyyhlijän tihkuasento ei toimi. Jatkuvat asennot toimii....
Muuta toimimatonta en vielä huomannut... sulakkeet on ehjät ja 6:tos sulakkeen takana on vilkkujen lisäksi tööttö ja ulkolämpömittari jotka toimii.
Hajosko se momitoimi viiksi?
Missä on vilkkurele 300 TE:ssä (vm. 1990)?
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa?
Näitä kyselee kauhian hämmästynyt HBo
Lisäksi viiksen päästä painettaessa pissapoika ruikkii mutta pyyhkiä ei pyyhi. Samoin pyyhlijän tihkuasento ei toimi. Jatkuvat asennot toimii....
Muuta toimimatonta en vielä huomannut... sulakkeet on ehjät ja 6:tos sulakkeen takana on vilkkujen lisäksi tööttö ja ulkolämpömittari jotka toimii.
Hajosko se momitoimi viiksi?
Missä on vilkkurele 300 TE:ssä (vm. 1990)?
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa?
Näitä kyselee kauhian hämmästynyt HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
Akun takana on kaksi ISOA purkkia joiden päälle tulee isoilla liittimillä kaapelit (kalliin näköisiä)Marko M kirjoitti:Ei ole sulakkeita tuossa releessä kiinni, noin 10 cm leveä, painamalla vain kiinni...Hannu B kirjoitti: Monitoimirele??!! Sekö jossa on ne sulakkeet päällä?
@ HBo
Yksi punanen jonka päällä sulake (ylijännitesuojarele... muistelen) ja kolme mustaa joissa yhdessä tekstinä "APS"... ei varmaankaan tämä.
Sitten vielä kaksi muuta. Toisessa "6 zyl" ja "klima" teksti + koodeja ja toisessa vain koodeja.
Kumpi lienee se monitoimirele?
Linkki releiden kuvaan
http://kuvablogi.com/nayta/1534820/
@ HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
Moikka taas....
Ei auttanut releiden irroittelu eikä putsailu.... ei akun takaa eikä sulakeboxin takaa....
Releet näyttää aika kiinteiltä paketeilta paitsi se yksi pieni sulakeboxin takana josta koppa jäi käteen kun irrotin sitä
Pitää ruveta arpomaan... ekana se monitoimirele. siis se PISIN siellä sulakeboxin takana.
Felmit: pistän YV:tä jospa vaikka torstai iltana treffattas ja hierotaan kauppaa siitä releestä
Ei auttanut releiden irroittelu eikä putsailu.... ei akun takaa eikä sulakeboxin takaa....
Releet näyttää aika kiinteiltä paketeilta paitsi se yksi pieni sulakeboxin takana josta koppa jäi käteen kun irrotin sitä

Pitää ruveta arpomaan... ekana se monitoimirele. siis se PISIN siellä sulakeboxin takana.
Felmit: pistän YV:tä jospa vaikka torstai iltana treffattas ja hierotaan kauppaa siitä releestä
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Kyllä ainakin mulla irtos siitä sulakeboksin takaa ne releet, tosin irrotin vaan sen pisimmän ja toiseks pisimmän.. Ja nekin saa auki kun varovasti pienellä meisselillä auttelee.. Ite käytin ne auki ja katsoin et tinaukset on silmällä katsottuna ok ja suihkuttelin sinne elektroniikan puhdistus spräytä ja sen jälkeen on toiminu.. En tietenkään takuuta voi antaa mut kannattaa kokeilla. Ne muuten voi olla tiukassa siellä, että kannattaa varoen heilutella niitä että saa irti...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
lisää
Tästäpä tulee elävästi mieleen tapaus kun olin peräkärryä lainaamassa:Samuli H kirjoitti:Jos saat käsiisi varmasti toimivan hätävilkkukatkaisijan niin testaa sitä paikalleen. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun syyllinen on tuo kytkin. Pyyhkijän toimintaan se ei tosin vaikuta.
-pistoke paikoilleen, ja valotoimintoja kokeilemaan: idea

napsautanpa kätevästi 4-vilkku katkaisijan päälle, niin tulee kaikki vilkut kerralla testattua....
-katkaisija vaan napsahti jotenkin oudosti, ja sen jälkeen ei toimineet mitkään vilkut

Katkaisijaa kun tutkii, niin oli yllättävää se, että vaikka näkyvä painikeosa tekee aika pienen liikkeen, niin katkaisijan alaosassa tapahtuu melko suurikin liike -eli katkaisija on suuremmalla rasituksella, mitä voisi luulla.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
OK. Täytyy ottaa uudelleen irti ko. releet ja tutkia tarkemmi jospa vaikka sais auki.... ellei niinholisti72 kirjoitti:Kyllä ainakin mulla irtos siitä sulakeboksin takaa ne releet, tosin irrotin vaan sen pisimmän ja toiseks pisimmän.. Ja nekin saa auki kun varovasti pienellä meisselillä auttelee.. Ite käytin ne auki ja katsoin et tinaukset on silmällä katsottuna ok ja suihkuttelin sinne elektroniikan puhdistus spräytä ja sen jälkeen on toiminu.. En tietenkään takuuta voi antaa mut kannattaa kokeilla. Ne muuten voi olla tiukassa siellä, että kannattaa varoen heilutella niitä että saa irti...
puhelinta käteen ja KL:ään soittelemaan....
Kiitos kaikille vinkeistä.
@ HBo
PS. on aikas hankala ajella ilman vilkkuja kaupunkiliikenteessä


Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
felmit köysi sittenkin releen ja tämä ongelma on pois päiväjärjestyksestä.felmit kirjoitti:laitettu ja todettu, ettei relettä löytynyt kaapeistaHannu B kirjoitti:Felmit: pistän YV:tä jospa vaikka torstai iltana treffattas ja hierotaan kauppaa siitä releestä
KIITOS PALJON hänelle ja muillekin avustaneille ja vinkkejä antaneille. Kiitos



@ HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.