Tervehdys
E290 n automaattiilmatoinnin puhallin alkaa ikävästi vinkumaan kun puhallustehoa lisään yli 3:n palkin. Kyselin tästä jokin aika sitten.
Otin puhaltimen moottorin esille, pohjalevyt pois ja kokeilin puhallusta: ei tietoakaan vinkumisesta kun ilmanpaine päsi alakautta pois.
Kun kiinnitin kannen sama vinkuna alkoi. Ääni kuuluu puhaltimen ulostuloaukoista ja kun pään työntää repsikan jalkatilaan, sielläkin tuntuu jossakin vinkuvan: tai siellä se vinkumisen lähde varmaan on.
Eli kun tehoja lisää yli 3 n alkaa vinkumaan eikä puhallustehot enää paljonkaan lisäänny. Ja moottori ei aiheuta ääntä.
Missäpä vika.
Voiko kanavat olla jotekin tukkeessa? Mistä tuuletin ottaa ilman? Sieltä päästä se kai menee tukkeeseen?
Voiko vika olla siinä mikä jakaa puhallusta eri suuntiin? Onko se jokin ohjausyksikkö vai miksi sitä kutsutaan.
Kiitoksia.
JL
W210 puhallin
Suodattimet
Siihen on vaihdettu suodattimet Vehon huollossa.
Tarkistin siten että otin 2 suodatinta irti repsikan jalkatilasta (ne mitkä tiputetaan alas) ja luukut kiinnin niin vinkuminen jatkuu.
Onko kanavissa ennen puhallimoottoria suodattimia?
Onko siinä haskalokeron takana suodattimia?
Nämä 2 on puhaltimen jälkeen (puhallussuunnassa).
JL
Tarkistin siten että otin 2 suodatinta irti repsikan jalkatilasta (ne mitkä tiputetaan alas) ja luukut kiinnin niin vinkuminen jatkuu.
Onko kanavissa ennen puhallimoottoria suodattimia?
Onko siinä haskalokeron takana suodattimia?
Nämä 2 on puhaltimen jälkeen (puhallussuunnassa).
JL
Sisään tuo ottaa ilman repsikan puolelta konehuoneesta, kannattaa
tehdä siihen suodatin itse sinne kone huoneeseen säästää lämppärin
moottoria kun ennen moottoria ei ole suodatinta ja siitä on aivan suora putki ulos.
Menee paskaa sinne moottoriin ja rupeaa viheltämään.
Eli korjaus pura moottori irti kokonaan ja puhdista "imu puoli" puhaltimen
pesästä siellä saattaapi olla roskaa.
Tai sitten siitä puhaltimen moottorista on mennyt laakeri, on ihan tyyppivika
kyseisessä moottorissa, ei kestä kovin montaa vuotta yksi moottori.
Tai sitten on nuo puhallus putkien liitokset ovat huonosti kiinni.
Mikään muu ei oikein voi vinkua.
Suodatin kannattaa tehdä samasta tavarasta mistä nuo ns. Vapaa virtaus
suodattimet eli voit sitten pestä sen...
tehdä siihen suodatin itse sinne kone huoneeseen säästää lämppärin
moottoria kun ennen moottoria ei ole suodatinta ja siitä on aivan suora putki ulos.
Menee paskaa sinne moottoriin ja rupeaa viheltämään.
Eli korjaus pura moottori irti kokonaan ja puhdista "imu puoli" puhaltimen
pesästä siellä saattaapi olla roskaa.
Tai sitten siitä puhaltimen moottorista on mennyt laakeri, on ihan tyyppivika
kyseisessä moottorissa, ei kestä kovin montaa vuotta yksi moottori.
Tai sitten on nuo puhallus putkien liitokset ovat huonosti kiinni.
Mikään muu ei oikein voi vinkua.
Suodatin kannattaa tehdä samasta tavarasta mistä nuo ns. Vapaa virtaus
suodattimet eli voit sitten pestä sen...
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04