124 tuulilasin pyyhin jumittui: Kauhea palaneen käry!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Susi Vehviläinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viesti:

124 tuulilasin pyyhin jumittui: Kauhea palaneen käry!

Viesti Kirjoittaja Susi Vehviläinen »

Yritin löytää haulla, mutta ei ainakaan mun silmiini osunut. Tosin 124 pyyhkimestä kirjoitettu täällä niin paljon että kirjan voisi kirjoittaa!

Asiaan: Tänään ajellessa sateessa, tuulilasin pyyhin pysähtyi keskelle lasia. Hetken ajeltua "viisari nakelissa" alkoi sisälle tulemaan todella kitkerä palaneen muovin käry. No mese penkalle ja pelti auki: Edellinen sankari oli vaihtanut tuulilasinpyyhkijänsulakkeen reilusti isompaan, eli ei ollut tästä syystä poksahtanut lanka poikki. Aiemmin ollut jo ko. pyyhkimen kanssa se ongelma ettei nopeampi tempoinen pyyhkiminen ole toiminut. Olen myös huomannut että pyyhkimiä käyttäessä, monitoimiviiksi lämpenee varrestaan.

Kärytys loppui kun poistin sulakkeen, mutta nyt sitten ei ole pyyhintä. Onko kellään kokemusta ja mistä suunnasta tuota mahdollista vikaa kannattaisi lähteä metsästämään: Pyyhkijän moottori, viiksi...? Ei johdu ainakaan vivustosta, koska rasvailen sitä muutamaan kertaan vuodessa.

Itse veikkaisin tuota monitoimikytkintä (viiksi), mutta te tiedätte varmaankin paremmin, mistä mahdollinen vika löytyisi ilman koko auton purkamista.
Ulvova susi ei sammaloidu.....missään!
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Olisiko kuitenkin pyyhkjän moottori kärynnyt,ottaa lämppäri käryt sisään helposti koska puhallin on siinä aika lähellä alla?Jotenkin vain yksi nopeus ja ylisuuri sulake viittais moottoriin.Tiedä sitten?

T.Jaakko.P
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei muuta kuin uusi moottori tilalle ja koittaa kestääkö normaali arvonen sulake :roll: jos ei niin on tainnu johot sulaa yhteen viiksen ja moottorin välistä :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
felmit
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja felmit »

käytetty ehjä moottori löytyy...
Samat oireet oli, moottorin vaihto ei auttanut. Siksi käytetty löytyy.
Viiksivikaa epäilen,
ei välttämättä polta sulaketta
tai varsi jumii johonkin asentoon
autodidakti
TUNEMAN
Sisäänajossa
Sisäänajossa

MB 124w:n pyyhin ongelmia?

Viesti Kirjoittaja TUNEMAN »

Moi mulla ollut vataavaa vikaa edellisessä 300 malissa, ajeltiin perheenkanssa kyläreissulla ja kas yhtääkkiä käry, pyyhin lakkasitoimimasta ja varsilämpeni. No pikaisesti sulake pois ja päätepaikalla selvittelin vikaa. Mulla kävi tuuria viiksen likuosassa oli vain liikaa kertynyttä töhnää, jonka kun putsaili ja rasvasi crc:llä niin johan toimii.

Nyt muistan huolehtia säännöllisestä puhdistuksesta ja rasvauksesta ettei johdot-, moottori tai sulake kärähdä.
Susi Vehviläinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Susi Vehviläinen »

felmit kirjoitti:käytetty ehjä moottori löytyy...
Harmi kun kerkisin jo hakemaan Motonetistä 79 euron moottorin.
Ja kyllä: Moottorihan sieltä oli palanut (haistoin jo avatessa). Pyyhkijä pelittää kaikilla nopeuksilla, oikean kokoisella sulakkeella ja nyt sen eron huomasi hyvin, kuinka tahmeasti tuo vanha moottori pyyhki!
Jännä juttu, mutta ilmeisesti tuo viallinen pyyhkijänmoottori aiheutti oikosulkua tuossa monitoimiviiksessä, koska ennen ei toiminut pitkien "väläytys" toiminto, mutta tämän remontin myötä viiksen kaikki toiminnat pelaavat moitteettomasti???
Kiitoksia vain kaikille vastanneille suuresta avusta ja 80euron säästöstä:Olisin itse ostanut kuitenkin ensin sen monitoimiviiksen... :oops:
Ulvova susi ei sammaloidu.....missään!
Vastaa Viestiin