Kardaanin korjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sisaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 10.02.2005 20:33
Paikkakunta: Go Vola

Kardaanin korjaus

Viesti Kirjoittaja sisaari »

C180 1.8 vm 97 bensa farmari. Kardaanista kannatinlaakerin kumi sekä ristikkonivel rikki, Missä kannattaa huollattaa kardaani ja mitähän moinen maksaa, Onko Kouvolan lähellä paikkaa
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Eiköhän nuo perushommat osaa korjaamo kuin korjaamo. Kannatinlaakeri ja kumi muistaakseni 50€ luokkaa. Vaihda laakeri samalla kun kumi. Ristikosta ei tietoa.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2308
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ellei muuta löydy niin Komet Oy Espoo Juvanmalmi :twisted: ...he myös tasapainottavat kardaanisi :idea: :idea: ...siellä onnistuu kaikki vatari ja kardaani hommat (myös vaikka lyhennykset jne.) :twisted: ...vanha ja tunnettu ammatti firma :twisted:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ei kauheen usein noista ristikoita kyllä mene... mutta jos näin on ni ainoo mitä suositella voi on komet oy.
Avatar
sisaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 10.02.2005 20:33
Paikkakunta: Go Vola

Viesti Kirjoittaja sisaari »

Ristikko nivelessä on sellainen jäykkä kohta kun akseli on suorassa jos vähänkin kääntää niin selvästi huomaa että neulat on kulunt ,on kuin olisi sellainen kolonen
Enne vanhaan ristikko oli sellaisilla sisäisillä lukkoprikoilla (seegeri) kiinni tässä kardaanissa jotain piste prässäyksiä
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Liki kaikissa mersun kartaaneissa on se "kanttinen" kohta>>> ei vaikuta mihinkään :idea:
Joku mersupurkaamo??
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

purin yhen sellasen ristikon ja totesin ettei laakereissa ollut mitään vikaa ainoastaan rasvat oli sittaantunut ja siitä johtu se nytkähtely :wink:
voishan sitä ristikkoo hieman lämmittää että rasva vähän pehmiäis niin lakkaa nytkähtelyt, mutta sekin on lyhyt aikanen konsti :idea:
ei muuta kun antaa mennä vaan :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

juu ei muutaku uus kannatinlaakeri ja kumi paikalleen.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3021
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Pystäriprojektissa tuli huomattua, että tasapainotuttaminen kannattaa erittäin paljon ja se, että laittaa etu- ja takapalat linjaan keskenään.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
sisaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 10.02.2005 20:33
Paikkakunta: Go Vola

Viesti Kirjoittaja sisaari »

No juu ostin motonetistä valmiin kannattimen missä oli jo laakeri paikallaan eihän toi vaihtaminen ollutkaan mikään ongelma. Ristikkoa en sitten alkanut korjailemaan vaikka siinä olikin sellainen jäykkä kohta.
Vaihdelaatikkokin on sitten uusittu ,ei enää vingu ja vikise.
Avatar
cruiser86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 02.11.2008 12:55
Paikkakunta: Kouvola-Mikkeli

Viesti Kirjoittaja cruiser86 »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Pystäriprojektissa tuli huomattua, että tasapainotuttaminen kannattaa erittäin paljon ja se, että laittaa etu- ja takapalat linjaan keskenään.


Etu ja takapalat kannattaa tosiaan merkata jollain nuolilla tai rastilla ennenkuin ottaa kardaanin irti. Nimim. kokemusta on, kun kardaanin puolikkaat käsissä ja mites nää taas olikaan.. :roll:
-Kaikkea ei voi koskaan tietää-

190E -85
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

sisaari kirjoitti:No juu ostin motonetistä
Kyl mää jättäsi Motonetin osat sinne hyllyyn... :?
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Vastaa Viestiin