Väyrysen oik.ylätukivarren vaihto etupäähän

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jannep!
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 28.07.2008 16:39

Väyrysen oik.ylätukivarren vaihto etupäähän

Viesti Kirjoittaja jannep! »

eli "sähköliitinkotelo" -vai mikä se on- pitäisi saada tyhjäksi ennen kuin sen saa irroitettua - jotta saa sen tukivarren pultin irti. Sähköhärpäkkeistä se ohjaamon puolimmainen ei tahdo irrota (ilman sorkkarautaa) siispä miten mahtaa irrota hallitusti? (Joku oli muistini mukaan sen irti saanut mutta en löytänyt tarinaa että miten se oli tapahtunut). Ajokki on 220d vm 1996.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Itse vaihtelin molemmat ylätukivarret viime jouluna, mutta tuo muisti..

Nyt en ihan varma ole mitä tarkoitat saada tyhjäksi, mutta ei sitä tarvi sieltä pois ottaa. Liittimet tarvi tosiaan kaikki aukaista (ja jonkun liittimen kanssa sinulla kait ongelmia juuri onkin?) ja sen jälkeen siellä on tarpeeksi tilaa.

Ei sinulla ole kuvaa liittimestä näin muistin piristämiseksi..

Noita tukivarsia vaihtaessa kävi kyllä mielessä, että miksi ei ole laitettu kiinteitä muttereita hitsaamalla????
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
T270CDI
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 28.02.2006 09:14

Viesti Kirjoittaja T270CDI »

2000 vuosimallissa sieltä apukuskinpuolen pyöräkotelosta löytyy pienen pieni kumitulppa, jonka kautta saa lenkkiavaimella pidettyä mutteria kiinni kun pulttia sieltä wepaston takaa pyörittelee. Takaisinlaitto onkin sitten
jo ihan toinen juttu. siitä ei ilman apumiestä enää slviytynyt. Teippiä lenkkiavaimen päähän että saa mutterin pysymään kun tarjoaa sitä pultin kierteelle :oops:
W210 E270CDI -00
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On kyllä todella onneton suunnittelu tuossa kohtaa.

Mie purin omasta 290stä sen sähkökotelon pois. Liittimet irti ja poksit pois nini pohjalta löyty muutama ruuvi jolla kotelo on kiinni. Näin sai raotettua sen verran että sai mutterin takaisin paikoilleen.

ei onnistunut 5:llä eri lenkki avaimella siitä kumitulpan reiästä.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Samoin, tein kuin Mika myös. Purin (aivo)laatikon kokonaan pois edestä. Toinen puoli onkin jo paljon helpompi.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jokunen varsi tullu vaihettua,kaikki olen vaihtanu sieltä pyöräkotelon pienestä reijästä lenkkiavaimella kiinnipitäen. Tarvii vaan lenksu muotoilla tuohon hommaan. eli siitä tulee semmonen mersun erikoistyökalu :wink: :lol:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jokunen varsi tullu vaihettua,kaikki olen vaihtanu sieltä pyöräkotelon pienestä reijästä lenkkiavaimella kiinnipitäen. Tarvii vaan lenksu muotoilla tuohon hommaan. eli siitä tulee semmonen mersun erikoistyökalu :wink: :lol:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Pyöräkotelon kautta se vaihto onnistuu kaikista helpoiten,pitää vain muotoilla oikeeseen muotoon lenksuavain. pieneen reikään kiva sörkkiä... :lol:
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

itekkin viime keväänä vaihoin ja kauhistelin että saattaahan olla urakka. Mut sehän olikin helppo homma. Ilmanputsarin kotelon otin pois ja siitähän se sit helppo puoltti aukaista. Tosissaan kumitulppa pois pyöränkotelosta ja lenkkiavain sinne. Heleppoo kun mikä.
Vastaa Viestiin