W124 300 24V
W124 300 24V
Nyt tarttis komuksia ym. tuntemuksia kyseisen mallisesta pelistä. Tarkotus olis hommata joko porrasperänä tai cupééna... auTomaatilla vai kepillä? Onkos noita saanu keppivaihtesenä muutakun Getragilla?
320E
Onko sulla auto jo kiikarissa? Jos ei niin suosittelen harkitsemaa suoraa 320 ostoa. Lohkohan noissa on sama mutta 320 on jonkuu verta kehittyneempi esim. 300 on aatamin aikanen puoli-mekaaninen ruisku ja virranjakajallinen sytty kun 320 on taas EFI:llä ja ns. hukkakipinällä yms...
Mitä laatikkoon tulee niin sen joudut varmaan itse päättämään kumpi on parempi, automaatilla on ihan mukava päästellä menemään mutta itseä ainakin välillä saattaa pikkusen leikittää niin onhan sen keppi sillon aina keppi
PS. loota ei ole getrag vaikka siinä onkin se 1 alhaalla vaan ihan ZF:n tekele.
Mitä laatikkoon tulee niin sen joudut varmaan itse päättämään kumpi on parempi, automaatilla on ihan mukava päästellä menemään mutta itseä ainakin välillä saattaa pikkusen leikittää niin onhan sen keppi sillon aina keppi

PS. loota ei ole getrag vaikka siinä onkin se 1 alhaalla vaan ihan ZF:n tekele.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
5v automaattina ihan ehdoton. katso tosiaan tuo kannentiiviste joka vuotaa moottorin ulkopuolelle
oma on 300ce-24 mut näillä kokemuksilla ja auton ulkonäönkin puolesta ottaisin uudemman 320. Ja se alapallonivel, sehän on yhtä puuta näis? ja maksaa siis 400€ per puoli... miten tossa 320, onko siinä sama juttu?

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Toi alapallo homma kiinnostas myös muakin! (törkeen kallis!)Sergey kirjoitti:5v automaattina ihan ehdoton. katso tosiaan tuo kannentiiviste joka vuotaa moottorin ulkopuolelleoma on 300ce-24 mut näillä kokemuksilla ja auton ulkonäönkin puolesta ottaisin uudemman 320. Ja se alapallonivel, sehän on yhtä puuta näis? ja maksaa siis 400€ per puoli... miten tossa 320, onko siinä sama juttu?
Jos 320:ssä ei ole integroitua alapalloon niin saisko sen vaihdettua tohon vanhempaan???
Mut toisekseen onko integroitu pallo pelkästään sport alustassa vai kaikissa 24 venasissa??
No tomaatti kyllä on seuraavakin kärry. Ei käy kateeksi kyl kylä/kaupunki ajossa keppivaihteistoo.
Ei se tomaatti ole kyl paha matkassakaan. Ja kuka sitä jatkuaan jaksaa remmitä?
Ainut on reagointi.
Mut nappi pohjaan niin sit mennään mitä lähtee.
Toisaaltaan saa säädettyä sitä vaihto kun kiristää KD:n vaijeria.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Olipas hyvänhintanen alapallo.. Keppi ja automaattihan on ihan makuasioita.. Taitaa todennäkösesti kallistua tuo vaakakuppi sille automaatin puolelle, on se vaan jotenki helpompi... Paljos noissa on kulutus? Kympin pintaan vissiin ku eihän sitä voimaakaan saa ilmaseksi..
no rahallahan saa ja mersulla pääsee...

320E
100% mututieto mutta mulla on sellainen käsitys että nuo kiinteät alapallot taitaa olla vain sportline alustoissa mutta takuuseen en siis tästä asiasta mene.
Ja kyllähän noihin menee ihan ne normaali alatukivarret normaaleine alapalloineen... Eipä nuo kiinteät alapallot taida muutenkaan kestävempiä olla tai ainakaan niin huomattavasti että kannattaa 800e laittaa noihin kiinni.
Ja kyllähän noihin menee ihan ne normaali alatukivarret normaaleine alapalloineen... Eipä nuo kiinteät alapallot taida muutenkaan kestävempiä olla tai ainakaan niin huomattavasti että kannattaa 800e laittaa noihin kiinni.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Itselläni on ollut 300E-24 nyt noin reilut 2,5 vuotta. Hyvinhän tuon kanssa on pärjäillyt, suurempia vikoja ei ole ollut. Pieniä käyntihäiriöitä joskus mutta niistäkin on nyttemmin päästy ylitse.
Jos nyt olisin katselemassa kuusipyttyistä 124-kopan bensamersua niin valinta olisi ehdottomasti uudemman sukupolven M104-moottorinen versio eli joko 280 tai 320 huolimatta niiden johtosarjaongelmasta. Uudempien moottorien ominaisuudet ovat vaan niin paljon paremmat, vääntää muhkeammin jo alakierroksilta ja eteneminen/ohittaminen on vaivattomampaa. Lisäksi KE-jetronicin mahdolliset ongelmat jäävät pois. Tietenkin tuo uudempikin ruisku voi ongelmia aiheuttaa.
Oman auton kulutuslukemat ovat vaihdelleet tasaisen matka-ajon noin 10 litrasta kiihkeän kaupunkipyörityksen 15-16 litraan. Eli soppa maistuu, mutta eivät nuo uudemmat 320:t juurikaan taloudellisempia ole.
Omassa autossani on sportline-alusta joten nuo em. alatukivarressa olevat kiinteät alapallot löytyy. Hinta varaosana on suolainen (muistaakseni 460e/kpl) mutta ei onneksi ole vielä tarvinnut aiheeseen perehtyä. Jostakin muistelen kuulleeni että noihin voisi laittaa normialatukivarretkin pienellä soveltamisella, tämä tosin ihan kuulopuhetta vaan.
Jos nyt olisin katselemassa kuusipyttyistä 124-kopan bensamersua niin valinta olisi ehdottomasti uudemman sukupolven M104-moottorinen versio eli joko 280 tai 320 huolimatta niiden johtosarjaongelmasta. Uudempien moottorien ominaisuudet ovat vaan niin paljon paremmat, vääntää muhkeammin jo alakierroksilta ja eteneminen/ohittaminen on vaivattomampaa. Lisäksi KE-jetronicin mahdolliset ongelmat jäävät pois. Tietenkin tuo uudempikin ruisku voi ongelmia aiheuttaa.
Oman auton kulutuslukemat ovat vaihdelleet tasaisen matka-ajon noin 10 litrasta kiihkeän kaupunkipyörityksen 15-16 litraan. Eli soppa maistuu, mutta eivät nuo uudemmat 320:t juurikaan taloudellisempia ole.
Omassa autossani on sportline-alusta joten nuo em. alatukivarressa olevat kiinteät alapallot löytyy. Hinta varaosana on suolainen (muistaakseni 460e/kpl) mutta ei onneksi ole vielä tarvinnut aiheeseen perehtyä. Jostakin muistelen kuulleeni että noihin voisi laittaa normialatukivarretkin pienellä soveltamisella, tämä tosin ihan kuulopuhetta vaan.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
jarkki, eli romikselta vaan hakee perusmalliset alatukivarret ja ruuvaa ne kiini ja sillä selvä ja taas säästyy satasia? Ja mitä muuta käytännön eroa sitten sportlinessä ja tavallisessa alatukivarressa? Hieno kuulla että sopii. Itel ei kyl ole niissä vikaa. Liekkö jo vaihdettu.
yhteenveto:
Sportlinen alatukivarsi on kiintellä pallonivelellä á400€
Ei-sportline alatukivarren irtopallonivelet á17,90€
niin ja jos ei ole jo kerrottu niin 300ce24 vie matka-ajossa 10,4x/100km alimmillaan bensaa ja kaupungissa pari litraa enemmän. Ja sitä saa myös menemään paljonkin enemmän, vaikka 20l jos haluaa
yhteenveto:
Sportlinen alatukivarsi on kiintellä pallonivelellä á400€
Ei-sportline alatukivarren irtopallonivelet á17,90€
niin ja jos ei ole jo kerrottu niin 300ce24 vie matka-ajossa 10,4x/100km alimmillaan bensaa ja kaupungissa pari litraa enemmän. Ja sitä saa myös menemään paljonkin enemmän, vaikka 20l jos haluaa

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Toi vaihto homma vois kiinnostaa nimittäin kolmevuotta menty jo ja ei vielä ole alapallot porsinu leimallaEldorado kirjoitti:Itselläni on ollut 300E-24 nyt noin reilut 2,5 vuotta. Hyvinhän tuon kanssa on pärjäillyt, suurempia vikoja ei ole ollut. Pieniä käyntihäiriöitä joskus mutta niistäkin on nyttemmin päästy ylitse.
Jos nyt olisin katselemassa kuusipyttyistä 124-kopan bensamersua niin valinta olisi ehdottomasti uudemman sukupolven M104-moottorinen versio eli joko 280 tai 320 huolimatta niiden johtosarjaongelmasta. Uudempien moottorien ominaisuudet ovat vaan niin paljon paremmat, vääntää muhkeammin jo alakierroksilta ja eteneminen/ohittaminen on vaivattomampaa. Lisäksi KE-jetronicin mahdolliset ongelmat jäävät pois. Tietenkin tuo uudempikin ruisku voi ongelmia aiheuttaa.
Oman auton kulutuslukemat ovat vaihdelleet tasaisen matka-ajon noin 10 litrasta kiihkeän kaupunkipyörityksen 15-16 litraan. Eli soppa maistuu, mutta eivät nuo uudemmat 320:t juurikaan taloudellisempia ole.
Omassa autossani on sportline-alusta joten nuo em. alatukivarressa olevat kiinteät alapallot löytyy. Hinta varaosana on suolainen (muistaakseni 460e/kpl) mutta ei onneksi ole vielä tarvinnut aiheeseen perehtyä. Jostakin muistelen kuulleeni että noihin voisi laittaa normialatukivarretkin pienellä soveltamisella, tämä tosin ihan kuulopuhetta vaan.



Kulutukseen sen verran et tuo mun laite vetäs kun lambda ja suuttimet oli kulunu/paskana niin sellaset kevyet 28l/100km matkassa

Kevyellä kengällä saa ajaa jos havittelee alle kympin lukuja.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
En ole kertaakaan päässy alle kympinSergey kirjoitti:jarkki, eli romikselta vaan hakee perusmalliset alatukivarret ja ruuvaa ne kiini ja sillä selvä ja taas säästyy satasia? Ja mitä muuta käytännön eroa sitten sportlinessä ja tavallisessa alatukivarressa? Hieno kuulla että sopii. Itel ei kyl ole niissä vikaa. Liekkö jo vaihdettu.
yhteenveto:
Sportlinen alatukivarsi on kiintellä pallonivelellä á400€
Ei-sportline alatukivarren irtopallonivelet á17,90€
niin ja jos ei ole jo kerrottu niin 300ce24 vie matka-ajossa 10,4x/100km alimmillaan bensaa ja kaupungissa pari litraa enemmän. Ja sitä saa myös menemään paljonkin enemmän, vaikka 20l jos haluaa



C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Oon kuullu että joku olis vetäny tolla 300-24 kans n. 9l/100 mut en kyllä usko! Kuullut olen myös että tuo 320 vie sen itran vähemmän kuin 300-24. Ite voisin kuvitella pääseväni vajaaseen 10 litraan tuolla kyllä. Mutta ei mun normaalilla ajotyylillä. Tuokin 10,4 oli mitattu 3 henkeä + matkatavarat 99,9kmh keskinopeudella 1300km yhtäjaksoisella matkalla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mä en oo ikinä törmännyt manuaali 24 ventiiliseen. Tai kerran olen mutta se oli 100% varmasti itse vaihdettu. Kaveri kun sen itse vaihtoi
Suoraan sanottuna se oli surkea tapaus, en pitänyt yhtään siitä. Tohon ei kuulu orginaalitehoilla manuaalia. Se ei oo mikää bmw 325.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Eikös kiinteällä pallolla oleva alatukivarsi ole kaikissa missä 4 mäntä satulat ja sen myötä suuremman et:n omaavat jarrulevyt. Ja syymä se että tavallinen tukivarsi ottaa levyyn kiinni, kiinteäälä rakenteella on saatu tukivarsi hieman ohyemmaksi levyn kohdalta.
No omassa dieselissä mihin nuo 300e-24 jarrut vaihdettu on nuo halpa tukivarret, eikä nuo kinni ota ajossa. Sitten kun jousitus on pohjaanlyöntikumeja vasten niin ottaa kiinni levyyn, muttei kuitenkaan niin paljoa että levy taittuisi.
No omassa dieselissä mihin nuo 300e-24 jarrut vaihdettu on nuo halpa tukivarret, eikä nuo kinni ota ajossa. Sitten kun jousitus on pohjaanlyöntikumeja vasten niin ottaa kiinni levyyn, muttei kuitenkaan niin paljoa että levy taittuisi.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Kyllä 300E-24/CE-24/TE-24 malleja on saanut manuaalina, itse asiassa automaatti on ollut niihin aina lisävaruste, manuaali vakiona. Tosin suurin osa lienee kylläkin sitten tilattu automaatilla. Manuaalivaihteisto näissä malleissa on käsittääkseni ZF:n tekemä, ei siis Getrag mikä näyttää olevan yleinen luulo. Tämä johtunee vaihteevalitsimen kaaviosta joka on samanlainen kuin Getragin lootassa joka löytyy esim. 190E 2.3-16 mallista.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Juu kyllä se noin on aivan niin kuin tuolla ylempänäkin jo sanoin.Eldorado kirjoitti:Manuaalivaihteisto näissä malleissa on käsittääkseni ZF:n tekemä, ei siis Getrag mikä näyttää olevan yleinen luulo. Tämä johtunee vaihteevalitsimen kaaviosta joka on samanlainen kuin Getragin lootassa joka löytyy esim. 190E 2.3-16 mallista.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Uups, asiahan olikin tuolla ylempänä jarkin toimesta jo kerrottujarkki kirjoitti:Juu kyllä se noin on aivan niin kuin tuolla ylempänäkin jo sanoin.Eldorado kirjoitti:Manuaalivaihteisto näissä malleissa on käsittääkseni ZF:n tekemä, ei siis Getrag mikä näyttää olevan yleinen luulo. Tämä johtunee vaihteevalitsimen kaaviosta joka on samanlainen kuin Getragin lootassa joka löytyy esim. 190E 2.3-16 mallista.

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Joo ja sitä löyty noiden lisäksi myös 2.3 16V Cossusta eli et ole metsässä, etkä toivottavasti tolpan ympärillä nyt kun liukkaat kelit alkavatJpalomäki kirjoitti:Lisää löylyä kehiin.. Eikös Aito ja oikea kolmesta kohtaa laakeroitu Sportti Getracci ollu 190 2.5 16V Cosworthissa? Ja tietysti EVO II:ssa DTM:n luokitusta varten??? Voin olla aivan metsässä... Niin ja palatakseni otsikon autoon niin 320:hän sitä sitte tuli hommattua.. Ja tomaatilla...

Onneksi olkoon uuden Auton johdosta! Se on hieno kone tuo 320 vaikka monet (kateelliset?) sitä moittivatkin.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Totta tuokin mutta tarkoitin lähinnä kateellisia m102 ja m103 kuskeja ketkä tuota m104:sta konetta haukkuu p*skaksiJpalomäki kirjoitti:Joo jokupa sitä jo tuolla offtopic osastolla sanokin ettei niin vanhaa mersua ettei aina joku kateellinen... säälin saa ilmaseks mut kateus pitää ansaita... xD

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89