Kierroslukumittari
Kierroslukumittari
Moi tietäjät
Olen uusi ja tyytyväinen mesen omistaja,mutta
neuvoja tarvis,kun kiekkamittari ei toimi.
Sulakkeen katsoin ehjä on.
Autohan on 300TD vm1995.
Hyvät neuvot olis tarpeen
Olen uusi ja tyytyväinen mesen omistaja,mutta
neuvoja tarvis,kun kiekkamittari ei toimi.
Sulakkeen katsoin ehjä on.
Autohan on 300TD vm1995.
Hyvät neuvot olis tarpeen
Kierroslukumittari
Danke
Täytyy varmaan ottaa mittari irti ja tutkailla sinne taakse.
Onko konehuoneen puolella mittariin liittyviä antureita ???
Täytyy varmaan ottaa mittari irti ja tutkailla sinne taakse.
Onko konehuoneen puolella mittariin liittyviä antureita ???
Itellä sama probleema, alla sigun MB.. Välillä ko tarpeeks kauan ajelee (esim. tunnin yhtä soittoa) ni rupee kiekkamittari toimiin ja automaatti vaihtaa ihan ketun tiukasti vaihteet. Normaalisti vaihtaa pehmeästi ja nätisti. En tiä sit
ei sillä et se hirveen häiritsevää ois mutta ois se kiva saada kiekkamittari toimiin.
Ehdotuksia ?
Edit: mikä ihmeen sigun mb ko sellasta näemmä näy tossa.. MB w124 300D -93

ei sillä et se hirveen häiritsevää ois mutta ois se kiva saada kiekkamittari toimiin.
Ehdotuksia ?
Edit: mikä ihmeen sigun mb ko sellasta näemmä näy tossa.. MB w124 300D -93
Kierroslukumittari
Vaikuttaako tämä Ylijänniterele myös muihin toimintoihin ???
Viikonloppuna yritän ehtiä tutkii ton releen ensin.
Jos ei siitä tokene,niin sitten sitä mittaritaulua ropaamaan
Viikonloppuna yritän ehtiä tutkii ton releen ensin.
Jos ei siitä tokene,niin sitten sitä mittaritaulua ropaamaan
Re: Kierroslukumittari
DB605A kirjoitti:Vaikuttaako tämä Ylijänniterele myös muihin toimintoihin ???
Vaikuttaa mm, Automaatin kickdowniin, ilmastointiin ja ABS-jarruihin
Re: Kierroslukumittari
Itellä ei absit toimi vaikka mun tietääkseni ne autossa on, kickdown toimii niinkuin pitää, ja kiekkamittari eiMika.T kirjoitti:Vaikuttaa mm, Automaatin kickdowniin, ilmastointiin ja ABS-jarruihin

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
kierroslukumittari
Tuli pieneen mieleen,et jos toi ylijänniterele on rikki,
niin pimeneekö kaikki edellämainitut toiminnot kertapäräyksellä ???
niin pimeneekö kaikki edellämainitut toiminnot kertapäräyksellä ???
Se on niin henkimaailman kapula että se saataa tehä mitä vain jos häiriötä löytyy. Niin ja se ABS homma selviiää sillä ku pistät virrat pääle. Pitäs pallaa ABS valo jos löytyy eikä ole palanu.
Jaa sulla oli nuiki "uus" auto. Totta vitussa tuossa absit on ainaki joskus ollu
Jaa sulla oli nuiki "uus" auto. Totta vitussa tuossa absit on ainaki joskus ollu

Pienempi vika, isompi leka.
kierroslukumittari
Moro
Kyllä ABS valo syttyy ja sammuu näyttäs toimivan.
Mutta mistä se mittari ottaa tietonsa ???
Täytyyhän joku anturi olla joka antaa tiedon myös diesel
vekottimessa.
Kyllä ABS valo syttyy ja sammuu näyttäs toimivan.
Mutta mistä se mittari ottaa tietonsa ???
Täytyyhän joku anturi olla joka antaa tiedon myös diesel
vekottimessa.
kierroslukumittari
Tuli tänään sitten tutkittua niitä sulakkeita ylijännitereleen päältä.
Toinen 10A:n sulake oli palannut.
Uusi tilalle ja käyntiin.Sulake paloi välittömästi.
Rele irti ja siellä sisällä on jotain irti,kun sitä heilutteli.
Täytyy tilata KL:sta uusi.Mulla kyllä se ASD valo toimi niinku piti,
mutta kiekkamittari ei toiminut,ASD ei varmaankaan ole pelannut
tästä johtuen.
Kiitokset Oloffille ja kumppaneille neuvoista.
Katsotaan miten käy kun saan releen vaihdettua.
Toinen 10A:n sulake oli palannut.
Uusi tilalle ja käyntiin.Sulake paloi välittömästi.
Rele irti ja siellä sisällä on jotain irti,kun sitä heilutteli.
Täytyy tilata KL:sta uusi.Mulla kyllä se ASD valo toimi niinku piti,
mutta kiekkamittari ei toiminut,ASD ei varmaankaan ole pelannut
tästä johtuen.
Kiitokset Oloffille ja kumppaneille neuvoista.
Katsotaan miten käy kun saan releen vaihdettua.
Kierroslukumittari
Kauanhan sitä iloa kestikin.
Vaihdoin ylijännitereleen ja alkoi kierroslukumittari pelaamaan.
Tänään sitten taas lopetti mittari toimintansa.
Luultavasti sulake mennyt.En kyllä tuolla lumisateessa alkanut sitä tutkimaan
Vanha rele poltti heti sulakkeen kun niitä vaihtelin.
Alkaa vain epäilyttämään mikä sen sulakkeen polttaa jos sulake on kaputt.
Kerkes sentään mittari toimia lauantaista keskiviikkoon asti.
Oliskos muita mahdollisia kohteita mitä kannattaa tarkastaa näin aluksi ???
Vaihdoin ylijännitereleen ja alkoi kierroslukumittari pelaamaan.
Tänään sitten taas lopetti mittari toimintansa.
Luultavasti sulake mennyt.En kyllä tuolla lumisateessa alkanut sitä tutkimaan
Vanha rele poltti heti sulakkeen kun niitä vaihtelin.
Alkaa vain epäilyttämään mikä sen sulakkeen polttaa jos sulake on kaputt.
Kerkes sentään mittari toimia lauantaista keskiviikkoon asti.
Oliskos muita mahdollisia kohteita mitä kannattaa tarkastaa näin aluksi ???
Viikko tässä menikin kiekkamittarin pelatessa.
Tänään poksahti taas 10A:n sulake ja vaihdoin sen. Start ja taas poks
Nyt ei toimi mittari eikä ainakaan automaattinen tyhjäkäynnin nostaja.
Ylijännite rele on uusi.Sekin tuli vaihdettua
On toi kyllä harmillinen vika.Mistähän seuraavaksi kannattais vikaa alkaa
metsästää ???Mittaritaulu???Jos siellä huono juotos,niin tekeekö juuri noin
et polttaa sulakkeen.
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.Sais ton lopultakin kuntoon.
Tänään poksahti taas 10A:n sulake ja vaihdoin sen. Start ja taas poks
Nyt ei toimi mittari eikä ainakaan automaattinen tyhjäkäynnin nostaja.
Ylijännite rele on uusi.Sekin tuli vaihdettua
On toi kyllä harmillinen vika.Mistähän seuraavaksi kannattais vikaa alkaa
metsästää ???Mittaritaulu???Jos siellä huono juotos,niin tekeekö juuri noin
et polttaa sulakkeen.
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.Sais ton lopultakin kuntoon.
Re: Kierroslukumittari
Tänään huomasin kokeilla ABSeja ko kiekkamittari toimi ja oli sopivan liukasta.. ja absithan toimivat! eli jos kiekkamittari ei toimi, niin ei myöskään absit toimi.. ja jos kiekkamittari toimii, niin toimii myös absit..h3ba kirjoitti:Itellä ei absit toimi vaikka mun tietääkseni ne autossa on, kickdown toimii niinkuin pitää, ja kiekkamittari eiMika.T kirjoitti:Vaikuttaa mm, Automaatin kickdowniin, ilmastointiin ja ABS-jarruihin
Voiko tuosta päätellä että se rele on "rikki" ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
kait se vähän siihen viittais, mun mielestä ne absit ei oo mitenkään riippuvaiset kiekkamittarista!
omalla kakkosnelosella ajelin monta kuukautta niin ettei kiekkamittari pelannu ja absit kyllä pelas!
kiekkamittarilta oli piirilevystä maajohto irti, vaihoin samalla sitte kokonaan toisen mittarin ja sille vedin suoran virran (kiekkamittarillehan ei tule kuin kolme johtoa: virta, maa ja signaali suoraan anturilta) elikkä virta mittarille ei sen jälkeen tullu ollenkaan ylijännitereleen kautta!!!
pelannu moitteetta jo pari vuotta...
eli toisin sanoen tartteeko se kiekkamittari ollenkaan sitä ylijänniterelettä?
viisaammat korjakkoon jos oon väärässä...
omalla kakkosnelosella ajelin monta kuukautta niin ettei kiekkamittari pelannu ja absit kyllä pelas!
kiekkamittarilta oli piirilevystä maajohto irti, vaihoin samalla sitte kokonaan toisen mittarin ja sille vedin suoran virran (kiekkamittarillehan ei tule kuin kolme johtoa: virta, maa ja signaali suoraan anturilta) elikkä virta mittarille ei sen jälkeen tullu ollenkaan ylijännitereleen kautta!!!
pelannu moitteetta jo pari vuotta...
eli toisin sanoen tartteeko se kiekkamittari ollenkaan sitä ylijänniterelettä?
viisaammat korjakkoon jos oon väärässä...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
MB S210 320cdi
eikös tuossa aiemmin ollu siitä just puhetta ? Mika muistaakseni sanoi että sen vuoksi voi olla monenlaista vikaa, esim kd abs kiekkamittari yms..
Sori olin laiska enkä jaksanu uudestaan lukea..
Sori olin laiska enkä jaksanu uudestaan lukea..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Huomenna pitäs piuhoja tutkia.
ABS kyllä toimii,mutta kiekkamittari Ei.
Tyhjäkäynti kylmänä matala ja ennen 10A:n sulakkeen laukeamista ylijännitereleen päältä tyhjäkäynti seilasi ylös alas kuin vanhassa Zetorissa.
Katsotaan löytyykö selvyyttä tuohon vikaan.
Felmit antoikin jo vinkkejä mitä kandee katsoa.
ABS kyllä toimii,mutta kiekkamittari Ei.
Tyhjäkäynti kylmänä matala ja ennen 10A:n sulakkeen laukeamista ylijännitereleen päältä tyhjäkäynti seilasi ylös alas kuin vanhassa Zetorissa.
Katsotaan löytyykö selvyyttä tuohon vikaan.
Felmit antoikin jo vinkkejä mitä kandee katsoa.
Johdotukset tutkittu,ja siellähän ainakin vikaa on ja rutkasti.
Felmitillähän on kokemusta tästä ja sama vika täällä.
Johtojen kuoret rapistuu pois ja siitä sitten häiriöitä polttaa ylijännitereleestä 10A:n sulaketta.ELR tippuu pois päältä myös.
Johtojen laatu on kyllä aikas heikko kuorien suhteen.Voisko tonkin laittaa vihreiden piikkiin biologisesti hajoavat johdot.
Suosittelen tarkastamaan sen ylijännitereleen lisäksi johtojen kunnon.
Vehon hinta uudelle johtosarjalle 550e,Saksassa sama sarja noin 350e.
Jos kolvi pysyy kädessä säästää pitkän pennin.
En ole ihan satavarma tästä.Sakujen mielestä uudemissa W124 johdotusten laatu on heikompi mitä 1985-1990 malleissa.Ottakoon asiantuntijat kantaa
tähän.
Felmitillähän on kokemusta tästä ja sama vika täällä.
Johtojen kuoret rapistuu pois ja siitä sitten häiriöitä polttaa ylijännitereleestä 10A:n sulaketta.ELR tippuu pois päältä myös.
Johtojen laatu on kyllä aikas heikko kuorien suhteen.Voisko tonkin laittaa vihreiden piikkiin biologisesti hajoavat johdot.
Suosittelen tarkastamaan sen ylijännitereleen lisäksi johtojen kunnon.
Vehon hinta uudelle johtosarjalle 550e,Saksassa sama sarja noin 350e.
Jos kolvi pysyy kädessä säästää pitkän pennin.
En ole ihan satavarma tästä.Sakujen mielestä uudemissa W124 johdotusten laatu on heikompi mitä 1985-1990 malleissa.Ottakoon asiantuntijat kantaa
tähän.