Voi vide. Nyt hajos sitten ikkunannostin.
Voi vide. Nyt hajos sitten ikkunannostin.
Että hianoo...
Onneksi ei satanu paljoo. Kakrut valitti, että kuuma paksuissa haalareissaan. No takaikkunaa vähä raolleen sitte vaan.
Ja sitten taas kohta ylös takas. Ehym... Kuuluu räks-poks-rits ja klasi jää auki... Voi j-lauta... prkl...
No jos olis ollu romiksen kohalla, niin suoraan oisin ajanu sinne. Ja pois kävelly taakse kattomatta. On nääs vikatila päällä myös koneessa ja sillee... Parit kierrokset ruosteita yms. kivaa takana...
Ei ollu kumminkaan romista käsillä ja keskellä kaupunkia. Sitten vaan parkkiin ja klasi väkivalloin ylös. Pysyy näköjään ylhäällä. Tiivisteet on aika tiukat onneksi Täytyy näin pakkasella koittaa jäädyttää paikalleen tai jotain. Ilmastointiteippi vois varmaan auttaa kans. Tai jotan kiilaa tiivisteen väliin yms.
Paskat tota viitti yrittää korjatakaan. Kunhan pysyy joteski klasi paikallaan. Näin kai se on viisain? Vai tietääkö joku, kantsiiko tota ovee alkaa repiin auki? Se voi olla sen verta ruosteessa, että saako siitä enää kalua. Että vaihdetaan sitten, kun putoo koko ovi. On se kyllä massattu toisaalta ja ei siinä päällepäin ruostetta (enään maalauksen jälkeen) ole.
Onneksi ei satanu paljoo. Kakrut valitti, että kuuma paksuissa haalareissaan. No takaikkunaa vähä raolleen sitte vaan.
Ja sitten taas kohta ylös takas. Ehym... Kuuluu räks-poks-rits ja klasi jää auki... Voi j-lauta... prkl...
No jos olis ollu romiksen kohalla, niin suoraan oisin ajanu sinne. Ja pois kävelly taakse kattomatta. On nääs vikatila päällä myös koneessa ja sillee... Parit kierrokset ruosteita yms. kivaa takana...
Ei ollu kumminkaan romista käsillä ja keskellä kaupunkia. Sitten vaan parkkiin ja klasi väkivalloin ylös. Pysyy näköjään ylhäällä. Tiivisteet on aika tiukat onneksi Täytyy näin pakkasella koittaa jäädyttää paikalleen tai jotain. Ilmastointiteippi vois varmaan auttaa kans. Tai jotan kiilaa tiivisteen väliin yms.
Paskat tota viitti yrittää korjatakaan. Kunhan pysyy joteski klasi paikallaan. Näin kai se on viisain? Vai tietääkö joku, kantsiiko tota ovee alkaa repiin auki? Se voi olla sen verta ruosteessa, että saako siitä enää kalua. Että vaihdetaan sitten, kun putoo koko ovi. On se kyllä massattu toisaalta ja ei siinä päällepäin ruostetta (enään maalauksen jälkeen) ole.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Jaaha. Toi ei vaikuta kalliilta. Kuulu tosiaan semmonen räks, niinku joku osa ois rikkunu. Varmaan juur toi. Jos selviäis tommosen muutaman euron kilkkeen vaihdolla, niin ehkäpä kantsis koittaa kuteski...DBFI kirjoitti:Takalasin mekanismin rikkoutuminen on W210:ssä tyyppivika. Joku Amerikan palstoilla väitti että W210:n muoviosa on sama kuin W124:n paitsi että 124:ssa metallinen ja kestävä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Itellä hajos -00 320CDIstä vasemmasta takalasista mekanismi tossa pari kk sitten. Uus makso Veholla jotain 100 € pintaan + työ oli tunnin tjsp. Kallista kuitenkin. Vasen takalasin mekanismi hajos myös entisestä Väykystä 220DSL:stä eli aika paskoja ovat noi mekanismit. Siinä avasin ovipahvit ja laitoin poraruuvilla lasin jumiin, eli ei toiminut enää sen jälkeen. Ei kyllä haitannukkaan mitään...
PS. Ei sitä pysty korjaamaan, se on niin solmulla siellä että parempi laittaa suosiolla uus. KL:ssä ois ollu osa halvempi, mut ei sitä ite osannu laittaa ainakaan meikäläinen.
PS. Ei sitä pysty korjaamaan, se on niin solmulla siellä että parempi laittaa suosiolla uus. KL:ssä ois ollu osa halvempi, mut ei sitä ite osannu laittaa ainakaan meikäläinen.
Just vaihdoin omaani, neljällä popniitillä kiinni se mekanismi, ja nostimen moottori kahdella ruuvilla, helppo juttu vaihtaa. ovipahvin vaan irrottaa varovasti, ruuvit ensin ja sit jollain muovilastalla varovasti pahvi irti ja nostaa pois, tossa purkuohje oikein videon kanssa http://w210.pietrzyk.net/disassembly_reardoor.htm
KL-varaosan hinta 55€, alle tunti omia töitä, ei tullu kalliiks
KL-varaosan hinta 55€, alle tunti omia töitä, ei tullu kalliiks
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Mulla hajos kans reilu kuukausi sitten kuskinpuoleinen takamekanismi...ja korjautin sen kun ensin pimeessä pihalla olin purkanut verhoilun auki todennut että vaatii sisätilat. Se vaan jäi mietityttämään että lahoaako se ajan myötä vai onko käytön määrällä merkitystä eli onkohan parempi pitää suosiolla se takalasien lukitus päällä jottei jälkikasvu riko toista puolta....?masaf1 kirjoitti:Itellä hajos -00 320CDIstä vasemmasta takalasista mekanismi tossa pari kk sitten. Uus makso Veholla jotain 100 € pintaan + työ oli tunnin tjsp. Kallista kuitenkin. Vasen takalasin mekanismi hajos myös entisestä Väykystä 220DSL:stä eli aika paskoja ovat noi mekanismit. Siinä avasin ovipahvit ja laitoin poraruuvilla lasin jumiin, eli ei toiminut enää sen jälkeen. Ei kyllä haitannukkaan mitään...
PS. Ei sitä pysty korjaamaan, se on niin solmulla siellä että parempi laittaa suosiolla uus. KL:ssä ois ollu osa halvempi, mut ei sitä ite osannu laittaa ainakaan meikäläinen.
Ne on tätä eko-ajan muovia joka ei kestä kylmää. Hapertelee sen takia. Sama vaijerimekanismi (ja valmistaja) on Citikan autoissa joista mulla on samaa kokemusta kahden auton 5kpl vaijerin verran. Tuli oikee muistot mieleen kun se c220 rusahti. "Jaha, lasinnostin vaijerilla
"
Jos tuo kuori olis terästä kuten vaijerinkuori kuuluisikin olla... Vikaa ei olisi.

Jos tuo kuori olis terästä kuten vaijerinkuori kuuluisikin olla... Vikaa ei olisi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Joo vaijeri se oli. Nyt korjattu. Viiskymppiä. Halpaa huvia onneksi tällä kertaa.Sergey kirjoitti:Ne on tätä eko-ajan muovia joka ei kestä kylmää. Hapertelee sen takia. Sama vaijerimekanismi (ja valmistaja) on Citikan autoissa joista mulla on samaa kokemusta kahden auton 5kpl vaijerin verran. Tuli oikee muistot mieleen kun se c220 rusahti. "Jaha, lasinnostin vaijerilla"
Jos tuo kuori olis terästä kuten vaijerinkuori kuuluisikin olla... Vikaa ei olisi.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Voi vide. Nyt hajos sitten ikkunannostin.
€71 oli nyt Mertelissä mekanismi ilman moottoria. Katsotaan kuinka asennuksen käy 

Re:
Kuulemma sama osa W202 ja METALLIA..Sergey kirjoitti:onko w210 vaijerilla kuten w202? Se vaijerin suojamuovihan siitä halkeaa ja sen jälkeen se o syheröllä (nimim. kok. löyt.)
Ainaki C124 on ovissa hammasratas Linkkusysteemi mallia paksu rauta, hitsaamalla saa uusia hampaita.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re:
Älä iloitse turhan aikaiseen.jukka-tre kirjoitti: Joo vaijeri se oli. Nyt korjattu. Viiskymppiä. Halpaa huvia onneksi tällä kertaa.
Osa voi mennä rikki uudestaan vaikka tänään. Itse olen laittanut jo kaksi kertaa mekanismin eikä takuulla ole edes kylmässä käytetty murtuessa eikä sitä ennenkään.
Olen vuosikymmenten aikana tottunut siihen, että jostakin autosta osa rikkoutuessaan ja vaihdettuna uuteen, kestää koko auton käyttöiän.
Tuo Mercedes-Benz:n komponentti, monien muiden ohella, ei ole tehtykään kestämään vaan on laadultaan täyttä roskaa.
Lisäksi vahinkoja voi tulla kun matkalla sitä ei välttämättä saa edes kiilattua ylös jos ikkuna tipahtaa kokonaan oven sisään.
Aja siinä nyt sitten moottoritietä 300km sateessa ja uskottele miten hyvä Mercedes-Benz on.
Re: Voi vide. Nyt hajos sitten ikkunannostin.
Asenusvinkkinä ikkuna ylhäällä laittakaa tanko paikoilleen ja kiinni vain yläkohdasta paksulla popniitillä jolloin alapäätä voi liikuttaa sivuttain 2-3 cm jolloin saa ikkunan loksautettua paikoilleen kun sen laskee alas ja tämän jälkeen kaksi niittiä alhaalt kiinni. Ja hatunosto niille jotka saavat oviverhoilut kiinni vanhoilla hakasilla - itsellä puolet rikki joten suosiolla uudet hakaset kun ovipahvi on kerran käsissä.