Voi vide. Nyt hajos sitten ikkunannostin.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Voi vide. Nyt hajos sitten ikkunannostin.

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Että hianoo...

Onneksi ei satanu paljoo. Kakrut valitti, että kuuma paksuissa haalareissaan. No takaikkunaa vähä raolleen sitte vaan.

Ja sitten taas kohta ylös takas. Ehym... Kuuluu räks-poks-rits ja klasi jää auki... Voi j-lauta... prkl...

No jos olis ollu romiksen kohalla, niin suoraan oisin ajanu sinne. Ja pois kävelly taakse kattomatta. On nääs vikatila päällä myös koneessa ja sillee... Parit kierrokset ruosteita yms. kivaa takana...

Ei ollu kumminkaan romista käsillä ja keskellä kaupunkia. Sitten vaan parkkiin ja klasi väkivalloin ylös. Pysyy näköjään ylhäällä. Tiivisteet on aika tiukat onneksi Täytyy näin pakkasella koittaa jäädyttää paikalleen tai jotain. Ilmastointiteippi vois varmaan auttaa kans. Tai jotan kiilaa tiivisteen väliin yms.

Paskat tota viitti yrittää korjatakaan. Kunhan pysyy joteski klasi paikallaan. Näin kai se on viisain? Vai tietääkö joku, kantsiiko tota ovee alkaa repiin auki? Se voi olla sen verta ruosteessa, että saako siitä enää kalua. Että vaihdetaan sitten, kun putoo koko ovi. On se kyllä massattu toisaalta ja ei siinä päällepäin ruostetta (enään maalauksen jälkeen) ole.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Takalasin mekanismin rikkoutuminen on W210:ssä tyyppivika. Joku Amerikan palstoilla väitti että W210:n muoviosa on sama kuin W124:n paitsi että 124:ssa metallinen ja kestävä.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

DBFI kirjoitti:Takalasin mekanismin rikkoutuminen on W210:ssä tyyppivika. Joku Amerikan palstoilla väitti että W210:n muoviosa on sama kuin W124:n paitsi että 124:ssa metallinen ja kestävä.
Jaaha. Toi ei vaikuta kalliilta. Kuulu tosiaan semmonen räks, niinku joku osa ois rikkunu. Varmaan juur toi. Jos selviäis tommosen muutaman euron kilkkeen vaihdolla, niin ehkäpä kantsis koittaa kuteski...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onko w210 vaijerilla kuten w202? Se vaijerin suojamuovihan siitä halkeaa ja sen jälkeen se o syheröllä (nimim. kok. löyt.)

Ainaki C124 on ovissa hammasratas Linkkusysteemi mallia paksu rauta, hitsaamalla saa uusia hampaita.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Itellä hajos -00 320CDIstä vasemmasta takalasista mekanismi tossa pari kk sitten. Uus makso Veholla jotain 100 € pintaan + työ oli tunnin tjsp. Kallista kuitenkin. Vasen takalasin mekanismi hajos myös entisestä Väykystä 220DSL:stä eli aika paskoja ovat noi mekanismit. Siinä avasin ovipahvit ja laitoin poraruuvilla lasin jumiin, eli ei toiminut enää sen jälkeen. Ei kyllä haitannukkaan mitään...

PS. Ei sitä pysty korjaamaan, se on niin solmulla siellä että parempi laittaa suosiolla uus. KL:ssä ois ollu osa halvempi, mut ei sitä ite osannu laittaa ainakaan meikäläinen.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Just vaihdoin omaani, neljällä popniitillä kiinni se mekanismi, ja nostimen moottori kahdella ruuvilla, helppo juttu vaihtaa. ovipahvin vaan irrottaa varovasti, ruuvit ensin ja sit jollain muovilastalla varovasti pahvi irti ja nostaa pois, tossa purkuohje oikein videon kanssa http://w210.pietrzyk.net/disassembly_reardoor.htm
KL-varaosan hinta 55€, alle tunti omia töitä, ei tullu kalliiks
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

masaf1 kirjoitti:Itellä hajos -00 320CDIstä vasemmasta takalasista mekanismi tossa pari kk sitten. Uus makso Veholla jotain 100 € pintaan + työ oli tunnin tjsp. Kallista kuitenkin. Vasen takalasin mekanismi hajos myös entisestä Väykystä 220DSL:stä eli aika paskoja ovat noi mekanismit. Siinä avasin ovipahvit ja laitoin poraruuvilla lasin jumiin, eli ei toiminut enää sen jälkeen. Ei kyllä haitannukkaan mitään...

PS. Ei sitä pysty korjaamaan, se on niin solmulla siellä että parempi laittaa suosiolla uus. KL:ssä ois ollu osa halvempi, mut ei sitä ite osannu laittaa ainakaan meikäläinen.
Mulla hajos kans reilu kuukausi sitten kuskinpuoleinen takamekanismi...ja korjautin sen kun ensin pimeessä pihalla olin purkanut verhoilun auki todennut että vaatii sisätilat. Se vaan jäi mietityttämään että lahoaako se ajan myötä vai onko käytön määrällä merkitystä eli onkohan parempi pitää suosiolla se takalasien lukitus päällä jottei jälkikasvu riko toista puolta....?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ne on tätä eko-ajan muovia joka ei kestä kylmää. Hapertelee sen takia. Sama vaijerimekanismi (ja valmistaja) on Citikan autoissa joista mulla on samaa kokemusta kahden auton 5kpl vaijerin verran. Tuli oikee muistot mieleen kun se c220 rusahti. "Jaha, lasinnostin vaijerilla :evil: "

Jos tuo kuori olis terästä kuten vaijerinkuori kuuluisikin olla... Vikaa ei olisi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Sergey kirjoitti:Ne on tätä eko-ajan muovia joka ei kestä kylmää. Hapertelee sen takia. Sama vaijerimekanismi (ja valmistaja) on Citikan autoissa joista mulla on samaa kokemusta kahden auton 5kpl vaijerin verran. Tuli oikee muistot mieleen kun se c220 rusahti. "Jaha, lasinnostin vaijerilla :evil: "

Jos tuo kuori olis terästä kuten vaijerinkuori kuuluisikin olla... Vikaa ei olisi.
Joo vaijeri se oli. Nyt korjattu. Viiskymppiä. Halpaa huvia onneksi tällä kertaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Senna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 23.10.2009 09:16

Re: Voi vide. Nyt hajos sitten ikkunannostin.

Viesti Kirjoittaja Senna »

€71 oli nyt Mertelissä mekanismi ilman moottoria. Katsotaan kuinka asennuksen käy :-)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re:

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Sergey kirjoitti:onko w210 vaijerilla kuten w202? Se vaijerin suojamuovihan siitä halkeaa ja sen jälkeen se o syheröllä (nimim. kok. löyt.)

Ainaki C124 on ovissa hammasratas Linkkusysteemi mallia paksu rauta, hitsaamalla saa uusia hampaita.
Kuulemma sama osa W202 ja METALLIA..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2586
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re:

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jukka-tre kirjoitti: Joo vaijeri se oli. Nyt korjattu. Viiskymppiä. Halpaa huvia onneksi tällä kertaa.
Älä iloitse turhan aikaiseen.

Osa voi mennä rikki uudestaan vaikka tänään. Itse olen laittanut jo kaksi kertaa mekanismin eikä takuulla ole edes kylmässä käytetty murtuessa eikä sitä ennenkään.

Olen vuosikymmenten aikana tottunut siihen, että jostakin autosta osa rikkoutuessaan ja vaihdettuna uuteen, kestää koko auton käyttöiän.
Tuo Mercedes-Benz:n komponentti, monien muiden ohella, ei ole tehtykään kestämään vaan on laadultaan täyttä roskaa.
Lisäksi vahinkoja voi tulla kun matkalla sitä ei välttämättä saa edes kiilattua ylös jos ikkuna tipahtaa kokonaan oven sisään.
Aja siinä nyt sitten moottoritietä 300km sateessa ja uskottele miten hyvä Mercedes-Benz on.
Paavo220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 04.10.2012 21:11

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Paavo220 »

E200kompressor kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti: Joo vaijeri se oli. Nyt korjattu. Viiskymppiä. Halpaa huvia onneksi tällä kertaa.
Älä iloitse turhan aikaiseen.
Onhan tuosta ilakoinnista jo reilu 4vuotta :lol:
Senna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 23.10.2009 09:16

Re: Voi vide. Nyt hajos sitten ikkunannostin.

Viesti Kirjoittaja Senna »

Asenusvinkkinä ikkuna ylhäällä laittakaa tanko paikoilleen ja kiinni vain yläkohdasta paksulla popniitillä jolloin alapäätä voi liikuttaa sivuttain 2-3 cm jolloin saa ikkunan loksautettua paikoilleen kun sen laskee alas ja tämän jälkeen kaksi niittiä alhaalt kiinni. Ja hatunosto niille jotka saavat oviverhoilut kiinni vanhoilla hakasilla - itsellä puolet rikki joten suosiolla uudet hakaset kun ovipahvi on kerran käsissä.
Vastaa Viestiin