nykäys/automaatti
nykäys/automaatti
kyselin täällä n. 2vkoo sitten MB c220 -95automaatin, aj. 125tkm,nykäisystä(kovahko) ykköseltä kakkoselle ja vastauksista päätellen ei vakavaa?! Soitin Vehon neuvontaan ja vastaus oli,että kyllä tarttis korjata! Myös Vehon tieto siitä, että MB lähtisi liikkeelle 2-vaihteella(mulla lähtee aina ykkösellä) paitsi jos E/S -valitsin on jommassa kummassa asennossa(en muista kummassa) ni silloin 1-vaihteella. Muuten pelaa moitteettomasti.Ketä tarttis uskoo?Missä säädättää (Vehon hinta n. 4-500 egee!!??).
Re: nykäys/automaatti
E kakkosella. S ykkösellä.junkkri kirjoitti:Myös Vehon tieto siitä, että MB lähtisi liikkeelle 2-vaihteella(mulla lähtee aina ykkösellä) paitsi jos E/S -valitsin on jommassa kummassa asennossa(en muista kummassa) ni silloin 1-vaihteella.
Muilta osin vastaukseni on sama kuten aikaisemminkin
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=6331

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Oho,oho. Muistatko oliko valitsin tuolloin E:llä vaiko S:llä. Omakohtaisesti olen huomannut, että tuo E asento on liukkaalla toimivampi, sillä vaihtohetket on alhaisemmilla kierroksilla ja niin ollen perän luistelu pysyy hitusen paremmin kontrollissa.junkkri kirjoitti:Rupee oleen kuitenkin vaarallinen .Eilen aamulla 90-mutkassa (liukasta)irtos pito pyöristä nykäyksen johdosta ja pyörähdys (onneks ei ollut vastaantulijoita).
HANKALAA!! Korjauspajoja????
Tietenkin voisi olla ihan paikallaan, että joku Mersun automaattien korjaaja ajaisi tuolla sinun autolla ja kertoisi oman perstuntuma mielipiteen asiasta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
No tuo kyllä kuulostaa jo todella pahalta. Kehotan ottamaan yhteyttä foorumin automaattispesialisti Jarkko S.:ään.junkkri kirjoitti:Rupee oleen kuitenkin vaarallinen .Eilen aamulla 90-mutkassa (liukasta)irtos pito pyöristä nykäyksen johdosta ja pyörähdys (onneks ei ollut vastaantulijoita).
HANKALAA!! Korjauspajoja????
EDIT: No Jarkkohan olikin jo avannut sanaisen arkkunsa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
automaatti Veholle korjaukseen
eli viimeinkin 1.6 säädettäväksi Veholle!?Hinta n.200ekee!?Voidaan Vehon mukaan alavaihteiden nykäisyä kylmänä pienentää säätämällä!!??Onnistuuko??
Pikaisesti
mitähän se tarkastus/korjaus maksaisi kuten esim Jarkolla??
niitten pantojen
tarkistuksesta ja korjauksesta minä meinasin.Toi pitäjänmäen Vehon säädöt menee myyjän laskuun.Edelleen ihmetyttää, et miten se paineen/vaijerin säädöillä onnistuu(Vehon mukaan), koska muut vaihteet toimii moitteettomasti myös kylmänä !!??
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: niitten pantojen
Kyllähän irtolaatikosta tarkistaisi äkkiäkin pannan toimintaan liittyvät tiivisteet jne, mutta jos myyjä maksaa, niin eiköhän se Veho osaa hoitaa homman kotiin. Kunhan olet tarkkana että auto tosiaan toimii siellä käynnin jälkeen.junkkri kirjoitti:tarkistuksesta ja korjauksesta minä meinasin.Toi pitäjänmäen Vehon säädöt menee myyjän laskuun.Edelleen ihmetyttää, et miten se paineen/vaijerin säädöillä onnistuu(Vehon mukaan), koska muut vaihteet toimii moitteettomasti myös kylmänä !!??
Jos ei siellä homma onnistu niin ota yhteyttä

-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Liikkeelle lähtöön se ei niinkään vaikuta, vaan kovemmissa vauhdissa pitäisi s:llä pudottaa herkemmin pientä ja pykältää isommilla kierroksilla.narg kirjoitti:sivukysymys: musta tuntuu ettei omassani E:n ja S:n välillä mitään tunnu eroa...lähtee kummallakin ykkösvaihteella? Laatikkona siis nelilovinen. Kuinkas se nuin tekee?
taitais olla jarkon paja aika lähellä....
Ei olla Kuopiosta kaukana, n.30km suurinpiirtein.
paikaltaan lähtö S:llä 1:llä ja
E:llä 2:lla oli Powermaticin selvitys laatikon numeron perusteella (tieto jostakin Hollannista).Mites eri yhtiöden öljyt??Mulla Vehon vaihtamat Esson öljyt laatikossa???
E/S-kytkin
joku tiesi, että vaihteiston E/S-kytkin olisi esim. hapettunut eikä siis "toimi" oikein!?
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: E/S-kytkin
Tuo kytkin vaikuttaa lähinnä vaijerin liikkeeseen, joten suoranaisesti en usko sen vaikuttavan niin paljoa.junkkri kirjoitti:joku tiesi, että vaihteiston E/S-kytkin olisi esim. hapettunut eikä siis "toimi" oikein!?
Onkos ominaisuus ollut muuten aina vai tullut nyt hiljattain?
Re: E/S-kytkin
joku tiesi, että vaihteiston E/S-kytkin olisi esim. hapettunut eikä siis "toimi" oikein!?[/quote]
Tuo kytkin vaikuttaa lähinnä vaijerin liikkeeseen, joten suoranaisesti en usko sen vaikuttavan niin paljoa.
Onkos ominaisuus ollut muuten aina vai tullut nyt hiljattain?[/quote]
Auto on mulla ollut n.7kk ja nykäys ollut koko ajan.Kytkin kyllä vaikuttaa vaijerin liikkeeseen mut jos kiristys/löysytys mekanismi ei toimi (lienee sähköinen??)ni voisko aiheuttaa nykäisyn yhdessä jonkun muun kanssa??
Tuo kytkin vaikuttaa lähinnä vaijerin liikkeeseen, joten suoranaisesti en usko sen vaikuttavan niin paljoa.
Onkos ominaisuus ollut muuten aina vai tullut nyt hiljattain?[/quote]
Auto on mulla ollut n.7kk ja nykäys ollut koko ajan.Kytkin kyllä vaikuttaa vaijerin liikkeeseen mut jos kiristys/löysytys mekanismi ei toimi (lienee sähköinen??)ni voisko aiheuttaa nykäisyn yhdessä jonkun muun kanssa??
Re: E/S-kytkin
Auto on mulla ollut n.7kk ja nykäys ollut koko ajan.Kytkin kyllä vaikuttaa vaijerin liikkeeseen mut jos kiristys/löysytys mekanismi ei toimi (lienee sähköinen??)ni voisko aiheuttaa nykäisyn yhdessä jonkun muun kanssa??
Mulla myös -94 C220 bensa automaatti nykäisee ensimmäisessä vaihdossa jonkin verran. Ja ykkösellä se liikkeelle lähtee ja kaikkiaan 4 pykäläähän siellä on. Ja varsinkin kylmänä aluksi tuntui että hieman liikaakin kun vertasi sitä noihin uudempiin lootiin. Olen ajatellut että se on noiden vanhempien ominaisuus kun ei se nykäys niskoja taita:) Pitäis käydä kokeileen jotakin referessi autoa niin vois verrata. S:n ja E:n eron huomaa kyllä varsinkin talvella kun se ei lähde vauhdista puottamaan niin herkästi pienemmälle E:llä mutta ei sillä kyllä mun mielestä silloin kerkeäkkään mihinkään kun meno on niin varovaista. Mutta ihan hyvä fiitseri tarvittaessa varsinkin kun ei mitään luistonestotekniikkaa muuta ole autossa kuin oma jalka.
Kyllä mun lähtee E:llä 2 ja S:llä 1 vaihteella.junkkri kirjoitti:Mulla kyllä melkei niskat katkee ja hattu lentää takapenkille(no joo).Minulla on varmahko tieto,että pitäs E:llä lähtee paikaltaan 2:lla!?Jos kiihdyttää (kylmänä)paikaltaan lähdettäessä, niin ei nykäise vahtaessa! Mites se sun -94. Testaa ja vastaa toi E:n tilanne!!!
1989 300CE Aut. ABS/ASD
1999 YAMAHA 650 Dragstar
1999 YAMAHA 650 Dragstar