190 turbotus...
190 turbotus...
auto on w201 2.5 cossu...
eli kumpi ois järkevämpi ratkaisu maltilliseen "paineistamiseen"
kompressori vai turbo..???
kun aikasemmin selailin netissä usalaiselle korjaamo sivulle... siel myytiin kunnostettuja mersun alkuperäisiä kompressoreita todella halvalla hinnalla... eli onks sellasen laitto cossuun mahdollista?? kompressori oli alkuperäisin slk 230! hinta tais olla muistaakseni 200 -300 dollarii...
turbon laittamista kyselin muutamasta itäsuomessa toimivasta pajasta... ja hinta heilahteli 5000 -10000 e...
n.350hv .. . .. ruisku, pakosarja, putkisto, turbo , välijäähy....
eli kumpi ois järkevämpi ratkaisu maltilliseen "paineistamiseen"
kompressori vai turbo..???
kun aikasemmin selailin netissä usalaiselle korjaamo sivulle... siel myytiin kunnostettuja mersun alkuperäisiä kompressoreita todella halvalla hinnalla... eli onks sellasen laitto cossuun mahdollista?? kompressori oli alkuperäisin slk 230! hinta tais olla muistaakseni 200 -300 dollarii...
turbon laittamista kyselin muutamasta itäsuomessa toimivasta pajasta... ja hinta heilahteli 5000 -10000 e...
n.350hv .. . .. ruisku, pakosarja, putkisto, turbo , välijäähy....
http://www.members.cox.net/bettyv/16v/jim_16v.htm
tälläne aika kattava kertomus löyty netistä...
eli slk 230 kompressori asennettu 190 cossuun!!!
tälläne aika kattava kertomus löyty netistä...
eli slk 230 kompressori asennettu 190 cossuun!!!
Turbo ois kyllä kertaluokkaa järkevämpi.hokutoryu kirjoitti:http://www.members.cox.net/bettyv/16v/jim_16v.htm
tälläne aika kattava kertomus löyty netistä...
eli slk 230 kompressori asennettu 190 cossuun!!!
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-03-MB ... ingPayment
tuolt löytys 230 kompressori.. taitaa olla uus.. en o varma!
550 dollarii
miks ois turbo järkevämpi???
ku aattelin et tollasen sais "halvalla" asennettuu... esim. 0.4bar
pien tehon lisäys...
tuolt löytys 230 kompressori.. taitaa olla uus.. en o varma!
550 dollarii
miks ois turbo järkevämpi???
ku aattelin et tollasen sais "halvalla" asennettuu... esim. 0.4bar
pien tehon lisäys...
Mosselman turbo löytys suoraan cossuun mut ei tainnu olla suomes ees jälleenmyyjää!!
hinta taitaa olla aika kova!!
http://84.243.254.242/~verhoeven/websit ... .php?id=45
hinta taitaa olla aika kova!!
http://84.243.254.242/~verhoeven/websit ... .php?id=45
turbo
Jos et omaa käsiä joissa on peukalo keskellä kämmentä ja olet vielä niin onnellinen että sinulla on paikka ja vehkeet millä rakennella niin tuo Turbo on pitemmällä juoksulla parempivaihtoehto.. Niin tehojen haussa kuin ahtimen kestävyydessä.
Se mitä en tiedä niin on tuon MB Bensaruiskun soveltuvuus turbolle.
mutta.
- Välijäähdyttimiä saa käytettyjä ja uusia noin 100-300e
- Turboja on käytettyjä ja uusia 200-1000e valinnan mukaan
- Pakoputkiston saa itsetehtyä 100-300e riippuen mitä haluaa
- Valmiita pakosarjoja voi saada muutamalla satasella tai sen voi tehdäitse niin tulee sellainen kuin itse haluaa
- Ahtoputkiston noin uppoaa 100e
Näihin saa tietysti uppoamaan omat ja kokosuvun eurot jos oikeen alkaa nälkä kasvamaan..
Mutta kaikessa säästää minkä osaa itse tehdä ja etsiä osina ja tietoina esim näiltä foorumeilta hakua käyttäen...
Tuo Kompura on ehkä helpoin laittaa mutta niiden kestävyys ei ole kaikkein parhainta turboon nähden ja on ilmeisesti aika tehorajoitteinen ? , mutta kaikenhan saa hajalle
Tuohon kompuraan joudut varmaan ostamaan vielä joitain lisä osia yms että se on toiminta valmiina.
Ohjeistakoon paremmin tietävät tarkemmin missä menin vikaan..
-M-
Se mitä en tiedä niin on tuon MB Bensaruiskun soveltuvuus turbolle.
mutta.
- Välijäähdyttimiä saa käytettyjä ja uusia noin 100-300e
- Turboja on käytettyjä ja uusia 200-1000e valinnan mukaan
- Pakoputkiston saa itsetehtyä 100-300e riippuen mitä haluaa
- Valmiita pakosarjoja voi saada muutamalla satasella tai sen voi tehdäitse niin tulee sellainen kuin itse haluaa
- Ahtoputkiston noin uppoaa 100e
Näihin saa tietysti uppoamaan omat ja kokosuvun eurot jos oikeen alkaa nälkä kasvamaan..
Mutta kaikessa säästää minkä osaa itse tehdä ja etsiä osina ja tietoina esim näiltä foorumeilta hakua käyttäen...
Tuo Kompura on ehkä helpoin laittaa mutta niiden kestävyys ei ole kaikkein parhainta turboon nähden ja on ilmeisesti aika tehorajoitteinen ? , mutta kaikenhan saa hajalle

Tuohon kompuraan joudut varmaan ostamaan vielä joitain lisä osia yms että se on toiminta valmiina.
Ohjeistakoon paremmin tietävät tarkemmin missä menin vikaan..
-M-
Re: 190 turbotus...
Saiskos linkkiä tuohon firmaan tai sen lenttisivuille?hokutoryu kirjoitti:kun aikasemmin selailin netissä usalaiselle korjaamo sivulle... siel myytiin kunnostettuja mersun alkuperäisiä kompressoreita todella halvalla hinnalla... eli onks sellasen laitto cossuun mahdollista?? kompressori oli alkuperäisin slk 230! hinta tais olla muistaakseni 200 -300 dollarii...
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Re: 190 turbotus...
Macex kirjoitti:Saiskos linkkiä tuohon firmaan tai sen lenttisivuille?hokutoryu kirjoitti:kun aikasemmin selailin netissä usalaiselle korjaamo sivulle... siel myytiin kunnostettuja mersun alkuperäisiä kompressoreita todella halvalla hinnalla... eli onks sellasen laitto cossuun mahdollista?? kompressori oli alkuperäisin slk 230! hinta tais olla muistaakseni 200 -300 dollarii...
yritin ettiä mut en löytänyt sitä enää...ebay.com sielt löyty 500e kunnostettu slk 230:sen kompura
Jos toi 0,4bar on tavoite ni sillo ehdotomasti kompura, koska ei tarvi laittaa ku teline kompuralle ja vähä bolt-on ahtoputkia ja Hihnapyörä. Kaikki muuhan olis vakioo
Sitten nälkä kasvaa ja em. mainitut turbojutut alkaa paistamaan mielessä. Itse tyydyin matalapaineeseen ja koko homman hinnaksi tuli alle 1000€ kompuroineen.
Kompuran remonttiin menevien osien hintahan vaihtelee 100-300€ amerikassa, eli jos on sillä hintaa koko kompura myynnissä, niin epäilen korjauksen laatua (Öljyn vaihto). 500 euron rempattu kompura on hyvinkin kohtuuhintainen. Oma käytetty Eaton M45 maksoi alle 400€ ja on peräisin 30tkm ajetusta Mini Cooperista.
Autohan oli Golf... Mut en mä vieläkään täysin ole hylännyt tenavan kompurointia, koska tuo Golf GTI antoi niin hyviä kokemuksia.

Kompuran remonttiin menevien osien hintahan vaihtelee 100-300€ amerikassa, eli jos on sillä hintaa koko kompura myynnissä, niin epäilen korjauksen laatua (Öljyn vaihto). 500 euron rempattu kompura on hyvinkin kohtuuhintainen. Oma käytetty Eaton M45 maksoi alle 400€ ja on peräisin 30tkm ajetusta Mini Cooperista.
Autohan oli Golf... Mut en mä vieläkään täysin ole hylännyt tenavan kompurointia, koska tuo Golf GTI antoi niin hyviä kokemuksia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
EI sulla sattuis olemaan jossain vähän tekovaiheesta speksejä ja muutenkin dataa ja kuvia? Kiinnostus on varmasti kova kaikilla.MarkoT76 kirjoitti:omassa 2.5-16sessa Rotrexin mekaaninen ja kiehtova tuo tasainen kiihtyvyys. tuuppa joskus laitetta kattoo ku samalta kylältäki olet
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kuvia kehiin
Nämä projektit tahtoo aina kiinostaa ja näistä saattaa saada omiin projekteihin uusia näkökulmia... kuvia kansalle
-M-

-M-
vihdoin kuvia..tuol mtv3 kuvaboxissa http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bqgd+m ... 25-16.html lisäilen pikkuhiljaa ja kiinostuksen mukaa,aika laihaa vielä materiaali