Moi
Onko kokemusta miten puretaan MB200CDI:n farkun takaluukun muovi,
että pääsee pyyhkijän moottoriin käsiksi.
Auto on vm2004
Pyyhkijän moottori jumissa joten kun ton muovin sais ensin ehjänä pois,
pääsis sitten itse asiaan.
takaluukun muovin irroitus rikkomatta muovia
Taitaa kyseessä olla C-malli?
E-mallista olis ollu tietoo, siinä niitä pikku tinnejä väännetään talttapäämeisselillä irti siitä isommasta tinnistä (kiinnikkeet kaksiosaisia joissa keskellä lukitustinni). sen jälkeen johtojen irroitus jos on valoja ja muita käyttäkatkaisimia ja sen sisäkahvan irroitus ja sen jälkeen verhous irti luukusta.
E-mallista olis ollu tietoo, siinä niitä pikku tinnejä väännetään talttapäämeisselillä irti siitä isommasta tinnistä (kiinnikkeet kaksiosaisia joissa keskellä lukitustinni). sen jälkeen johtojen irroitus jos on valoja ja muita käyttäkatkaisimia ja sen sisäkahvan irroitus ja sen jälkeen verhous irti luukusta.
Eipä ole itse tullut tehtyä, mutta näin pitäisi verhoilun irrota korjauskäsikirjaan mukaan:
-irroita sivuilla olevat muoviniitit (8 kpl?) (ensin niitin keskellä oleva muovinaula ulos)
-aloita verhoilun irroitus kapealla kiilalla/voiveitsellä tms sivulla olevasta, alemman ja ylemmän osan saumasta. Irroita ensin alempi osa vetämällä se osittain irti
Osat ovat siis kiinni toisissaan hammastuksella ja luukun rungossa muoviniiteillä, joita vaan väännellään irti kiilalla/ruuvimeisselillä. Ohjeissa kehotetaan käyttämään voimakkaita vetoja....
Kannattanee hoitaa homma mahdollisimman lämpimässä, jottei muovi halkeile. Uusia muoviniittejä löytyy kyllä Veholta.
-irroita sivuilla olevat muoviniitit (8 kpl?) (ensin niitin keskellä oleva muovinaula ulos)
-aloita verhoilun irroitus kapealla kiilalla/voiveitsellä tms sivulla olevasta, alemman ja ylemmän osan saumasta. Irroita ensin alempi osa vetämällä se osittain irti
Osat ovat siis kiinni toisissaan hammastuksella ja luukun rungossa muoviniiteillä, joita vaan väännellään irti kiilalla/ruuvimeisselillä. Ohjeissa kehotetaan käyttämään voimakkaita vetoja....
W203CDI
MOI
kyllä malli MB200cdi eli C malli
Pakko tarkentaa: merkintä "MB200cdi" ei kerro sitä, että kyseessä on C-malli, 200cdi Mersuja on myös esim. E-mallina. Ensimmäinen varsinainen C-sarjan Mercedes-Benz oli W202, hiukan myöhemmin tuli S202, W/S203 jne.
Muistelen jossain W201-malliakin kutsutun C-sarjalaiseksi, mutta näin ei mielestäni ole.
Korjatkaa, jos olen väärässä.
Hyvää Itsenäisyyspäivää koko Forumin porukalle!
Takaluukkuun menevät johdot joutuvat väännölle alttiiksi ja tahtovat katketa taivutuskohdasta. ´Kannattaa purkaa johtosarjan teipit ja etsiä katkos ja tehdä liitos.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75




