MB 124W 200d vm89 ajettu 300tkm
MB 124W 200d vm89 ajettu 300tkm
Kertokaapa mersumiehet,jos vaihdan nissan almeran 1.4 vm 98 ajettu 145 tkm,uutena ruostesuojattu,taakse laitettu lokarit ennen sitä takakaaret ruostesuojattu,kynnykset suojattu päältä ja sisältä kotelot kynnyksien,huoltokirja.Jos vaihdan suoraan mersu 124 200d ajettu 300tkm vm 89,kaksi kertaa massattu ja huollettu säännöllisesti,edessä ja ja takana lokarit.On siisti myös päältä.Häviänkö jos vaihdan almeran mersuun,almeralla varmaan ajaa 200 tkm,myös mersulla varmaan?Kestääkö mersu vielä 10 vuotta jos pellit on hyvät ja alusta massattu kaksi kertaa.Tämä asia mietinnässä.Työmatka-ajoa tulee noin 15000km vuodessa.Mersu on valkoinen väriltään,jossa näkyy pienetkin ruosteet.Pohja näyttää tosi hyvältä,kun on kaksi kertaa massattu ammattiliikkeessä.Vähän on pientä alkua pelleissä ruosteen suhteen jos oikein tarkasti katson,ne pienet alut saa kyllä kiinni.Vien sen katsastus konttorille syyniin,niin katsotaan pohja siellä jos vaihdan.Onhan 20 vuotiaassa autossa pientä roustetta päälle päin,mutta siistimpää en ole nähnyt mersua,mitä olen katsellut niitä.Alkuperäinen väri,ei paikkailtu aikaisemmin.Mersu on ollut viikon koeajossa.Katsastin,aina ekalla mennyt läpi,niin meni nytkin.Katsastaja sanoi 250 tkm ajat vielä.Perässä vähän öljyvuotoa ja moottorin etuosassa märkyyttä.Ei vuoda kummastakaan maahan saakka.Tuo moottorin etuosan märkyys vähän huolettaa?Veisiköhän autotohtori tarkastukseen,maksaa 100 e,mutta tarkasti auto läpi mennään.En osaa päättää pidänkö nissanin vai otanko mersun?
Viimeksi muokannut raudus, Pe 09.01.2009 23:11. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
kestää sun nismoas monta kertaa enemmän kilometrejä, miljoona kilometriä ei ole mikään tolle autolle, kunhan sitä huolletaan säännöllisesti
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
No, vanhaan autoon joutuu tekemään kaikenlaista remonttia väkisin. Myös ikä kuluttaa autoa, vaikkei paljoa ajettaisikaan. Melkein ajaisin tuolla Nissanilla, jos remontit pelottaa, jo ikä ja kilometrit puoltavat asiaa. Tosin kovin korkealta tässä ei pudota, vaikka vaihdatkin.
Mutta muuten autona tuo kunnossa oleva mersu luo hiukan enemmän fiiliksiä ajamiseen.
Mutta muuten autona tuo kunnossa oleva mersu luo hiukan enemmän fiiliksiä ajamiseen.
Älä vaihda. Mulla oli ennen -99 1.4 Almera ja kokemuksesta voin sanoa, että on paljon huolettomampi kuin ykskään Mersu. Ei sille tuo 145 tkm oo vielä mitään. Ajat sillä vielä 5-10 vuotta huolettomia kilsoja, eihän noissa mitään vikoja oikeen oo, paitsi että ovien kynnyskotelot ruostuu ja jarruja joutuu käyttämään auki parin vuoden välein jumituksen takia. Mutta tod.näk. -89 Mersu on jo paljon pahemmin ruostunut kuin suojattu Almu, ja muutenkin laittamista on varmasti esim. alustan osalta parin vuoden välein.
Jonkun foorumilaisen sigussakin lukee "Aja millä ajat, mutta Nissanilla loput". On meilläkin Nissan Micra 1.0 E-Mersun lisäksi. Paljon huolettomampi sekin on ku Mersu, ei siinä oo ikinä ollu mitään vikaa (tosin mittarissakin on vasta 57 tkm vs. Mersu 209 tkm).
Sitä ei kannata erehtyä luulemaan, että Mersun ostaessaan saa huolettomampia kilometrejä kuin mitä 10 vuotta uudemmalla japsilla...
Jonkun foorumilaisen sigussakin lukee "Aja millä ajat, mutta Nissanilla loput". On meilläkin Nissan Micra 1.0 E-Mersun lisäksi. Paljon huolettomampi sekin on ku Mersu, ei siinä oo ikinä ollu mitään vikaa (tosin mittarissakin on vasta 57 tkm vs. Mersu 209 tkm).
Sitä ei kannata erehtyä luulemaan, että Mersun ostaessaan saa huolettomampia kilometrejä kuin mitä 10 vuotta uudemmalla japsilla...
Jos haluat ajaa kunnon takavetoisella auttolla, jossa on kuskille fiilistä ja tiettyä tunnelmaa, niin sitten kannatta vaihtaa Mersuun. Mutta sitten pitää myös ottaa tietynlainen harrasteautoasenne autoiluun, vaikka sinänsä tuollaisessa Mersussa ei mitään erikoista ole näin suomalaisittain ja eurooppalaisittain, se on ihan yhtä yleinen ja arkisen harmaa tavallinen käyttöauto kuin Almerakin.
Jos ei auton tekniikkaan perehtyminen ja remontointi/remonttien teettäminen kiinnosta, niin sitten kannattaa pysyä tuossa Nissanissa. Toki tuolla Mersu-yksilöllä on melko vähän ajettu, alle suomalaisten autojen keskiarvon, mutta kuitenkin kyse on 20-vuotiaasta menopelistä.
Polttoainekuluissa ei varmaan mitään oleellista eroa ole, turvallisuudesta en tiedä, Nissanissa on airbag, joka on aika oleellinen turvavaruste, toki W124 oli 80-luvun autoista parhaimmistoa kolariturvallisuuden suhteen ja on melko vankkatekoinen auto, mutta ilman turvatyynyä siinäkin päänsä rattiin lyö.
Itse ehkä vaihtaisin, tosin jos siinä Mersussa on ruostetta, niin sitten en.
Jos ei auton tekniikkaan perehtyminen ja remontointi/remonttien teettäminen kiinnosta, niin sitten kannattaa pysyä tuossa Nissanissa. Toki tuolla Mersu-yksilöllä on melko vähän ajettu, alle suomalaisten autojen keskiarvon, mutta kuitenkin kyse on 20-vuotiaasta menopelistä.
Polttoainekuluissa ei varmaan mitään oleellista eroa ole, turvallisuudesta en tiedä, Nissanissa on airbag, joka on aika oleellinen turvavaruste, toki W124 oli 80-luvun autoista parhaimmistoa kolariturvallisuuden suhteen ja on melko vankkatekoinen auto, mutta ilman turvatyynyä siinäkin päänsä rattiin lyö.
Itse ehkä vaihtaisin, tosin jos siinä Mersussa on ruostetta, niin sitten en.
Aika terveen mersukriittistä porukkaa tällä foorumilla. Se onko tuossa vaihdossa järkeä, riippuu tasan tarkkaan siitä, mitä asioita autossasi arvostat. Kun tuo tarjolla oleva mersu on kuiteski sellanen "järkimalli", ei siinä voi ylläpitokulut nousta kohtuuttomiksi. Ootko jo ajanu sillä mersulla ja mitä tykkäsit? Jos tykkäsit ja haluat sen mersun, on parempi muokata tunteiden perusteella ne järkisyyt sellasiks, että ne puoltaa mersun ostoa
Kun siulla ei kerta oo kokemusta noista mersuista, voisi olla järkevää pyytää jotain kokeneempaa mersumiestä tarkistamaan tuo mielimäsi pirssi. Kilometrithän ei tuon ikäisestä autosta kerro oikein mitään, vaan se, millaisella pidolla se on ollut. Itellä on par'aikaa hoidossa -86 230E, jolla on ajtettu 300 tkm: http://kuvablogi.com/blog/16316/15/ Kotelon etupää pitää korjata ja takavalon kehys oli päässy happanemaan, mutta muuten tuo on yllättävän hyvänä säilyny. Kyllähän tästäkin autosta muualtakin ruostetta löytyy, jos alkaa ettimään, mutta näillä toimenpiteillä pärjätään nyt ainaski alkuun.

Kun siulla ei kerta oo kokemusta noista mersuista, voisi olla järkevää pyytää jotain kokeneempaa mersumiestä tarkistamaan tuo mielimäsi pirssi. Kilometrithän ei tuon ikäisestä autosta kerro oikein mitään, vaan se, millaisella pidolla se on ollut. Itellä on par'aikaa hoidossa -86 230E, jolla on ajtettu 300 tkm: http://kuvablogi.com/blog/16316/15/ Kotelon etupää pitää korjata ja takavalon kehys oli päässy happanemaan, mutta muuten tuo on yllättävän hyvänä säilyny. Kyllähän tästäkin autosta muualtakin ruostetta löytyy, jos alkaa ettimään, mutta näillä toimenpiteillä pärjätään nyt ainaski alkuun.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Tuo Nissan on hyvä käyttöauto. En ole paras asiantuntija,
mutta sen suurimmat ongelmat lienevät ruosteet, lokasuojat
ja pakoputki erityisesti ruostuvat. Ilmamäärämittari likaantuu ja
veto heikkenee, mutta se on helppo puhdistaa. Pienikulutuksinen
ja varma käyttöauto, joka menee hyvin kaupaksi. Aika vähän siinä
on vikoja, kunnes 300.000 km tulee täyteen. Sitten moottori voi
väljistyä, tulla kansivika, tai vetoakseli tai pyöränlaakeri hajota.
Jos nämä kestävät, niin kori yleensä lahoaa alta pois.
Mersussa on luultavasti enemmän vikoja seuraavan 150 tkm
aikana, mutta vähemmän sen jälkeen. Tarkisteltavaa on luultavasti
moottorin apulaitteissa (laturi, alipainepumppu, vesipumppu),
pakoputki menee vaihtoon ellei ole jo vaihdettu. Jarruja Mersussa
joutuu laittamaan luultavasti harvemmin. Pienillä korjauksilla auton
saa pysymään liikenteessä sinne miljoonaan km saakka, jos
on tarvetta. Kori näissäkin lopulta väsyy. Tuon ikäinen alkaa
yleensä olla jo hiukan pehmeä helmoista ja lokasuojista.
Jos ajat paljon, niin Mersu on parempi, muuten Nissan. Tässä
kyllä valintaan vaikuttaa, kummalla on mukavamman tuntuista
ajaa.
mutta sen suurimmat ongelmat lienevät ruosteet, lokasuojat
ja pakoputki erityisesti ruostuvat. Ilmamäärämittari likaantuu ja
veto heikkenee, mutta se on helppo puhdistaa. Pienikulutuksinen
ja varma käyttöauto, joka menee hyvin kaupaksi. Aika vähän siinä
on vikoja, kunnes 300.000 km tulee täyteen. Sitten moottori voi
väljistyä, tulla kansivika, tai vetoakseli tai pyöränlaakeri hajota.
Jos nämä kestävät, niin kori yleensä lahoaa alta pois.
Mersussa on luultavasti enemmän vikoja seuraavan 150 tkm
aikana, mutta vähemmän sen jälkeen. Tarkisteltavaa on luultavasti
moottorin apulaitteissa (laturi, alipainepumppu, vesipumppu),
pakoputki menee vaihtoon ellei ole jo vaihdettu. Jarruja Mersussa
joutuu laittamaan luultavasti harvemmin. Pienillä korjauksilla auton
saa pysymään liikenteessä sinne miljoonaan km saakka, jos
on tarvetta. Kori näissäkin lopulta väsyy. Tuon ikäinen alkaa
yleensä olla jo hiukan pehmeä helmoista ja lokasuojista.
Jos ajat paljon, niin Mersu on parempi, muuten Nissan. Tässä
kyllä valintaan vaikuttaa, kummalla on mukavamman tuntuista
ajaa.
JP74 kirjoitti: Mutta muuten autona tuo kunnossa oleva mersu luo hiukan enemmän fiiliksiä ajamiseen.
Tuossahan ne tärkeimmät tulikin. Riippuu ihan kumpaa asiaa painottaa enemmän.masaf1 kirjoitti:Sitä ei kannata erehtyä luulemaan, että Mersun ostaessaan saa huolettomampia kilometrejä kuin mitä 10 vuotta uudemmalla japsilla...
300tkm ajettu -89 200D? Melkoisen vähän ajettu jos pitää paikkaansa, auton pitää olla aika lähelle uuden veroinen noilla kilometreillä.
itselläkin ollut almera ja jos vastaan laitetaan w124 200d mersu niin sitä eroa on aika vaikea edes kuvailla kun autot ovat niin erilaisia.200d on kuitenkin huollettuna erittäin lähellä ikiliikkujaa.mersuista jotain tietävä mukaan kun tuon ikäisessä voi oikea mittarilukema olla jo sen 1300000.tai enemmän
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto