Kysymys mersun ostajalta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Mha
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.12.2008 21:48

Kysymys mersun ostajalta

Viesti Kirjoittaja Mha »

Hei foorumilaiset,

olen ollut mersunomistaja jo 70 -luvulla mutta tekniikka on tainnut jo sen verran kehittyä, että kysyn teiltä mielipidettä.

Alla on kaksi mielestäni aika hyvää vaihtoehtoa.
Kumpi olisi kannattavampi hankinta, ajan vuodessa 20 tkm joista 2/3 osaa työajoja (km korvauksella).

Kumpi näistä kahdesta eri malleista kannattaa hankkia ja mitä lisävarusteita puuttuu?

Mitä muuta kannattaisi huomioida? Ovatko liikaa ajettu jotta kannattaa tuoda maahan?

Mercedes Benz C 220 CDI Avantgarde automaatti

vm. 3/2006
km. 140 000
kW: 110
väri: harmaa metalli

1.omistajalta

tekniikka kunnossa
huoltokirja 117000km 7/08 asti,
joten piakkoin olisi huollon aika

kesärenkaat alumiinivanteilla
talvirenkaat peltivanteilla

kolaroimaton
ei lommoja tai naarmuja

sisältä siistit ja ehjät vaalean harmaat osanahat

varusteet:
abs-jarrut
automaatti-ilmastointi
airbagit
ajotietokone
parkkitutka
sähköikkunat
ajonvakautus
sähköpenkit
navigaattori
radio/CD
vakionopeudensäädin
bi-xenonvalot
keskuslukitus
sateentunnistin
puhelinvalmius

15 900,-

linkki:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bfkalkilszud


Mercedes Benz E 220 CDI Avantgarde automaatti

vm. 8/2003
km. 169 000
kW: 110
väri: sini metalli

tekniikka kunnossa
täysi mersun huoltokirja (viim. huolto 161tkm kohdalla)

uudenveroiset kesärenkaat alumiinivanteilla

kolaroimaton
ei lommoja tai naarmuja
*tuulilasin alareunassa 5cm halkeama*

sisältä siistit ja ehjät nahat

varusteet:
abs-jarrut
automaatti-ilmastointi
airbagit
ajotietokone
parkkitutka
sähköikkunat
ajonvakautus
sähköpenkit
navigaattori
vakionopeudensäädin
xenonvalot
keskuslukitus
monitoimiratti
kattoluukku
istuintenlämmitys

14 999,-

linkki:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

-Matti
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Muutoin nuo autot on liian uutta tekniikkaa ja siihen muut saa ottaa kantaa. mutta ainaki tuosta tuulilasista kannattaa tinkasta hinnasta pois. Täällä pohjosessa se leviää alta aikayksikön katsastuksessa kelpaamattomaksi kierrätyslasiksi kuitenkin. En edes uskalla arvioida mitä sellainen maksaa kun tuoho 20v vanhaan maksaa enemmän ku itse auto.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

meilläpäin sai eemeliin lasin 300 euroo. asennettuna
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen kommenttia... Jos ei noista ole aiempaa kokemusta, ni kannattais ehkä käydä vaikka jossain liikkeessä kokeilemassa vastaavia autoja ja miettiä myös sen pohjalta että kumpi tuntuis paremmalta. Toi c on tietysti aikalailla pienempi ja ahtaampi, joten omat kuljetustarpeetkin olisi otettava huomioon. Toisaalta jos ajaa usein yksin, eikä itse ole mikään suurikokoinen on c näppärämpi ja ainakin minusta just käteen sopivan tuntuinen ja tuo 203 on jo aika hiljainen, mukava ja muutenkin sivistynyt peli.
E on sitten vielä hiljaisempi ja mukavampi...
Avatar
Villeys
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 06.02.2006 17:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Villeys »

W124:een sain tuulilasin 210 eurolla asennettuna.
w124 300d -85
s124 300d -89
w124 200d -90
w203 180 -01
BMW 324 -86
Suzuki GT550 -73
Honda 125 XL -83
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

Itse päätyisin ehdottomasti eemeliin (vaikka tankki siinä näyttääkin olevan tyhjä :lol: ) paremman ajomukavuuden vuoksi.
Jälleen myynti arvokin luultavasti parempi, ja onhan se nyt vaan tyylikkäämpi.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

C-on vanhaa mallia
E-on vielä vähän aikaa uusinta mallia.
Kyllä tuo Eemeli olisi se oikea,vai miten se menikään,
Siihen voisi katsella sen paremmalla lämmityslaitteella olevan ,on se vaan niin vaivaton ja toimiva,kelillä kuin kelillä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:C-on vanhaa mallia
E-on vielä vähän aikaa uusinta mallia.
Kyllä tuo Eemeli olisi se oikea,vai miten se menikään,
Siihen voisi katsella sen paremmalla lämmityslaitteella olevan ,on se vaan
niin vaivaton ja toimiva,kelillä kuin kelillä.
Tämä on mitätön juttu mutta itsellä on ollut W211 kummallakin
lämmityslaitteella ja minusta oikeasti merkittävin etu 4-aluemallista on se
että siinä on ne suuttimet takaikkunoille B-pilareissa. Tänä päivänä en enää
maksaisi sitä ekstraa jonka tuo maksaa Suomessa mutta ihan ok jos saa
halvalla tuontiautossa. Omat muksut eivät enää tuhri takalaseja, jos on
pieniä lapsia tai yleensä usein takapenkkiläisiä niin noiden merkitys kasvaa.
Mha
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.12.2008 21:48

Viesti Kirjoittaja Mha »

Alla VIN numorolla listattu luettelo.

Miltä lista näyttää?

Laturi ainakin näyttää kovin pienitehoiselta. Nykyisessä Opelissakin on 120 amp.

VIN WDB2110061A382576
Plant 50
Model E 220 CDI
Chassis 2110061A382576
Engine 646961 30 106751
Transmission 722699 04 716612
Tyres
Primary MICHELIN
Rear CONTINENTAL
Order 0 4 290 99015
Heating 0329101984
Delivery date 18.08.03
Dealer company employees (290)
Interior leather anthracite (831)
Paint
353 light blue metallic (с 1978)
Options
M22 displacement 2.2 liter (с 02.10.1995)

053 aej. 02/2 (с 22.09.1997)

07N Unknown code
213 parameter steering (с 01.07.1989)

220 parking aid (с 01.10.1993)

248 rear seats with integrated child's seat (с 01.06.1993)

249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)

280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)

282 ski bag (inboard loading facility) (с 01.07.1989)

287 ski inboard loading facility
through-loading feature (с 01.10.1990)

293 trunk set, 3-piece
sidebag in rear left and right (с 01.01.1995)

309 cupholder (с 01.06.1995)

354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)

382 Unknown code
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)

423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)

486 sports chassis (с 01.04.1997)

525 Unknown code
551 anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system (с 01.04.1998)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

614 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic, with amber lenses

672 5-star light alloy wheels 7,5x17 (с 01.04.1997)

682 fire extinguisher (с 01.04.1970)

690 blue heat-insulating glass all round, rear window (laminated safety glass) (с 01.10.1995)

803 Change of year of model, last figure shows new model year

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)

915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)

954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)

988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
-Matti
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Kaikella kunnioituksella Turkkilaisia kohtaan mutta en kyllä ostais sitä E-mallia turkin pojalta, jos haluat hyvän auton osta tunnetulta välittäjältä, esim Rauni Reising
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Moi,

käy ensin ajamassa molemmat vaihtoehdot, ainakin itse tiedät sen jälkeen kumpi on mieluisempi.

Toinen miettimisen arvoinen asia on, kauanko pidät ko autoa, vm2006 on vielä parin kolmen vuoden jälkeen suht uusi, vm2003 ei enää niinkään.

Saksasta hakiessa kannattaa käyttää välittäjää, joka tuntee autot, seudun tarjonnan ja tekee lähes kaiken valmiiksi. Välittäjän palkkion säästää aika pian paikallistuntemuksessa, ei tarvi itse ajella vuokra-autolla oudossa kaupungissa ja päivän päätteeksi etsiä hotellia yöksi jollei heti tärpännyt.

Välittäjällä ei ole myöskään kiire takaisin Suomeen joten aikaa hyvän auton etsimiseen on.

Onnea valintaan
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tyytyväinen ostaja,osti auton hänen kauttaan.


http://www.graulin.com/


Tässä jotakin lisää,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=graulin
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Suosittelen myös edellistä, ostin hänen tyttäreltä auton. Hyvin on pelannu ja rehtiä meininkiä...
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Hae tuolta, on merkkiliikkeistä kaikki, linkistä online-suchen

http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ching.html
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tuskinpa tuo koodi 910 on oikea tässä yhteydessä. w124:ssä oli tuo "teholaturi", 75A .Muistaakseni 200Amppeerin laturi noissa w211 cdi-malleissa. Sähkövastukset lämppärissä kun tarvii virtasta reilusti.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Minulla on 124:ssa sama laturikoodi ja laturi on 85A.
910 14V/65A alternator alternator with increased capacity (с 01.11.1990)
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Älä osta sellaista autoa Saksasta, mitä et ostaisi Suomesta vaikka se olisi kuinka halpa. Verottaja vie aina osansa ja mielestäni sinun pitää kysyä itseltäsi haluatko 140-170tkm ajetun auton...
Mha
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.12.2008 21:48

Viesti Kirjoittaja Mha »

Kiitos kommenteista, ostin eilen ns. Suomi Audin.
-Matti
Vastaa Viestiin