Kysymys mersun ostajalta
Kysymys mersun ostajalta
Hei foorumilaiset,
olen ollut mersunomistaja jo 70 -luvulla mutta tekniikka on tainnut jo sen verran kehittyä, että kysyn teiltä mielipidettä.
Alla on kaksi mielestäni aika hyvää vaihtoehtoa.
Kumpi olisi kannattavampi hankinta, ajan vuodessa 20 tkm joista 2/3 osaa työajoja (km korvauksella).
Kumpi näistä kahdesta eri malleista kannattaa hankkia ja mitä lisävarusteita puuttuu?
Mitä muuta kannattaisi huomioida? Ovatko liikaa ajettu jotta kannattaa tuoda maahan?
Mercedes Benz C 220 CDI Avantgarde automaatti
vm. 3/2006
km. 140 000
kW: 110
väri: harmaa metalli
1.omistajalta
tekniikka kunnossa
huoltokirja 117000km 7/08 asti,
joten piakkoin olisi huollon aika
kesärenkaat alumiinivanteilla
talvirenkaat peltivanteilla
kolaroimaton
ei lommoja tai naarmuja
sisältä siistit ja ehjät vaalean harmaat osanahat
varusteet:
abs-jarrut
automaatti-ilmastointi
airbagit
ajotietokone
parkkitutka
sähköikkunat
ajonvakautus
sähköpenkit
navigaattori
radio/CD
vakionopeudensäädin
bi-xenonvalot
keskuslukitus
sateentunnistin
puhelinvalmius
15 900,-
linkki:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bfkalkilszud
Mercedes Benz E 220 CDI Avantgarde automaatti
vm. 8/2003
km. 169 000
kW: 110
väri: sini metalli
tekniikka kunnossa
täysi mersun huoltokirja (viim. huolto 161tkm kohdalla)
uudenveroiset kesärenkaat alumiinivanteilla
kolaroimaton
ei lommoja tai naarmuja
*tuulilasin alareunassa 5cm halkeama*
sisältä siistit ja ehjät nahat
varusteet:
abs-jarrut
automaatti-ilmastointi
airbagit
ajotietokone
parkkitutka
sähköikkunat
ajonvakautus
sähköpenkit
navigaattori
vakionopeudensäädin
xenonvalot
keskuslukitus
monitoimiratti
kattoluukku
istuintenlämmitys
14 999,-
linkki:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
olen ollut mersunomistaja jo 70 -luvulla mutta tekniikka on tainnut jo sen verran kehittyä, että kysyn teiltä mielipidettä.
Alla on kaksi mielestäni aika hyvää vaihtoehtoa.
Kumpi olisi kannattavampi hankinta, ajan vuodessa 20 tkm joista 2/3 osaa työajoja (km korvauksella).
Kumpi näistä kahdesta eri malleista kannattaa hankkia ja mitä lisävarusteita puuttuu?
Mitä muuta kannattaisi huomioida? Ovatko liikaa ajettu jotta kannattaa tuoda maahan?
Mercedes Benz C 220 CDI Avantgarde automaatti
vm. 3/2006
km. 140 000
kW: 110
väri: harmaa metalli
1.omistajalta
tekniikka kunnossa
huoltokirja 117000km 7/08 asti,
joten piakkoin olisi huollon aika
kesärenkaat alumiinivanteilla
talvirenkaat peltivanteilla
kolaroimaton
ei lommoja tai naarmuja
sisältä siistit ja ehjät vaalean harmaat osanahat
varusteet:
abs-jarrut
automaatti-ilmastointi
airbagit
ajotietokone
parkkitutka
sähköikkunat
ajonvakautus
sähköpenkit
navigaattori
radio/CD
vakionopeudensäädin
bi-xenonvalot
keskuslukitus
sateentunnistin
puhelinvalmius
15 900,-
linkki:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bfkalkilszud
Mercedes Benz E 220 CDI Avantgarde automaatti
vm. 8/2003
km. 169 000
kW: 110
väri: sini metalli
tekniikka kunnossa
täysi mersun huoltokirja (viim. huolto 161tkm kohdalla)
uudenveroiset kesärenkaat alumiinivanteilla
kolaroimaton
ei lommoja tai naarmuja
*tuulilasin alareunassa 5cm halkeama*
sisältä siistit ja ehjät nahat
varusteet:
abs-jarrut
automaatti-ilmastointi
airbagit
ajotietokone
parkkitutka
sähköikkunat
ajonvakautus
sähköpenkit
navigaattori
vakionopeudensäädin
xenonvalot
keskuslukitus
monitoimiratti
kattoluukku
istuintenlämmitys
14 999,-
linkki:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
-Matti
Muutoin nuo autot on liian uutta tekniikkaa ja siihen muut saa ottaa kantaa. mutta ainaki tuosta tuulilasista kannattaa tinkasta hinnasta pois. Täällä pohjosessa se leviää alta aikayksikön katsastuksessa kelpaamattomaksi kierrätyslasiksi kuitenkin. En edes uskalla arvioida mitä sellainen maksaa kun tuoho 20v vanhaan maksaa enemmän ku itse auto.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuohon alkuperäiseen kysymykseen kommenttia... Jos ei noista ole aiempaa kokemusta, ni kannattais ehkä käydä vaikka jossain liikkeessä kokeilemassa vastaavia autoja ja miettiä myös sen pohjalta että kumpi tuntuis paremmalta. Toi c on tietysti aikalailla pienempi ja ahtaampi, joten omat kuljetustarpeetkin olisi otettava huomioon. Toisaalta jos ajaa usein yksin, eikä itse ole mikään suurikokoinen on c näppärämpi ja ainakin minusta just käteen sopivan tuntuinen ja tuo 203 on jo aika hiljainen, mukava ja muutenkin sivistynyt peli.
E on sitten vielä hiljaisempi ja mukavampi...
E on sitten vielä hiljaisempi ja mukavampi...
Tämä on mitätön juttu mutta itsellä on ollut W211 kummallakinnautseri kirjoitti:C-on vanhaa mallia
E-on vielä vähän aikaa uusinta mallia.
Kyllä tuo Eemeli olisi se oikea,vai miten se menikään,
Siihen voisi katsella sen paremmalla lämmityslaitteella olevan ,on se vaan
niin vaivaton ja toimiva,kelillä kuin kelillä.
lämmityslaitteella ja minusta oikeasti merkittävin etu 4-aluemallista on se
että siinä on ne suuttimet takaikkunoille B-pilareissa. Tänä päivänä en enää
maksaisi sitä ekstraa jonka tuo maksaa Suomessa mutta ihan ok jos saa
halvalla tuontiautossa. Omat muksut eivät enää tuhri takalaseja, jos on
pieniä lapsia tai yleensä usein takapenkkiläisiä niin noiden merkitys kasvaa.
Alla VIN numorolla listattu luettelo.
Miltä lista näyttää?
Laturi ainakin näyttää kovin pienitehoiselta. Nykyisessä Opelissakin on 120 amp.
VIN WDB2110061A382576
Plant 50
Model E 220 CDI
Chassis 2110061A382576
Engine 646961 30 106751
Transmission 722699 04 716612
Tyres
Primary MICHELIN
Rear CONTINENTAL
Order 0 4 290 99015
Heating 0329101984
Delivery date 18.08.03
Dealer company employees (290)
Interior leather anthracite (831)
Paint
353 light blue metallic (с 1978)
Options
M22 displacement 2.2 liter (с 02.10.1995)
053 aej. 02/2 (с 22.09.1997)
07N Unknown code
213 parameter steering (с 01.07.1989)
220 parking aid (с 01.10.1993)
248 rear seats with integrated child's seat (с 01.06.1993)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)
282 ski bag (inboard loading facility) (с 01.07.1989)
287 ski inboard loading facility
through-loading feature (с 01.10.1990)
293 trunk set, 3-piece
sidebag in rear left and right (с 01.01.1995)
309 cupholder (с 01.06.1995)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)
382 Unknown code
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
486 sports chassis (с 01.04.1997)
525 Unknown code
551 anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system (с 01.04.1998)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
614 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic, with amber lenses
672 5-star light alloy wheels 7,5x17 (с 01.04.1997)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
690 blue heat-insulating glass all round, rear window (laminated safety glass) (с 01.10.1995)
803 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
Miltä lista näyttää?
Laturi ainakin näyttää kovin pienitehoiselta. Nykyisessä Opelissakin on 120 amp.
VIN WDB2110061A382576
Plant 50
Model E 220 CDI
Chassis 2110061A382576
Engine 646961 30 106751
Transmission 722699 04 716612
Tyres
Primary MICHELIN
Rear CONTINENTAL
Order 0 4 290 99015
Heating 0329101984
Delivery date 18.08.03
Dealer company employees (290)
Interior leather anthracite (831)
Paint
353 light blue metallic (с 1978)
Options
M22 displacement 2.2 liter (с 02.10.1995)
053 aej. 02/2 (с 22.09.1997)
07N Unknown code
213 parameter steering (с 01.07.1989)
220 parking aid (с 01.10.1993)
248 rear seats with integrated child's seat (с 01.06.1993)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)
282 ski bag (inboard loading facility) (с 01.07.1989)
287 ski inboard loading facility
through-loading feature (с 01.10.1990)
293 trunk set, 3-piece
sidebag in rear left and right (с 01.01.1995)
309 cupholder (с 01.06.1995)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)
382 Unknown code
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
486 sports chassis (с 01.04.1997)
525 Unknown code
551 anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system (с 01.04.1998)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
614 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic, with amber lenses
672 5-star light alloy wheels 7,5x17 (с 01.04.1997)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
690 blue heat-insulating glass all round, rear window (laminated safety glass) (с 01.10.1995)
803 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
-Matti
Moi,
käy ensin ajamassa molemmat vaihtoehdot, ainakin itse tiedät sen jälkeen kumpi on mieluisempi.
Toinen miettimisen arvoinen asia on, kauanko pidät ko autoa, vm2006 on vielä parin kolmen vuoden jälkeen suht uusi, vm2003 ei enää niinkään.
Saksasta hakiessa kannattaa käyttää välittäjää, joka tuntee autot, seudun tarjonnan ja tekee lähes kaiken valmiiksi. Välittäjän palkkion säästää aika pian paikallistuntemuksessa, ei tarvi itse ajella vuokra-autolla oudossa kaupungissa ja päivän päätteeksi etsiä hotellia yöksi jollei heti tärpännyt.
Välittäjällä ei ole myöskään kiire takaisin Suomeen joten aikaa hyvän auton etsimiseen on.
Onnea valintaan
käy ensin ajamassa molemmat vaihtoehdot, ainakin itse tiedät sen jälkeen kumpi on mieluisempi.
Toinen miettimisen arvoinen asia on, kauanko pidät ko autoa, vm2006 on vielä parin kolmen vuoden jälkeen suht uusi, vm2003 ei enää niinkään.
Saksasta hakiessa kannattaa käyttää välittäjää, joka tuntee autot, seudun tarjonnan ja tekee lähes kaiken valmiiksi. Välittäjän palkkion säästää aika pian paikallistuntemuksessa, ei tarvi itse ajella vuokra-autolla oudossa kaupungissa ja päivän päätteeksi etsiä hotellia yöksi jollei heti tärpännyt.
Välittäjällä ei ole myöskään kiire takaisin Suomeen joten aikaa hyvän auton etsimiseen on.
Onnea valintaan
Tyytyväinen ostaja,osti auton hänen kauttaan.
http://www.graulin.com/
Tässä jotakin lisää,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=graulin
http://www.graulin.com/
Tässä jotakin lisää,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=graulin
Hae tuolta, on merkkiliikkeistä kaikki, linkistä online-suchen
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ching.html
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ching.html
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997