Tuontiauton öljyt
Tuontiauton öljyt
Eli nyt tarkenee kuski tuola "italiaanossa" kun on termostaatti vaihdettu. Mutta miten on moottori, perä ja automaattilaatikon öljyt? onko ne saman standardin mukaan ku täälä, älyääkö auto sen ja käskee vaihtaa? vai oisko paras ja teettäs huollon nyt. Näyttö sanoo service+ ja alla on jotain 4000km eli sehän tarkottaa matkaa huoltoon? Nesteet on kans päivitetty oisivat kestäny jotain -20.
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Aivan samaa mieltä, laatikossasikin voi tuurilla olla vielä tehtaan öljyt..mwessman kirjoitti:Minä jättäisin kans ton arpapelin väliin. Oispahan yksi päänsärky vähemmän. Öljyt vaihtoon vaan!
Ja BENDERiä kompatakseni, nesteet vaihtoon (jäähdytys+jarru)

Autosi on sikäli tuore, että nämä huollot kannattaa teettää. Ei noita nesteitäkään tarttis vuosiin taas ihmetellä.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Tuontiauton öljyt
ruskakuru kirjoitti:Eli nyt tarkenee kuski tuola "italiaanossa" kun on termostaatti vaihdettu. Mutta miten on moottori, perä ja automaattilaatikon öljyt? onko ne saman standardin mukaan ku täälä, älyääkö auto sen ja käskee vaihtaa? vai oisko paras ja teettäs huollon nyt. Näyttö sanoo service+ ja alla on jotain 4000km eli sehän tarkottaa matkaa huoltoon? Nesteet on kans päivitetty oisivat kestäny jotain -20.
Moottori oljyä vaihdettaessa kannattaa tarkistaa onko autossa hiukkas- suodatinta pakoputkessa.
Jos sellainen löytyy täytyy moottoriöljyn olla TUHKAAMATONTA laatua.
Löytyy ainakin mobil ja gastrol öljyistä oikea tyyppi.
Yleensä pakkauksessa on vihreällä kirjoitettu tuo asia.
Tietty on hiukka kalliinpaa kuin normi öljy,hiukkassuodatin maksaa noin 1000€ joten jos sen ajaa tukkoon öljyn takia niin kalliilsi tulee väärä öljylaatu.
Suositus vaihdolle 30000 km.
Kyllä 20000km ,omassa autossani on maksimi.
Vaihteitoon on veholla oma öljynsä ja on tullut lähiaikoina aivan uusi laatukin.
Vaihteisto öljyn suodatin kannattaa vaihtaa, joka kerta kun vaihtaa öljyt ,
Suositus on 60000 km.
Perä öljy kannattaa ostaa veholta, antavat juuri oikean laatuista öljyä jonka tarkistavat auton kantakortin tiedoista.
On kait eri öljylaatu, jos on lukkoperä.
Jarruneste kannattaa vaihattaa veholla ,sähkötoimiset jarrut vaatii oman laitteen,jolla homma hoituu.
Pakkasneste on ehkä hiukka laimeata jos tulee kova pakkanen voi mennä hyhmäksi ajossa ja puhaltaa kylmää kapiiniin.
Onhan vaihto suositus 3 vuoden välein,moniko tehnee niin.
Näillä huolto toimilla auto toimii nesteiden puolesta aika kauan.
Näistä on kirjoiteltu täällä foorumilla ,joten haulla löytyy asiasta enemmän.
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 20.11.2009 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tuontiauton öljyt
Niin nuo pakkasnesteet joilla pakkasenkestävyys oli jotain -20 ei varmaan olleet enää tehtaalta, italiaano on täydentänyt vuotavaan autoon mitä sattuu(?).nautseri kirjoitti:
Moottori oljyä vaihdettaessa kannattaa tarkistaa onko autossa hiukkas- suodatinta pakoputkessa.
Jos sellainen löytyy täytyy moottoriöljyn olla TUHKAAMATONTA laatua.
Löytyy ainakin mobil ja gastrol öljyistä oikea tyyppi.
Yleensä pakkauksessa on vihreällä kirjoitettu tuo asia.
Tietty on hiukka kalliinpaa kuin normi öljy,hiukkassuodatin maksaa noin 1000€ joten jos sen ajaa tukkoon öljyn takia niin kalliilsi tulee väärä öljylaatu.
Suositus vaihdolle 30000 km.
Vaihteitoon on veholla oma öljynsä ja on tullut lähiaikoina aivan uusi laatukin.
Vaihteisto öljyn suodatin kannattaa vaihtaa, joka kerta kun vaihtaa öljyt ,
Suositus on 60000 km.
Perä öljy kannattaa ostaa veholta, antavat juuri oikean laatuista öljyä jonka tarkistavat auton kantakortin tiedoista.
On kait eri öljylaatu, jos on lukkoperä.
Jarruneste kannattaa vaihattaa veholla ,sähkötoimiset jarrut vaatii oman laitteen,jolla homma hoituu.
Pakkasneste on ehkä hiukka laimeata jos tulee kova pakkanen voi mennä hyhmäksi ajossa ja puhaltaa kylmää kapiiniin.
Onhan vaihto suositus 3 vuoden välein,moniko tehnee niin.
Näillä huolto toimilla auto toimii nesteiden puolesta aika kauan.
Näistä on kirjoiteltu täällä foorumilla ,joten haulla löytyy asiasta enemmän.
Mutta pointti yllä oli nimenomaan että useimmissa nykymersuissa jäähdyttimen nesteen vaihtoväli on 15 vuotta. Oletan että pakkasnesteellä et tarkoittanut pissapoikaa, kolme vuotta voi olla jo pitkä aika sille.

Ei tehtaalta lähde eri pakkaskestävyydellä autoja Italiaan ja Suomeen. Lopputulos on sikäli sama että nesteissä oli jotain häikkää mutta tuo kolmen vuoden vaihtoväli pisti pahasti silmään.
En tiedä milloin on venynyt mutta tässä oli 211026:sta kyse ja siinä se on 15 vuotta tai 250 000 km. Katsoin referenssiksi 210026:n ja samat numerot.piippu kirjoitti:Koskas se jäähynesteen vaihtoväli on noin venynyt? Kyllä se on ainakin tähänasti ollut 3 vuotta! Samoin jarrunesteen vaihtoväli oli jotain samaa luokkaa.....
Lisäaineistuksen pitää olla kunnossa, "turha" vaihto tuo vain lisähappea vesikiertoon. Tosin voi olla että jotain pumppua ja letkua joutuu tuossa ajassa joka tapauksessa korjailemaan.
mä olen jo pitkään ihmetellyt miten öljynvaihtoväli kasvaa uusissa autoissa. asia selvisi nyt. omaan w201 2.6 kuutoskoneella öljyä menee se 6litraa, mutta mutsin pikkuköppänään w203 1.8 komp neloskoneella kuudella litralla ei tikku edes kastunut. sitä öljyä on siellä niin paljon, että sitä voi kulua pitkässä juoksussa haittaamatta. aikamoista rekitervaa loppupelissä.
kukaan ei ole kuitenkaan löytänyt mitään haittaa että nesteitä vaihtaa ennen suosituksi. eli kaikki vaihtoon
kukaan ei ole kuitenkaan löytänyt mitään haittaa että nesteitä vaihtaa ennen suosituksi. eli kaikki vaihtoon

Mielummin työnnän saksalaista kuin ajan japanilaista!
No siitä kai oli yksimielisyys että tuollaisesta tuontiautosta on hyvä vaihtaa kaikki nesteet, varsinkin kun se pakkasenkestävyys ei ollut kohdallaan jäähdyttimen nesteissä.Sytky kirjoitti:mä olen jo pitkään ihmetellyt miten öljynvaihtoväli kasvaa uusissa autoissa. asia selvisi nyt. omaan w201 2.6 kuutoskoneella öljyä menee se 6litraa, mutta mutsin pikkuköppänään w203 1.8 komp neloskoneella kuudella litralla ei tikku edes kastunut. sitä öljyä on siellä niin paljon, että sitä voi kulua pitkässä juoksussa haittaamatta. aikamoista rekitervaa loppupelissä.
kukaan ei ole kuitenkaan löytänyt mitään haittaa että nesteitä vaihtaa ennen suosituksi. eli kaikki vaihtoon
Mutta mistä ne nykyaikaiset öljyt tervaksi muuttuu sen 30 000 km:n aikana jonka FSS helposti antaa ajaa (jos ajaa siististi/kohtuullisesti matka-ajoa)?
Enemminkin kyse on lisäaineistuksen kestosta.
Totta kyllä että isompi öljymääräkin auttaa (lisäaineistuksen kestoon), omassa taisi olla moottoriöljyä 9.5 litraa.
Niin tuskin siitä nesteiden vaihdosta mitään haittaa ainakaan on, kyl sitä nyt ainaki vaihteistoöljyt vaihtais, pakkasenkestot tsekkais yms. Moottoriöljytkin lienee paree vaihtaa, ties mitä litkuja ne ulkomailla niissä käyttää.
Ite vaihan muutenkin kaikkiin autoihin aina moottoriöljyt 10 tkm välein ja käytän pelkästään Mobil 1:n parhaimpia täyssynteettisiä öljyjä. Tuntuuhan se turhalta hukata 320cdi:hinkin se 7,5 litraa 10 tkm välein eli 3-5 kertaa vuodessa, mutta eiköhän se moottorin kestävyyttä paranna kun öljyn ominaisuudet on hyvät - tai ei ainakaan heikennä. Eiköhän tollakin ajelis sen huoltovälin mukaiset 25 tkm helposti samoilla öljyillä, mutta kun tarkasti pitää niin ei millään tulis mieleenkään vaihtaa niin harvoin. Varmaan 50 tkmkin ois riittävä, mutta ei näillä vehkeillä viitti ruveta leikkimään...
Ite vaihan muutenkin kaikkiin autoihin aina moottoriöljyt 10 tkm välein ja käytän pelkästään Mobil 1:n parhaimpia täyssynteettisiä öljyjä. Tuntuuhan se turhalta hukata 320cdi:hinkin se 7,5 litraa 10 tkm välein eli 3-5 kertaa vuodessa, mutta eiköhän se moottorin kestävyyttä paranna kun öljyn ominaisuudet on hyvät - tai ei ainakaan heikennä. Eiköhän tollakin ajelis sen huoltovälin mukaiset 25 tkm helposti samoilla öljyillä, mutta kun tarkasti pitää niin ei millään tulis mieleenkään vaihtaa niin harvoin. Varmaan 50 tkmkin ois riittävä, mutta ei näillä vehkeillä viitti ruveta leikkimään...
Tuontiautojen pakkasnesteet vaihtuvat kätevästi samalla kun autoon laitetaan lohkolämmitin, useimmitenhan näin tehdään ainakin täällä pohjoisessa Suomessa.
Minun mielestäni vaihteisto- ja peräöljyt kannattaa vaihtaa, samoin ilma- sisäilma- polttoaine- ja tietysti öljynsuodatin + moottoriöljyt.
Jos on varmaa että "ison huollon" jälkeen ei ole ajettu paljoa voi tietysti säästää ja mennä sen mukaan ...
(Meillä on kyllä Star Diagnosiskin käytössä)
Minun mielestäni vaihteisto- ja peräöljyt kannattaa vaihtaa, samoin ilma- sisäilma- polttoaine- ja tietysti öljynsuodatin + moottoriöljyt.
Jos on varmaa että "ison huollon" jälkeen ei ole ajettu paljoa voi tietysti säästää ja mennä sen mukaan ...
Ei tarvitse mennä Veholle, esim. Boschin testerillä voi vaihtaa jarrunesteet.Jarruneste kannattaa vaihattaa veholla ,sähkötoimiset jarrut vaatii oman laitteen,jolla homma hoituu.
(Meillä on kyllä Star Diagnosiskin käytössä)
wiimax.fi
Ei kai, eiväthän ne vaihtaneet Suomessakaan kunnes tehtaalta tuli uudet huoltomääräykset. Tämä siis olettaen että kummassakin paikassa huolto tehdään virallisen ohjelman mukaan. En usko että Saksassa noin yleisesti huollettaisiin autoja huonommin kuin Suomessa.arto79 kirjoitti:Itse vaihdatin kanssa huollon yhteydessä kaikki nesteet ja suodattimet, kun auton Saksasta toin. Kuulemma eivät Saksassa vaihda laatikon öljyjä välttämättä lainkaan!