w124 TE käynnistyksestä??
w124 TE käynnistyksestä??
Tullut kyseinen vaiva nyt pikku hiljaa:
Kylmänä lähtee suht hyvin käymään, mut kuumana saa starttailla varmaan likemmäs minuutin ja painaa kaasua et lähtee vaikeesti käymään. Sit haisee bensa aika kovin ja tyhjäkäynti seilaa 1000-700 välillä.
Oon vaihtanut jo : Ilmanputsarin ja tulpat, Virranjakajan kannen ja pyöriän. Bensasuodattimen.
Oisko hyviä neuvoja mikä vois Mottia vaivata, kun kilsojakaan ei vielä ole kun 240tkm. ???
Kylmänä lähtee suht hyvin käymään, mut kuumana saa starttailla varmaan likemmäs minuutin ja painaa kaasua et lähtee vaikeesti käymään. Sit haisee bensa aika kovin ja tyhjäkäynti seilaa 1000-700 välillä.
Oon vaihtanut jo : Ilmanputsarin ja tulpat, Virranjakajan kannen ja pyöriän. Bensasuodattimen.
Oisko hyviä neuvoja mikä vois Mottia vaivata, kun kilsojakaan ei vielä ole kun 240tkm. ???
olisko suutin/suuttimet tukossa? Jyyrän ohjeiden mukaan itsekin värkkinyt hyvin tuloksin. Olettaen että siellä on noi "wanhat" suuttimet

JYYRÄ kirjoitti:Itse etsin omasta M110 (280E -80) myllystä tukkeutunutta suutinta seuraavalla tavalla:
1.Hommasin satsin määränjakajalta suuttimille meneviä putkia.
2.irroitin putket ja suuttimet
3. liitin hommaamillani putkilla suuttimet kiinni määränjakajaan
4. Taivuttelin putket niin että suuttimet oli rivissa päät alaspäin ja pistin purkit niiden alle.
5. Laitoin polttoaine pumpun releen liittimeen hyppyjohdon, eli niin että pumppu käy koko ajan.
6. Paina määränjakajan ilma läppää alaspäin jolloin alkaa suuttimista tulemaan polttoainetta.
7. seuraa että suihkut on tasaset siistit. Eikä suuttimet kuse läppä yläasennossa.
8. Paskat voi lähteä painelemalla läppä nopeasti alas jolloin tulee painesysäyksiä suuttimiin.
9. Jos jokin suutin ei suihkuta siististi tai suihkuttaa erimäärän kuin muut sitä kannattaa koettaa rassata paineilmalla ´sekä painelemalla suutinta auki jollain piikillä ja samalla puhaltaa paineilmaa.
10. Suuttimen puhdistus aine kait liuottaa raakana aika hyvin pinttyneen saastan suuttimista.
11. Jos ei ala suihku tasaantumaan niin hommaa uusi suutin (huom. sarjanumero suuttimessa)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kuluttaako auto ihan tolkuttomasti ja/tai kulkeeko se muuten kunnialla? Tuloo mieleen, että entä jos lämpötila-anturi on pimeänä ja "ryyppy" makaa pääällä kaiken aikaa.
Ensiapuna voisi koettaa startata pitämällä kaasua puolivälissä, pumppaaminen ei kuitenkaan lie hyvästä.
Vuotavat suuttimet tekevät kyllä sitä, että käynnistyminen lämpimänä hankaloituu, mutta yleensä lopputuloksena on silloinkin vaan "pitkä vieteri", ei minuutin jauhattaminen
Ensiapuna voisi koettaa startata pitämällä kaasua puolivälissä, pumppaaminen ei kuitenkaan lie hyvästä.
Vuotavat suuttimet tekevät kyllä sitä, että käynnistyminen lämpimänä hankaloituu, mutta yleensä lopputuloksena on silloinkin vaan "pitkä vieteri", ei minuutin jauhattaminen

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lämpötila-anturi vaihdettin just pari viikkoa sitten. Ei vaikuttanut mitään.
Voiskohan ne suuttimet olla sit??? Mites se bensapaineen takaisku venttiili, joka on siinä bensasuodattimen vieressä?? Voisko semmonen päästää paineet pois ja sen takia kestää et se kerää tarpeeks paineita et käynnistyy??
Muuten kyl kulkee hyvin ja ottaa kierroksia hienosti. Luulis, jos suuttimet kusis et se ei ottais kierroksia hyvin...?
Voiskohan ne suuttimet olla sit??? Mites se bensapaineen takaisku venttiili, joka on siinä bensasuodattimen vieressä?? Voisko semmonen päästää paineet pois ja sen takia kestää et se kerää tarpeeks paineita et käynnistyy??
Muuten kyl kulkee hyvin ja ottaa kierroksia hienosti. Luulis, jos suuttimet kusis et se ei ottais kierroksia hyvin...?
Eipä tuo ajossa niin tunnu, jos suuttimet renaa.savlari kirjoitti:Lämpötila-anturi vaihdettin just pari viikkoa sitten. Ei vaikuttanut mitään.
Voiskohan ne suuttimet olla sit??? Mites se bensapaineen takaisku venttiili, joka on siinä bensasuodattimen vieressä?? Voisko semmonen päästää paineet pois ja sen takia kestää et se kerää tarpeeks paineita et käynnistyy??
Muuten kyl kulkee hyvin ja ottaa kierroksia hienosti. Luulis, jos suuttimet kusis et se ei ottais kierroksia hyvin...?
Kylmäkäynnistyksessä tuon paineventtiilin vika pitäisi tulla vielä selvemmin esiin; jos auto seisoo jäähtymässä vaikka 8h, niin siinä ehtii paineetkin kadota. Jos taas auto seisoo vaan sen 15 min kun käyt kaupassa ja ei sitten lähde kuumana käyntiin, niin olettaisipa paineita vielä olevan.
Voithan koettaa seuraavaa. Aja auto tilanteeseen, jossa käynnistyminen on tähän asti ollut hankalaa. Sammuta auto ja käännä "käyntivirrat" päälle 3-4 kertaa (kuulet perästä muutaman sekunnin pumpun surinan per kerta). Vasta tämän jälkeen käännä avain starttiasentoon. Jos nyt lähtee helposti, voi olla oikea diagnoosi, että paine häviää linjasta.
E: kaasutinkoneissa joskus hellesäällä kuumastartissa on ollut ongelmana bensan höyrystyminen kohokammiossa (-kohan se mahtoi olla...?) ja sahata piti. Voisko KE-jetroniciin tulla sellaista vikaa, että bensa höyrystyy ja tekee "ilmalukon" kuumassa koneessa johonkin.

E2: seilaako kuuman koneen tyhjäkäynti kaiken aikaa vaiko vain startin jälkeen?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Olen koittanut tota et annan pumpun surista ja sit vasta starttaan, mut ei vaikuta mun mielestä mitenkään.
Nyt kun on pakkasta ja auto seisoo yön yli niin lähtee hyvin käymään. Jos sammutan auton kuumana ja vaikka vartin jälkeen käynistän sen se lähtee hyvin käymään, mut jos se seisoo vaikka pari tuntia niin saa sahata aika kauan ja pumpata kaasua et lähtee. Ja aina ennenkuin se hörähtää se lupaa mut ei lähde ilman kaasun pumppausta.
Tällöin aina haisee bensa oikeen kunnolla kun käynnistää.
Nyt kun on pakkasta ja auto seisoo yön yli niin lähtee hyvin käymään. Jos sammutan auton kuumana ja vaikka vartin jälkeen käynistän sen se lähtee hyvin käymään, mut jos se seisoo vaikka pari tuntia niin saa sahata aika kauan ja pumpata kaasua et lähtee. Ja aina ennenkuin se hörähtää se lupaa mut ei lähde ilman kaasun pumppausta.
Tällöin aina haisee bensa oikeen kunnolla kun käynnistää.
Meikäläisen järki sanoo, että bensaa tulee liikaa/liian isoina tippoina, eli suuttimet ei toimi aivan kuten pitäisi.
Pistäpä haku-toiminnolla täältä etsien asiaa Forte-puhdistusaineista. Sellaisen minkälie injector cleanerin voisi ajaa systeemistä läpi ensiavuksi
Pistäpä haku-toiminnolla täältä etsien asiaa Forte-puhdistusaineista. Sellaisen minkälie injector cleanerin voisi ajaa systeemistä läpi ensiavuksi

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97