Kysymyksiä W124 -92 300TE:n dieselöinnistä.
Kysymyksiä W124 -92 300TE:n dieselöinnistä.
Hoi Gurut!
Tarkoitus olisi Dieselöidä pensa farkku..
Elikkäs muutama kysymys W124 Famari 300 E bensan diiselöinistä.
-mitä muutoksia joutuu tekemään että
saisi esimerkiksi 300D:n koneen keulalle?
Auto on nyt vakio 300Te Bensa -92 (ei 24v) vaihteisto on
300 vakio automaatti. Autossa on ilmastointi, autossa ei ole nelivetoa.
Meneekö normi 200/250/300 kone heittämällä keulalle?
vai pitääkö koneen kannakkeet/tuennat vaihtaa jos vaihtaa 300d?
Riittääkö 300 E:n laturi yms. entäs muut laitteet vaihtaa...?
miten olette hehkun johdotukset toteuttaneet ?
entäs muutoskatsastus?
Ajatus olisi tehdä operaatio ns. koneen vaihdolla..
ja antaa olla orig. bensan perä/vaihteisto.
Kiitos!
Tarkoitus olisi Dieselöidä pensa farkku..
Elikkäs muutama kysymys W124 Famari 300 E bensan diiselöinistä.
-mitä muutoksia joutuu tekemään että
saisi esimerkiksi 300D:n koneen keulalle?
Auto on nyt vakio 300Te Bensa -92 (ei 24v) vaihteisto on
300 vakio automaatti. Autossa on ilmastointi, autossa ei ole nelivetoa.
Meneekö normi 200/250/300 kone heittämällä keulalle?
vai pitääkö koneen kannakkeet/tuennat vaihtaa jos vaihtaa 300d?
Riittääkö 300 E:n laturi yms. entäs muut laitteet vaihtaa...?
miten olette hehkun johdotukset toteuttaneet ?
entäs muutoskatsastus?
Ajatus olisi tehdä operaatio ns. koneen vaihdolla..
ja antaa olla orig. bensan perä/vaihteisto.
Kiitos!
Miksi ?
Moi!
Miksi dieselöinti ?
Entä jos ostaisit vaikkapa alla oleva ja pitäisit nykyisen bensavehkeen myyntiin.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Miksi dieselöinti ?
Entä jos ostaisit vaikkapa alla oleva ja pitäisit nykyisen bensavehkeen myyntiin.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Itse asiassa en viitsi ostaa...
Kun nykyinen bensa mersuni on nimittäin ihan järjettömän
hyväkuntoinen ilman mitään pikkuvikoja yms..muita kolinoita, Auto on paras ikinä omistamistani...ja vieläpä sopivan vähä ajettu ja hyvin ruosteeton.
ajattelin ettei autoa ei näillä näkymin kannattaisi
ehkä hukata..
Minusta hyvän vähänajetun 300d kokonaisuuden hakemin todella vaikeaa, ellei mahdotonta ja sitäpaitsi mielestäni kallista.
Kun halpaa hyvää ei ole olemassa..
*autoni olisi ns. täys kymppi mikäli siihen sais tiisseli koneen nokalle.
lisäys: 200- 300 D vapaasti hengittävä.
Huomioitu: pakoputkiston muutokset.

Kun nykyinen bensa mersuni on nimittäin ihan järjettömän
hyväkuntoinen ilman mitään pikkuvikoja yms..muita kolinoita, Auto on paras ikinä omistamistani...ja vieläpä sopivan vähä ajettu ja hyvin ruosteeton.
ajattelin ettei autoa ei näillä näkymin kannattaisi
ehkä hukata..
Minusta hyvän vähänajetun 300d kokonaisuuden hakemin todella vaikeaa, ellei mahdotonta ja sitäpaitsi mielestäni kallista.
Kun halpaa hyvää ei ole olemassa..
*autoni olisi ns. täys kymppi mikäli siihen sais tiisseli koneen nokalle.
lisäys: 200- 300 D vapaasti hengittävä.
Huomioitu: pakoputkiston muutokset.
..
eikös 92nen ole jo vähäpäästöinen joten se tuo omat lisämausteensa soppaan.......
Diesel on puhtaampi
Kone menee heittämällä keulalle, samoin laatikko. Bensa automaatti myös toimii kohtuullisen hyvin dieselin kanssa. Perä kannattaa vaihtaa harvenpaan jos tulee paljon matka-ajoa.
Jos haluaa konehuoneesta siistin niin johtoja saa karsia aika paljon. Hehkurele kannattaa hankkia jostain purkuautosta johtoineen.
Bensiinipumpun tilalle suora putki
Jos haluaa konehuoneesta siistin niin johtoja saa karsia aika paljon. Hehkurele kannattaa hankkia jostain purkuautosta johtoineen.
Bensiinipumpun tilalle suora putki
C124 300CDT
C124 250CD
C124 250CD
Tästä olen samaa mieltä, nuo "kootut teokset" harvoin on kovin mieltäylentäviä kokemuksiajyrki.k kirjoitti:ajele tollee vaan ,jos se kerran on niin hyvä.mitä helmee palapelittämään....

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Sammuttimen saa toimiin bensasta lyötyvällä magneettiventtiilillä, ilmastoinnin jalka käy myös, mutta joutuu ottaa palan pois syöttöpumpun kohdalta...
Kierrolukumittari pitää olla dieselistä, vaatii myös dieselin automaattilaatikon releen toimiakseen, siis mittari... ihan kaikkea en muista 10 vuotta aikaa kun 4-matikkiin laitoin 300 turbon bensan tilalle.
Omilla perillä kulutus (3,29) matka-ajossa 7,5 ja painoa tyhjänä se 1800 on 2+3 paku. Lyhyessä pyörityksessä 9 litraa.
Kyl noista kohtuu siistiä saa, mut ottaa aikaa ja rahaa.
Kierrolukumittari pitää olla dieselistä, vaatii myös dieselin automaattilaatikon releen toimiakseen, siis mittari... ihan kaikkea en muista 10 vuotta aikaa kun 4-matikkiin laitoin 300 turbon bensan tilalle.
Omilla perillä kulutus (3,29) matka-ajossa 7,5 ja painoa tyhjänä se 1800 on 2+3 paku. Lyhyessä pyörityksessä 9 litraa.
Kyl noista kohtuu siistiä saa, mut ottaa aikaa ja rahaa.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Re: ..
En tiedä vm. 92...mutta, ainakaan rekisteriotteessa ei ole mainintaa "vähäpäästöinen"j.a kirjoitti:eikös 92nen ole jo vähäpäästöinen joten se tuo omat lisämausteensa soppaan.......
itsekkin toivon ettei tulisi liian vaikeaa katsastuksen suhteen.
Re: Kysymyksiä W124 -92 300TE:n dieselöinnistä.
Kannattaa alottaa siitä, että käy paperien kans katsastuskonttorilla kysymässä onnistuuko. Jos on vähäpäästöinen niiin ei onnistu diiselöinti ollenkaan. (_-92 molempia) voi säästyä monelta vaivaltajaakko kirjoitti:Hoi Gurut!
Tarkoitus olisi Dieselöidä pensa farkku..
Elikkäs muutama kysymys W124 Famari 300 E bensan diiselöinistä.
-mitä muutoksia joutuu tekemään että
saisi esimerkiksi 300D:n koneen keulalle?
Auto on nyt vakio 300Te Bensa -92 (ei 24v) vaihteisto on
300 vakio automaatti. Autossa on ilmastointi, autossa ei ole nelivetoa.
Meneekö normi 200/250/300 kone heittämällä keulalle?
vai pitääkö koneen kannakkeet/tuennat vaihtaa jos vaihtaa 300d?
Riittääkö 300 E:n laturi yms. entäs muut laitteet vaihtaa...?
miten olette hehkun johdotukset toteuttaneet ?
entäs muutoskatsastus?
Ajatus olisi tehdä operaatio ns. koneen vaihdolla..
ja antaa olla orig. bensan perä/vaihteisto.
Kiitos!
Itekin oon miettiny tuollaisia juttuja, erimerkkisiin tosin.
Mutta jos auto todellakin pelaa ja on vähän ajettu, niin silloin en todellakaan kävis vaihtamaan siihen konetta. Tai muutakaan. Sen oon todennu, että niin kauan kun joku pelittää kohtalaisesti, älä käy parantamaan sitä... Monet kerrat asia on vaan pahentunu...
Jos ois joku lousku, tai bensakoneessa vikaa, niin sitte ymmärtäisin koneenvaihdon.
Kannattaa myös huomioida kulut: ostat koneen, mahdollisesti koko auton, jotta saat tarvittavat osat koneen vaihtoon. "Miljoonan" ajetun voisit saada kohtuu hintaan, mutta sellasta konetta ei kannata varmaan muuten siistin auton sisuksiin tunkea?
joko koneremontti, tai parempi kone?
Tietysti sitte swapin jälkeen voit myydä ylimääräiset tavarat, mutta niitä ei välttämättä saa ihan kaupaksi "kunhan vaan laittaa myyntiin", vaan voi olla että ei löydy markkinoita.
Mieti tuota kaikkea, ennenkuin alat vaihtamaan, paljonko ajat jo tuolla bensavehkeellä siihen rahaan ja vaivaan nähden, ennenkuin tuo dieseli olisi keulilla...
Itekin olen miettiny, että jos Volvoon vaihtais dieselikoneen... Mutta Dieselikoneen hinnalla, ajan useamman kuukauden, noin puoli vuotta, bensakoneisena jne. Eli menisi jotain 3-4 vuotta aikaa, että dieseli maksaisi ittensä takaisin... Ja onhan bensakone kuitenkin bensakone...
(tosin taidampa tuohon Volvonkoneeseen tehdä enskesänä pientä koneremonttia, jos sattuu paalua olee sopivasti, voi olla että otetaan vähän woimaakin ulos...
)
Tai sitten ostan jonkuu uudemman Volvon, on niin paha volvo-kärpänen purassu...
Mutta jos auto todellakin pelaa ja on vähän ajettu, niin silloin en todellakaan kävis vaihtamaan siihen konetta. Tai muutakaan. Sen oon todennu, että niin kauan kun joku pelittää kohtalaisesti, älä käy parantamaan sitä... Monet kerrat asia on vaan pahentunu...

Jos ois joku lousku, tai bensakoneessa vikaa, niin sitte ymmärtäisin koneenvaihdon.
Kannattaa myös huomioida kulut: ostat koneen, mahdollisesti koko auton, jotta saat tarvittavat osat koneen vaihtoon. "Miljoonan" ajetun voisit saada kohtuu hintaan, mutta sellasta konetta ei kannata varmaan muuten siistin auton sisuksiin tunkea?

Tietysti sitte swapin jälkeen voit myydä ylimääräiset tavarat, mutta niitä ei välttämättä saa ihan kaupaksi "kunhan vaan laittaa myyntiin", vaan voi olla että ei löydy markkinoita.
Mieti tuota kaikkea, ennenkuin alat vaihtamaan, paljonko ajat jo tuolla bensavehkeellä siihen rahaan ja vaivaan nähden, ennenkuin tuo dieseli olisi keulilla...

Itekin olen miettiny, että jos Volvoon vaihtais dieselikoneen... Mutta Dieselikoneen hinnalla, ajan useamman kuukauden, noin puoli vuotta, bensakoneisena jne. Eli menisi jotain 3-4 vuotta aikaa, että dieseli maksaisi ittensä takaisin... Ja onhan bensakone kuitenkin bensakone...

(tosin taidampa tuohon Volvonkoneeseen tehdä enskesänä pientä koneremonttia, jos sattuu paalua olee sopivasti, voi olla että otetaan vähän woimaakin ulos...

Tai sitten ostan jonkuu uudemman Volvon, on niin paha volvo-kärpänen purassu...

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Ei se ihan noinkaan ole. Mersun diesel moottoreita saa todella halvalla.
Vaikka siihen tekisi konerempan niin ei sekään paljoa maksa.
Tietysti itse se pitää tehdä, muuten homma karkaa käsistä.
jos paljon ajelee eikä vauhti ole pääasia, niin ilman muuta ennemmin ajaa autolla joka kuluttaa 6l/100 dieseliä kuin 12l/satasella bensaa.
Vaikka siihen tekisi konerempan niin ei sekään paljoa maksa.
Tietysti itse se pitää tehdä, muuten homma karkaa käsistä.
jos paljon ajelee eikä vauhti ole pääasia, niin ilman muuta ennemmin ajaa autolla joka kuluttaa 6l/100 dieseliä kuin 12l/satasella bensaa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Se on totta.Petehri kirjoitti:Voihan Volvo. Se on vakava sairaus. Siitä ei ole kaikki parantunut.Vensku_ kirjoitti:Tai sitten ostan jonkuu uudemman Volvon, on niin paha volvo-kärpänen purassu...

Mut mun mielestä vielä pahempi iski kaverille, meina vaihtaa volvon Kleinbussiin...


Vauhtia On Lisättävä, Voimaa On...

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Ilmoittelen kun saan selvitettyä katsastuskonttorilta miten
'lupa' asiat menee tämän ei vähäpäästöisen -92 kanssa ja minkälaisen koneen voi asentaa.
inventoin myös mitä osia tarvitsee vaihtoa ajatellen.
näillä näkymin laatikko ja perä jää originaaliksi ja
autoa jää vapaastihengittäväksi.
Hollilla olisi heti 200d koneita useita..
'lupa' asiat menee tämän ei vähäpäästöisen -92 kanssa ja minkälaisen koneen voi asentaa.
inventoin myös mitä osia tarvitsee vaihtoa ajatellen.
näillä näkymin laatikko ja perä jää originaaliksi ja
autoa jää vapaastihengittäväksi.
Hollilla olisi heti 200d koneita useita..

jartuo kirjoitti:Ilmoita kun vaihto alkaa, olen juuri tekemässä samanlaista hommaa. Tosin heivaan automaatin huisin nevadaan ja laitan kovan laatikon tilalle, mikäli kardaanin saa sopimaan.
Kokeile ensin
Minulla on kokemusta 200d sedanista vuodelta 1992 ja en samanlaista toista enää ottaisi. Kulkupuoli on ihan onneton , hädin tuskin saa pidettyä 70 km/h vauhtia.
Suosittelisin, että kokeilut 200d farkku tai 250d farkku ennenkuin asennat moisen koneen nokalle. Luulen että 300 bensakoneen jäljiltä on 300d pienen mahdollinen kone ed.autoon.
En halua mitenkää väheksiä laiskoja dieselkoneita,mutta kyllä CDI-koneet ihan toista maata. Niillä ajaa jopa mielluummin kuin bensakoneella.
Suosittelisin, että kokeilut 200d farkku tai 250d farkku ennenkuin asennat moisen koneen nokalle. Luulen että 300 bensakoneen jäljiltä on 300d pienen mahdollinen kone ed.autoon.
En halua mitenkää väheksiä laiskoja dieselkoneita,mutta kyllä CDI-koneet ihan toista maata. Niillä ajaa jopa mielluummin kuin bensakoneella.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tänään 5.1 käyty konttorilla otteen kanssa.
eli vaikka otteessa ei olekkaan mainintaa vähäpäästöisyydestä on
auto silti ns. vähäpäästöinen. tämä muuttu rekisteriote uudistuksen yhteydessä, mainintä "vähäpäästöinen" jäi pois.
nyt kun auto on rekisteröity/valmistettu jälkeen 1.1 1992 ja käytetään
suomessa on diiselöintä varten hommattava sellainen diesel moottori
joka päästö tasoltaan vastaa 1992 bensiini versiota...
katsari mukaan tälläiset vähä päästö diesel moottori tulivat
käyttöön 1994--> ? eli jos mielin saada autoni katsastettua dieseliksi
on hommattava myöhäinen W124 diesel ?
jossa rekisterissä maininta vähänpäästöinen tai sitten siinä
esim.. joku väyrysen kone? täh...?
nyt ei ole hajuakaan minkä koneen tuonne tunkis.
vanhat 300d 250d jne ei ainakaan käy...
eli vaikka otteessa ei olekkaan mainintaa vähäpäästöisyydestä on
auto silti ns. vähäpäästöinen. tämä muuttu rekisteriote uudistuksen yhteydessä, mainintä "vähäpäästöinen" jäi pois.
nyt kun auto on rekisteröity/valmistettu jälkeen 1.1 1992 ja käytetään
suomessa on diiselöintä varten hommattava sellainen diesel moottori
joka päästö tasoltaan vastaa 1992 bensiini versiota...
katsari mukaan tälläiset vähä päästö diesel moottori tulivat
käyttöön 1994--> ? eli jos mielin saada autoni katsastettua dieseliksi
on hommattava myöhäinen W124 diesel ?
jossa rekisterissä maininta vähänpäästöinen tai sitten siinä
esim.. joku väyrysen kone? täh...?
nyt ei ole hajuakaan minkä koneen tuonne tunkis.
vanhat 300d 250d jne ei ainakaan käy...
OM603:sta eli kapiakantista 300:sta dieseliä turbolla on ollut vuoteen -96 asti, joten eiköhän ne normit täyty sillä kunhan löytää noin uuden koneen, toinen hyvä vaihtoehto on tietenkin moniventtiilikone.jaakko kirjoitti:kyllä hiukan kikkiseksi menee, autoon olisi teknisesti hyvinkin helposti periaatteessa minkä tahansa 1985-1992 (93-94) koneen..
nyt täytyy tiedustella esimerkiksi, saako tuonne helposti tungettua
järjellisella duunilla esim. nyky cdi tai jonkun muun koneen...
äkkiseltään.. pitäis kait onnistua.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö