mb 124 200d ajettu 282t (tein vaihtotarkastuksen alustalle)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
raudus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

mb 124 200d ajettu 282t (tein vaihtotarkastuksen alustalle)

Viesti Kirjoittaja raudus »

Mersu on ollut 2 viikkoa koeajossa.Katsastin,aina ekalla mennyt läpi,niin meni nytkin.Katsastaja sanoi 250 tkm ajat vielä.Sanoin katsastajalle että katto tarkasti,aion ehkä ostaa tämän.Perässä vähän öljyvuotoa ja moottorin etuosassa märkyyttä.Ei vuoda kummastakaan maahan saakka.Tuo moottorin etuosan märkyys vähän huolettaa?Veisiköhän autotohtori tarkastukseen,maksaa 100 e,mutta tarkasti auto läpi mennään.Aikaisempi viesti nissan almera 1.4 98 ajettu n145 tkm vaihdossa tämä mersu.Vaikea on päättää,vaihdanko almeran tähän mersuun?Mersulla parempi kyyti,vaikka on 9 vuotta vanhee.Oon tuonut uutena yk joukoissa kun olin.Myin vanhemmilleni 1993,ja on ollut heidän käytössään koko ajan,eli ostan sen takaisin ja antaisin almeran vaihdossa.Eli kilometrit pitää paikkaansa. Mersu tänään katsottiin vaihto tarkastuksessa alustan ruoste tilanne,jarruputket ja puslat ja nivelet tarkasti läpi.Jarruneste pitää vaihtaa,kallistuksen vakaajassa vähän välystä ja perä vähän öljyvuotoa,on kostea.Tarkastaja kehui,hyvä on mersu.Eli ei tartte hetkeen aikaan mitään tehdä,kun nuo korjaa
Viimeksi muokannut raudus, Su 18.01.2009 11:01. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mikäs Diesel se on?

mua ei ainakaa harmittanu yhtää siirtyä 30tkm ajetusta 2002 citikasta 1992 mersuun yhtään. Huolloistakin o päässy vähemmällä vaikka mersus mittarissa yli 10x enemmä.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
felmit
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja felmit »

Arvaan mittarilukeman perusteella: Saksasta tuotu tuontiautona
mutta kuntoa ratkaisee ostohalukuutta.

Itse siirryin Diesel Sunnysta MB:en. Kannattava ratkaisu :lol:
Käyttökustannukset putosi heti, vaikka mittarissa nyt 0,5 milj km ja mallisarjan W124 viimeisiä, ollut yksityisomistuksessa.

Tietyt tyyppiviat kannattaa tarkistaa hintaneuvotteluihin.

Jos perä vuotaa kardaanin akselitiivisteestä on helppo projekti. Ovat usein kosteana, ei kannata välittää.
autodidakti
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jarskak »

felmit: ei tainnu tulla luettua ajatuksella.

raudus: kampiakselin stefa saattaa pikkusen tiputella, noilla kilometreillä on seisonut paljon paikallaan ja stefat ei tykkää siitä, eli sen puolesta saa huoletta ajella menemään. Sitten kun alkaa jäädä jälki lumeen, voi stefan vaihtaa.

Ihmettelen vaan että jos kerran ite oot ostanu p.o auton uutena ja myynyt vanhemmillesi sen 1993 ja nyt olet ostamassa takasin sitä vanhemmiltasi, niin mihin helvettiin siinä enää mitää kuntotohtoreita tarttee sekottaa. Kai isäs sanois jos siinä joku vika on?
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Oho mulla ei ainakaan tulisi isältä ostettaessa mitään kuntotohtoria mieleen. Kahdesta syystä A) Se tietää miten autoja pidetään yllä B) se ei aijo huijata minua.

Sitäpaitsi mitä se kuntotohtorikin osaisi sanoa? oon niihin hyvin skeptinen varsinkaan kun mitään takuuta työlle ei anneta ts. se on vain subjektiivinen mielipidetarkistus eli rahanrohmuamiskeino. Katsastus on mulle riittävä kuntotarkistus.

Niin olihan mulla taksina tuollainen samanlainen (95) 200D 90 luvun loppuvuosina ja mitään moitittavaa ei ollut ellei halua moittia "kiihtyvyyttä". Tämän kun vetasin metsikköön '99 niin hairahduinkin citikkaan sen jälkeen muutamaksi vuodeksi. Syvästi jälkeenpäin katuen.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Juu en kyllä tohtoreiden kassaa lihottas minäkään. Sen 100e voi viisaamminkin käyttää jonkun tiedossa olevan vian (murikan stefa?) korjaamiseen. :roll: Tuskin isällä on tarvetta kusettaa tossa kaupassa, tai jos hampaankoloon tietty jotain jostain jääny...
E300 TDT -98
E200D aut. -94
felmit
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja felmit »

jarskak kirjoitti:felmit: ei tainnu tulla luettua ajatuksella.
Niinpä :roll:
Viestiin tullut lisäinfoa ... 3h kirjoittamiseni jälkeen

Hyvä pitää kiinni noin vähän ajetusta W124:sta. Niitä on harvassa.
autodidakti
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Re: koeajossa ollut viikon mb 124 200d ajettu 300tkm (281)

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

raudus kirjoitti: Katsastaja sanoi 250 tkm ajat vielä.
Kai sillä nyt vielä enemmän ajaa kuin 250 tkm... vai tarkoittikohan katsastaja, että
seuraavaan katsastukseen mennessä?

Jos et osta, niin laita tänne myyntiin.
Vastaa Viestiin